• Anonym

Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"

Tror ni ni hade haft lika lätt om er mans sperma var helt och hållet åt skogen?!

• Svar på tråden Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"
  • Anonym (Jaha)
    Anonym skrev 2012-10-19 20:36:46 följande:
    Tror ni ni hade haft lika lätt om er mans sperma var helt och hållet åt skogen?!
    Ni som har svårt att bli gravida, varför blir ni så bittra att ingen vill umgås med er i slutändan?

Hade en vän och jag har aldrig kört ner min "lätthet" att bli gravid i halsen på henne. Dock var hon tvungen i sin bitterhet att skriva på sin blogg om mig och hur jag blir gravid så fort jag "tittar på en herrcyckel"! samt en jäkla massa annat som hon nog glömt att hon gett mig lov att läsa Nä jag kommer så fort jag hör någon säga "svårt att bli gravid" springa som fan, ni önskar aldrig andra något gott.

Ledsen att jag förlorade min bästa vän till barnlösheten! Gråter Men jag förlåter aldrig orden på bloggen! 
  • Anonym

Vissa åsikter här påminner lite om hur det var för hundra år sedan. Då var det alltid kvinnan som hade lätt/svårt att bli gravid. Att det ibland var mannen som gjorde det omöjligt för en superfertil kvinna att bli gravid var tabu....

• IVFmamma
    Anonym (Jaha) skrev 2012-10-20 21:25:43 följande:
    Ni som har svårt att bli gravida, varför blir ni så bittra att ingen vill umgås med er i slutändan?

Hade en vän och jag har aldrig kört ner min "lätthet" att bli gravid i halsen på henne. Dock var hon tvungen i sin bitterhet att skriva på sin blogg om mig och hur jag blir gravid så fort jag "tittar på en herrcyckel"! samt en jäkla massa annat som hon nog glömt att hon gett mig lov att läsa Nä jag kommer så fort jag hör någon säga "svårt att bli gravid" springa som fan, ni önskar aldrig andra något gott.

Ledsen att jag förlorade min bästa vän till barnlösheten! Gråter Men jag förlåter aldrig orden på bloggen! 

Har man aldrig hamnat i barnlöshetsträsket så är det vansinnigt svårt att förstå den som är därnere, jag tycker att din vän gjorde fel men att vara nere i den svarta syn som barnlösheten innebär är så tung så den är obeskrivlig. Ni som har lätt att bli gravida kommer aldrig att förstå. För min egen del handlade det omren och skär avundsjuka, VARFÖR har de så lätt att bli gravida men inte jag? Har jag gjort något ont? osv.
  • IVFmamma
    IVFmamma skrev 2012-10-20 21:30:58 följande:

Har man aldrig hamnat i barnlöshetsträsket så är det vansinnigt svårt att förstå den som är därnere, jag tycker att din vän gjorde fel men att vara nere i den svarta syn som barnlösheten innebär är så tung så den är obeskrivlig. Ni som har lätt att bli gravida kommer aldrig att förstå. För min egen del handlade det omren och skär avundsjuka, VARFÖR har de så lätt att bli gravida men inte jag? Har jag gjort något ont? osv.
    *svarta dyn* ska det stå
  • icy

Jag kan absolut inte förstå hur det känns att vara ofrivilligt barnlös, däremot är det INTE okej att kränka och klanka ner på andra människor pga att dom har det lättare. Det är inte acceptabelt och man kan inte använda det som en ursäkt till allt.

Sen förstår DU heller inte folk som är högfertila men inte vill vara det heller, såna finns det också gott om.
  • Anonym
    icy skrev 2012-10-20 21:32:58 följande:
    Sen förstår DU heller inte folk som är högfertila men inte vill vara det heller, såna finns det också gott om.

Är du allvarlig?! Vilket av de två problemen är svårare att lösa gissar du?
  • IVFmamma
    icy skrev 2012-10-20 21:32:58 följande:
    Jag kan absolut inte förstå hur det känns att vara ofrivilligt barnlös, däremot är det INTE okej att kränka och klanka ner på andra människor pga att dom har det lättare. Det är inte acceptabelt och man kan inte använda det som en ursäkt till allt.

Jag håller med, det kan jag aldrig förstå eller jag börjar kunna ana nu när jag blivit gravid trots prev.medel men det är som du säger aldrig okej att klanka ner på nån oavsett om det är högfertil elller "bitter barnlös"
    Jag kan dock förstå TS vad denne menar, jag fick ibland frågan innan barn nr 1 kom "När ska ni ha barn?"
    Jag var oftast öppen med hur det låg till, att vi inte kunde få. Väldans många gånger fick jag höra hur fertil den personen som ställt frågan var, hur hennes man bara skakade kalsongerna även fast jag inte bett om denna info.
  • Insatt

Det är väl det som är problemet. Det är inte lätt att vara kompis med någon som är så svartsjuk så vederbörande, som i den som skrevs exempel, skriver arga saker om ens kropp i bloggar.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-20 21:21:47 följande:

Är alla kvinnor som går igenom IVF infertila i andras ögon? Tänk dig en högfertil kvinna som brukar bli gravid på första försöket som försöker skaffa barn med en man med jättedåliga spermier. Vad är det för fördomar ni har? Det är det här jag menar :(
    Vaddå? Jag fattar verkligen inte vad du menar!
    Hon är väl lika fertil vilket hennes man har dåliga spermier eller ej! En kvinna blir inte mindre fertil för att hennes man är det, däremot så påverkar det om de kan få barn eller ej!
  • icy
    Anonym skrev 2012-10-20 21:36:43 följande:

Är du allvarlig?! Vilket av de två problemen är svårare att lösa gissar du?
    Varför vill du hela tiden jämföra dessa problem? Har du ens tänkt dig hur det ser ut för en högfertil kvinna som blir gravid trots skydd och måste gå igenom något som hemskt som abort t.ex? Eller ofrivilligt blir förälder?

Sluta var så himla naiv!
Svar på tråden Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"