• Antilopen

1-åring kan/vill inte gå efter sprutor, snabba svar tack!

Sonen 1 år fick sina vaccinationer idag på förmiddagen, en spruta i varje lår. När vi kom hem sov han 2 timmar, och när han sedan vaknade vid 14-15 på eftermiddagen var han otröstlig, verkade ha ont i benen. Gav honom Alvedon och han lugnade sig efter ett tag, MEN han har inte använt benen på hela eftermiddagen/kvällen! Han har bara legat raklång på golvet eller halvlegat i min famn, börjar gråta om jag försöker byta position eller ställa honom upp. Vanligtvis är han inte still en sekund - kryper, går och springer - så man blir ju lite orolig. Sjukrådgivningen gav standardsvaret "Alvedon och avvakta". Någon som varit med om liknande!?

• Svar på tråden 1-åring kan/vill inte gå efter sprutor, snabba svar tack!
  • Nattmackan

favoritar tråden, jag har inte vacc mina barn och vill gärna ta del av andras erfarenheter

• Nattmackan
    mammas4killar skrev 2012-10-18 23:04:51 följande:
    Min son fick jätteont efter 1-års vaccinationen, nu när han är 4 år har han jätteproblem med ena benet, menar inte att skrämma upp dig ts men blir det inte bra så sök akut. Vi vet fortfarande inte vad det är för fel min som har, bara att det debuterade efter han fick just den vaccinationen. Han får jätteont i vä benet, vill inte gå, får ont och måste vara hemma från dagis, vi har kämpat nu i 3 år att dom ska kolla upp vad det är, men blir bara bollad runt.

Vi går både oss ortopeden och barn, men har fortfarande inte fått någon röntgen.  

Han hade precis som din son, jätteont, ville inte stödja på benet. 

Har det blivit anmält som vaccinationsskada? Så att det registrerats?
  • fågelungarna

Lillkossan, MPR får de i armen, om jag inte minns helt fel. Så förlamade ben blir det nog inte i alla fall.

Mina har följt vaccinationsprogrammet, och jag har inte sett några biverkningar alls.

• Nattmackan
    Lillkossan skrev 2012-10-18 23:31:29 följande:
    Faaaan, jag får PANIK när jag läser det här:( Jag velat fram och tillbaka om jag ska ta 1 års vaccin eller inte pga biverkningar. Efter mycket om och men beslutat mig för att ge den. Så hamnar jag här......:((

Beställ Jackie Swartz foldrar från Vidarkliniken 08-55150900, jättebra info, för och nackdelar!
  • Dr Mupp
    Nattmackan skrev 2012-10-21 22:15:37 följande:

Beställ Jackie Swartz foldrar från Vidarkliniken 08-55150900, jättebra info, för och nackdelar!
    Är det den foldern där han påstår att allergi hos barn beror på att mamman inte knytit an till barnet tillräckligt under graviditeten?
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • cosinus
    Antilopen skrev 2012-10-19 04:33:41 följande:
    Jag vaknade 03.30 av att sonen gnydde bredvid mig och var glödhet. Panik, väcka, ta av pyjamas, ta tempen, nästan 40 grader, dricka, Alvedon, dricka igen. Men så fick han syn på sin pappa och glömde plötsligt att han mådde dåligt så efter lite bus med pappa började Alvedonen verka, och nu går sonen omkring här hemma, om än något stelbent. Men benen började fungera igen i alla fall men fy vad jobbigt när ens barn reagerar så mycket på vaccinet, det är första gången de händer för oss!
    Skönt att benen börjat funka igen.

Min stordotter fick spruta i fredags, hon är 8 och det här var (tror jag) uppföljningen på MPR-vaccinet som de får första dosen som 18-mån.

Men iaf så berättade hon att hon hade haft problem i matsalen efter sprutan för att armen inte hade funkat. Den hade inte gjort så ont men den hade bara inte gått att lyfta så hon fick äta med bara en arm.

På kvällen hade hon lite ont och var lite stel och dagen efter spelade hon 3 matcher basket utan problem.

När hon som 6-åring tog uppföljningssprutan på det man tar som 3, 5 och 12-mån hade hon jätteont i armen i flera dagar och ville helst inte röra den. I övrigt har ingen av mina barn reagerat nämnvärt på sprutorna.
  • Nattmackan
    Dr Mupp skrev 2012-10-21 22:24:36 följande:
    Är det den foldern där han påstår att allergi hos barn beror på att mamman inte knytit an till barnet tillräckligt under graviditeten?

Du får väl läsa om du är intresserad. För övrigt hör allergi  mycket ihop med känslolivet. Det vet jag av egen erfarenhet
  • Nattmackan
    Dr Mupp skrev 2012-10-21 22:24:36 följande:

Dessa foldrar jag tipsar om handlar om vaccinering. Av en som inte är vaccinationsmotståndare, så den är opartisk.
  • iia
    fågelungarna skrev 2012-10-21 22:12:29 följande:
    Lillkossan, MPR får de i armen, om jag inte minns helt fel. Så förlamade ben blir det nog inte i alla fall.

Mina har följt vaccinationsprogrammet, och jag har inte sett några biverkningar alls.
    Min dotter fick MPR sprutan i låret..
Svar på tråden 1-åring kan/vill inte gå efter sprutor, snabba svar tack!