Fick du någon "push present" av din partner när du fött?
Från USA sprider sig trenderna med "baby shower" och dylikt. Därför undrar jag om du fick någon så kallad "push-present" av din parter i samband med att du födde ert barn?
Från USA sprider sig trenderna med "baby shower" och dylikt. Därför undrar jag om du fick någon så kallad "push-present" av din parter i samband med att du födde ert barn?
Annat: Jag fick ett smycke under sista trimestern, det var spontant bara, för att det började bli jobbigt för mig och han såg en fin sak i ett skyltfönster.
Stor flicka kan dessutom handla presenter själv.
Ja, jag fick en present. Barnet sket jag fullständigt i eftersom det ena tydligen utesluter det andra. Men för att vara lite seriös, hellre en present vid ett så speciellt tillfälle i livet än en blomma på alla hjärtans dag.
Jag skulle gärna vilja ha en present när jag fött barn. Inget krav, men visst vore det trevligt, skulle dock inte kalla det pushpresent. Utan bara en gåva. När barnet är fött så ger ju släkt och vänner blommor och smycken, mamman brukar ju få något iaf i min släkt.
Tack för att du bar vårat barn/barnbarn/kusinbarn och lyckades förlösa honom/henne utan att dö.
Njae, däremot fick jag lite extra födelsedagspresenter 10 dar efter förlossningen. Tror jag. Han brukar inte ge så mycket som jag fick då ;)
Japp. 1a barnet: Ett par örhängen. Hans mamma fick likadana av hans pappa när han själv föddes.
2a barnet, fick inget, vi hade toksnålat på föräldradagarna för att de skulle räcka lääänge. Så vi var luspanka. Så vi enades om att inte köpa nån present.
Nej.
Fick ju barn, räcker inte det?