• susannapanna

Fick du någon "push present" av din partner när du fött?

Från USA sprider sig trenderna med "baby shower" och dylikt. Därför undrar jag om du fick någon så kallad "push-present" av din parter i samband med att du födde ert barn? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon "push present" av din partner när du fött?
  • Emmis

Ja, jag fick ett barn. Båda gångerna faktiskt. Det var både allt jag förväntade mig och allt jag ville ha.

• Jennass

Tycker det är rättså löjligt.. Vill mannen ge något så är det väl gulligt, men hade inte velat kalla det pushpresent.
    Vi som inte föder vaginalt då, ska vi få en "snitt-gåva"?

• susannapanna
    Cogito ergo sum skrev 2012-11-02 14:25:01 följande:
    Nope tycker personligen det är pinsamt..det är ju inte så att man har gjort något som ingen gjort innan. Vad ska mannen få för att ha stått ut med oss i nio månader? Barnet i sig är en gåva till varandra.
    Nej, men "alla" tar ju även studenten osv. Då brukar man generellt sätt få gåvor ändå...
  • Gweny

jo jag fick ett halsband, men inte för just det du undrar. utan för det var våran årsdag samtidigt när vi fick vårt första barn.

• La Lola

Näe.
    Vi fick ju barnet, det räckte.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Viska82

Jag fick ett tennisarmband med diamanter men det finaste och mest underbara var ju så klart att jag fick en frisk och härlig dotter.

• skogsvitter
    Emmis skrev 2012-11-02 15:37:18 följande:
    Ja, jag fick ett barn. Båda gångerna faktiskt. Det var både allt jag förväntade mig och allt jag ville ha.
    Håller med
  • Millan83

Japp! En push diamond trots att jag inte krystat ett dugg! Dock visste jag om det eftersom vi pratat om att min vigselring skulle utökas med en sten för varje barn vi eventuellt skulle få! Nu har jag en sten som representerar honom och en som representerar henne!

• Babybel
    Jennass skrev 2012-11-02 15:53:01 följande:
    Tycker det är rättså löjligt.. Vill mannen ge något så är det väl gulligt, men hade inte velat kalla det pushpresent.
    Vi som inte föder vaginalt då, ska vi få en "snitt-gåva"?
    Ger ju en helt ny innebörd till snittblommor ;)
Svar på tråden Fick du någon "push present" av din partner när du fött?