• susannapanna

Fick du någon "push present" av din partner när du fött?

Från USA sprider sig trenderna med "baby shower" och dylikt. Därför undrar jag om du fick någon så kallad "push-present" av din parter i samband med att du födde ert barn? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon "push present" av din partner när du fött?
  • Themis

Annat: Jag fick ett smycke under sista trimestern, det var spontant bara, för att det började bli jobbigt för mig och han såg en fin sak i ett skyltfönster.

Stor flicka kan dessutom handla presenter själv.

Om att välja man: Den som nöjer sig med skit får sällan blommor. /Themis
  • Hëllef

Ja, jag fick en present. Barnet sket jag fullständigt i eftersom det ena tydligen utesluter det andra. Men för att vara lite seriös, hellre en present vid ett så speciellt tillfälle i livet än en blomma på alla hjärtans dag.

• susannapanna
    Babybel skrev 2012-11-02 17:23:01 följande:
    Ger ju en helt ny innebörd till snittblommor ;)
    Glad hehe
  • susannapanna
    Millan83 skrev 2012-11-02 17:18:58 följande:
    Japp! En push diamond trots att jag inte krystat ett dugg! Dock visste jag om det eftersom vi pratat om att min vigselring skulle utökas med en sten för varje barn vi eventuellt skulle få! Nu har jag en sten som representerar honom och en som representerar henne!
    Vad fint! 
  • Thaleya1

Jag skulle gärna vilja ha en present när jag fött barn. Inget krav, men visst vore det trevligt, skulle dock inte kalla det pushpresent. Utan bara en gåva. När barnet är fött så ger ju släkt och vänner blommor och smycken, mamman brukar ju få något iaf i min släkt.

Tack för att du bar vårat barn/barnbarn/kusinbarn och lyckades förlösa honom/henne utan att dö.

• LillGris

Njae, däremot fick jag lite extra födelsedagspresenter 10 dar efter förlossningen. Tror jag. Han brukar inte ge så mycket som jag fick då ;)

• Madam X

Japp. 1a barnet: Ett par örhängen. Hans mamma fick likadana av hans pappa när han själv föddes.

2a barnet, fick inget, vi hade toksnålat på föräldradagarna  för att de skulle räcka lääänge. Så vi var luspanka. Så vi enades om att inte köpa nån present.

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Madam X
    Madam X skrev 2012-11-02 20:00:48 följande:
    Japp. 1a barnet: Ett par örhängen. Hans mamma fick likadana av hans pappa när han själv föddes.

2a barnet, fick inget, vi hade toksnålat på föräldradagarna  för att de skulle räcka lääänge. Så vi var luspanka. Så vi enades om att inte köpa nån present.

Det där 1a barnet fyllde 25 år härom veckan, han var alltså före sin tid på den punkten
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • LillGris
    purple box skrev 2012-11-02 20:06:34 följande:
    Nej.

Fick ju barn, räcker inte det?

Nej, du ska överösas med diamanter också. JU!
Svar på tråden Fick du någon "push present" av din partner när du fött?