• Londonbebis

Gravida i London

Jag är gravid med mitt första barn bf mars 2013. Vill hitta andra gravida/blivande mammor att träffas eller bara prata med. Vet att det finns mammagrupper lite varstans men hittar ingen nära mig. (bor i väst)
    Hoppas det finns några fler här :)

• Svar på tråden Gravida i London
  • tahira

Yes! Har fått byta barnmoska nu! Ringde idag och fick prata med en väldigt trevlig kvinna och fick en ny tid direkt. Känner mig otroligt lättad.

Nu är det bara bankkonto kvar och seda har jag inget mer som tynger mig . Hade talat med en man i telefon angående konto, som ringde upp mig från HSBC efter att min man ringt och hotat byta bank, men han hade tydiligen inte fört in infon i datorn så när jag kom förbi ett bankkontor för att identifiera mig hade de ingen aning om vem jag var...

Så nu blir det nog till att öppna ett gemensamt konto med min man och sedan ett ytterligare som jag kan ha som "mitt". Lika bra eftersom jag då får ett premier-konto som gör saker lite lättare om det skulle hända något, men det blir jobbigare för min man som måste följa med till banken i början och skriva på en massa saker. Men det kan han gott göra.

Skönt med rejäla plusgrader i stan förresten, jag tyckte det var så otroligt skönt att kunna gå ut utan vantar igår  

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • mrshope

Åh vad skönt med ny barnmorska tahira! Bra att hon lät trevlig! Hoppas det löser sig med bankkonto nu, ett gemensamt kan de ju inte neka till. 

Vi var på vårt andra ultraljud igår, samt ett ultraljud för hjärtat då vi har hjärtproblem i min familj. Allt såg bra ut och vi fick veta att det är en liten son som växer där inne. :) 

• Londonbebis

Hoppas ni alla mår bra! Skönt att det löste sig Tahira! Och vad roligt att du delar med dig mrshope!

• glenda

Kul med en liten kille! Som jag berattade sa vet inte min man att det blir en tjej, men jag tror han kanske raknat ut det nu.... han hamtade upp en kasse med klader fran sverige hos en kompis till en kompis som tagit med sig bebisklader jag fatt senast jag var I sverige - overst lag saklart rosa byxor och luvtroja... det ar det enda rosa jag har...typiskt! Ska borja packa vaskan snart, utifall att sa att det ar avklarat..

• Londonbebis

Hej tjejer, nu måste jag fråga er. Hur gör man angående amnings bh? Hört av många att de inhandlat det innan förlossningen. Och det tänkte jag också,men frågan är vilken strl? Det är ju jättesvårt att veta. Och vart hittar man "billiga" utifall att man måste byta strl igen sen?

• tahira

Jag köpte två stycken billiga innan förlossningen, som jag hade de allra första dagarna, men mina bröst exploderade i storlek när mjölken rann till ordentligt efter några dagar, så först då köpte jag bra ordentliga.

Tänkte göra likadant den här gången, köpa ett par billiga mjuka på M&S och sedan gå till en ordentlig affär och prova ut när jag orkar mig ut efter förlossningen. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • lanemui

Hej tjejer! Tahira - om du planerar åka till Sverige ofta så skulle jag köpa en begagnad men bekväm barnvagn som du lämnar kvar i. Lund. Köp från blocket och be en vän eller familj hämta upp innan ni flyger till Sverige. Om det inte går så skulle jag nog resa med babybörn carrier och ta med en barnvagn om inte har ligger och ta med en cosytoes eller footmuff. Catrin (Glenda) - jag känner Sue!! Vad komiskt! :) Mrs Hope -har du bestämt vilken barnvagn du vill köpa ännu? Angående amningsbehå så rekommenderar jag debenhams, kostar £16-20. Happy Valentines allesammans!

• mrshope
    lanemui skrev 2013-02-14 11:58:16 följande:
    Hej tjejer! Tahira - om du planerar åka till Sverige ofta så skulle jag köpa en begagnad men bekväm barnvagn som du lämnar kvar i. Lund. Köp från blocket och be en vän eller familj hämta upp innan ni flyger till Sverige. Om det inte går så skulle jag nog resa med babybörn carrier och ta med en barnvagn om inte har ligger och ta med en cosytoes eller footmuff. Catrin (Glenda) - jag känner Sue!! Vad komiskt! :) Mrs Hope -har du bestämt vilken barnvagn du vill köpa ännu? Angående amningsbehå så rekommenderar jag debenhams, kostar £16-20. Happy Valentines allesammans!
    Hej alla ni! Glad alla hjärtans dag till er alla.

Lanemui - nej jag har inte bestämt mig ännu. Vi får gå till John Lewis och provköra. :)

• glenda

www.figleaves.com/uk/product/ANT-5068/Anita-Maternity-Smooth-Underwired-Nursing-Bra/&colour=Black www.figleaves.com/uk/product/ELO-3912/Elomi-Smoothing-Underwired-Moulded-Nursing-Bra/&colour=Black Nu tittade jag inte sa noga pa er, men jag hade problem att hitta storre storlekar nursing bras med underwiring, dessa tva (hoppas att lankarna kommer upp ordentligt, det ar Anita och Elomi fran Figleaves) ar fantastiska, jag ser fram mot att borja anvanda dom igen. Elomi ar valdigt stor I kupan, jag tror jag har en FF I Elomi och G I Anita.

Svar på tråden Gravida i London