• susannapanna

Fick du någon "push present" av din partner när du fött?

Från USA sprider sig trenderna med "baby shower" och dylikt. Därför undrar jag om du fick någon så kallad "push-present" av din parter i samband med att du födde ert barn? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon "push present" av din partner när du fött?
  • LagomLångtNickname

Ja, när jag kommit hem från BB.

Fick en frukost på sängen. Och sen en chokladask, precis vad jag var sugen på!

Inget dyrt eller avancerat, men precis de saker jag uppskattade mest. 

• tahira
    Madam X skrev 2012-11-02 20:01:50 följande:

Det där 1a barnet fyllde 25 år härom veckan, han var alltså före sin tid på den punkten
    Fast det där om att det skulle vara ett nytt fenomen håller jag inte med om.

Kanske är det nytt att kalla det just "push present", men att ge en gåva till kvinnan som burit och fött ens barn är knappast ett nytt påfund.

Vet flera i mina föräldrars och morföräldrars generation som har smycken de fick när barnen föddes. Min mormor hade ett par örhängen som var "Maria-hängena" (min mamma) och ett par andra som var "Thomas-hängena" (min morbror). 

Jag tänker mig att man som partner ger det för att visa uppskattning för allt som kvinnan ändå gått igenom för att barnet skall kunna komma till världen.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira
    purple box skrev 2012-11-02 20:06:34 följande:
    Nej.
    Fick ju barn, räcker inte det?
    Räcker och räcker. Ingenting kan ju jämföras med ett barn, naturligtvis, men det är alltid roligt med presenter och uppskattning. Tycker jag.

Med det där resonemanget borde man ju inte ge bröllopspresenter heller (ni får ju varandra, räcker inte det?) eller studentpresenter (du är ju klar med skolan, räcker inte det?), det är ju inte så att presenter är nödvändiga någonsin - men alltid trevligt. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • pennanjenna
    tahira skrev 2012-11-02 20:17:42 följande:
    Räcker och räcker. Ingenting kan ju jämföras med ett barn, naturligtvis, men det är alltid roligt med presenter och uppskattning. Tycker jag.

Med det där resonemanget borde man ju inte ge bröllopspresenter heller (ni får ju varandra, räcker inte det?) eller studentpresenter (du är ju klar med skolan, räcker inte det?), det är ju inte så att presenter är nödvändiga någonsin - men alltid trevligt. 
  • purple box
    LillGris skrev 2012-11-02 20:10:10 följande:

Nej, du ska överösas med diamanter också. JU!
    Shit. Någon glömde visst informera oss om det! Då borde jag få en hel säck nästa gång! Wiiiiiii!Skrattande
    tahira skrev 2012-11-02 20:17:42 följande:

Men jag får ju ingen bröllopspresent heller?

Haha, klart det kan vara kul med presenter. Min man ville ge mig något efter vi fick barn, men jag ville hellre lägga pengar på barnen. Av den enkla anledningen att jag HATAR att gå med mer än 1 ring och 1 halsband. Och min man tror att smycken är bästa presenten.

• Fridiz86

nej fick inget, men vill inte ha nått.

min sambo under min graviditet gjort det mesta så jag slipper anstränga mig, springa ärende
    nu är jag gravid igen och han gör det mesta,
    samt att han var dag säger hur fin jag är och ibland masserar min rygg då och då.

och det får under 9 månader så tycker inte jag att jag behöver nån present.

• purple box
    Fridiz86 skrev 2012-11-02 20:28:59 följande:
    nej fick inget, men vill inte ha nått.

min sambo under min graviditet gjort det mesta så jag slipper anstränga mig, springa ärende
    nu är jag gravid igen och han gör det mesta,
    samt att han var dag säger hur fin jag är och ibland masserar min rygg då och då.

och det får under 9 månader så tycker inte jag att jag behöver nån present.
  • Dixie

Ja, jag fick en ring med barnets namn ingraverat, sen har vi fyllt på med de andra barnens namn.

Svar på tråden Fick du någon "push present" av din partner när du fött?