• Antilopen

1-åring kan/vill inte gå efter sprutor, snabba svar tack!

Sonen 1 år fick sina vaccinationer idag på förmiddagen, en spruta i varje lår. När vi kom hem sov han 2 timmar, och när han sedan vaknade vid 14-15 på eftermiddagen var han otröstlig, verkade ha ont i benen. Gav honom Alvedon och han lugnade sig efter ett tag, MEN han har inte använt benen på hela eftermiddagen/kvällen! Han har bara legat raklång på golvet eller halvlegat i min famn, börjar gråta om jag försöker byta position eller ställa honom upp. Vanligtvis är han inte still en sekund - kryper, går och springer - så man blir ju lite orolig. Sjukrådgivningen gav standardsvaret "Alvedon och avvakta". Någon som varit med om liknande!?

• Svar på tråden 1-åring kan/vill inte gå efter sprutor, snabba svar tack!
  • cosinus
    iia skrev 2012-10-21 22:39:40 följande:
    Min dotter fick MPR sprutan i låret..
    Samma här, på mitt BVC ger de alla sprutor i benet på små barn. Första de ger i armen är den som de tar innan de börjar sexårs.
  • Lindsey Egot the only one

Det är nog olika Bvc. Här får de MPR i armen eftersom den kan ge hematom i benet. Ja det kan alla injektioner ge om nålen punkterar ett kärl.

• mammas4killar
    Nattmackan skrev 2012-10-21 22:12:21 följande:

Har det blivit anmält som vaccinationsskada? Så att det registrerats?

Nej det har det inte, visste inte ens att man kunde det?
  • Nattmackan
    mammas4killar skrev 2012-10-22 17:37:44 följande:

Nej det har det inte, visste inte ens att man kunde det?

Absolut, det är läkarens skyldighet. Så se till att det anmäls, för om samma sak, eller liknande skulle hända fler så kan dom se ett samband (brukar inte vara så intrssant för dom att se biverkningar men ändå)
  • vännen
    Nattmackan skrev 2012-10-21 22:35:27 följande:

För övrigt hör allergi  mycket ihop med känslolivet. Det vet jag av egen erfarenhet
    Haha, det var bland det bästa jag läst idag. 
  • hellokill3r
    Nattmackan skrev 2012-10-21 22:35:27 följande:
    Du får väl läsa om du är intresserad. För övrigt hör allergi  mycket ihop med känslolivet. Det vet jag av egen erfarenhet

LOL...
  • Nattmackan
    Antilopen skrev 2012-10-29 08:30:24 följande:
    Nattmackan verkar vara antroposof eller nåt.

Nej absolut inte!
Svar på tråden 1-åring kan/vill inte gå efter sprutor, snabba svar tack!