Fick du någon "push present" av din partner när du fött?
Från USA sprider sig trenderna med "baby shower" och dylikt. Därför undrar jag om du fick någon så kallad "push-present" av din parter i samband med att du födde ert barn?
Från USA sprider sig trenderna med "baby shower" och dylikt. Därför undrar jag om du fick någon så kallad "push-present" av din parter i samband med att du födde ert barn?
Ja, jag fick ett armband efter att första barnet kommit och en ring efter andra barnet. Jag fick inte presenterna i direkt anslutning till barnens födelse, utan några veckor efteråt.
Jag älskar presenter men seriöst - "push present"?? Om det är något jag INTE vill bli påmind om så är det just utdrivningsskedet. Gärna diamanter, men kalla det något annat.
Huuu.
Jag fick en vacker ring av min fina man när vi kom hem från BB. Jag blev glad
Jag fick ett guldhjärta :)
Nope. Inte ens ett "jag är så stolt över dig". Blev inte heller uppmärksammad på någon av två efterkommande mors dag. Däremot fick jag ett halsband med dotterns namn på min födelsedag (2 veckor efter förlossningen)... av svärföräldrarna.
Ni som fick en present. Vad gav ni era män? För att de stått ut med er i nio månader. För att de "sprutade" så att det blev ett barn. För att de stod bredvid och höll handen och masserade rygg och serverade dricka under förlossningen. För att de förväntas vara en avlastning hemma första tiden så att ni kunde koncentrera er på barnet. Vad fick de av er för sina uppoffringar och för att de ställt upp? Eller fick de "bara" ett barn...?
Emmis: fast ett "glad mors dag" hade ju varit kul att få höra från maken. Jag firar ju honom på fars dag.