• Londonbebis

Gravida i London

Jag är gravid med mitt första barn bf mars 2013. Vill hitta andra gravida/blivande mammor att träffas eller bara prata med. Vet att det finns mammagrupper lite varstans men hittar ingen nära mig. (bor i väst)
    Hoppas det finns några fler här :)

• Svar på tråden Gravida i London
  • tahira
    mrshope skrev 2013-03-16 14:47:18 följande:
    Om barnbidrag, lagarna ändrades för ett tag sedan och nu får man ingenting om hushållets inkomst överskrider 60K/år (correct me if I am wrong!). 

Förstår att du inte vill ut på stan än, take your time!  
    Fast det är inte hushållets inkomst. Det är om en i hushållet har en enskild inkomst på över £60.000, då har man inte rätt till barnbidrag.

Har en i hushållet en inkomst på över £50.000 men under £60.000 så kan man få det, men det beror lite på.
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira

Åh jag börjar bli galen! Hade just lyckats acceptera det faktum att jag kommer att behöva dela sal med andra efter förlossningen. Men så läste jag runt på olika forum och överallt står det om hur hemskt det är i antenatal-salen på St. Thomas. Högljutt, smutsiga toaletter (!), otrevlig personal osv.

Så nu vill jag inte föda där.

Är det någon som har koll på vilka sjukhus som finns där man kan betala en mindre summa (upp till £100) per natt för privatrum?

Jag vet att vi pratade lite om det på vårt fika, men jag minns inte riktigt.

Och är det någon som bytt sjukhus sådär? Jag vet att det är genomförbart, men jag kan tänka mig att det blir en del suck och stön ;£

• Londonbebis

Jag ville byta sjukhus men fick inte. Pga att det bara var 3 månader kvar. Men jag är ändå nöjd med min upplevelse och förlossnings salen etc var inte så hemsk som jag hade tänkt mig. Ibland ska man inte gå efter allt man läser, även om jag gärna gör det själv.

Jag skulle bli utskriven efter 6 timmars regeln eftersom allt var bra. Vi väntade och väntade och så blev klockan 9 och vi packade ihop men då får jag helt plötsligt inte åka hem pga för hög puls. Och kan även säga där att sova i en sal med andra inte var så hemskt som jag tänkt mig heller.. All personal är ju tyvärr inte så trevlig och jag var ledsen över att få stanna men nu i efterhand känns det bra att det blev så.

Så du kan ju ha turen att föda på morgonen så att du får åka hem till kvällen :)

• tahira

Tack för ditt svar! Enligt dem på "maternity helpline" har man alltid rätt att byta när som helst, även om midwives ofta säger nej, förutsatt att man byter till ett i sitt "uppsamlingsområde". Vill man byta till ett annat kräver det remiss, och då kan de säga nej.

Jag kommer att stanna i ca tre dagar skulle jag tro, eftersom jag antagligen kommer att snittas. Jag har legat på sjukhus i gemensamma salar ganska mycket i mina dagar, så jag vet inte varför det känns så jobbigt just den här gången. Hormoner och grejer kanske Tungan ute

Egentligen vill jag föda/ snittas på St. Thomas' eftersom det ligger så otroligt nära och jag vet att de har otroligt bra vård om bebisen skulle behöva.

Jag vill ju inte ligga för långt bort, eftersom min man och Spike skall kunna komma dit lätt och smidigt.

Jag kanske borde sluta läsa på forum helt enkelt, jag hade verkligen accepterat det och så läste jag allt gnäll om det. 

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • mrshope
    tahira skrev 2013-03-18 13:22:05 följande:
    Tack för ditt svar! Enligt dem på "maternity helpline" har man alltid rätt att byta när som helst, även om midwives ofta säger nej, förutsatt att man byter till ett i sitt "uppsamlingsområde". Vill man byta till ett annat kräver det remiss, och då kan de säga nej.

Jag kommer att stanna i ca tre dagar skulle jag tro, eftersom jag antagligen kommer att snittas. Jag har legat på sjukhus i gemensamma salar ganska mycket i mina dagar, så jag vet inte varför det känns så jobbigt just den här gången. Hormoner och grejer kanske Tungan ute

Egentligen vill jag föda/ snittas på St. Thomas' eftersom det ligger så otroligt nära och jag vet att de har otroligt bra vård om bebisen skulle behöva.

Jag vill ju inte ligga för långt bort, eftersom min man och Spike skall kunna komma dit lätt och smidigt.

Jag kanske borde sluta läsa på forum helt enkelt, jag hade verkligen accepterat det och så läste jag allt gnäll om det. 
    På King's College Hospital har man rätt till eget rum. några av mina kompisar har fått ett kostnadsfritt utan att ha planerat för det men  det finns även möjlighet att betala för ett eget rum. Vet ej hur dock, men möjligheten finns. 

Jag är inte heller så sugen på att dela då jag har hört skräckhistorier, men om allting går bra kan man ju få åka hem så snart som möjligt, det är ju dock svårt att planera för...

• glenda

Grattis Emma till din londonbebis! Hoppas att allt ar bra. Har ar det fullt upp, ingen tid till ngt atm, valdigt svart med bara 16/17 manader mellan barn.

• tahira

Ni omföderskor, hur ofta träffade ni er midwife mot mitten/ slutet av graviditeten? Jag hade en tid i v.28 och har inte nästa förrän i v.35. Är det helt normalt?

Jämför ju med Sverige, där jag träffade BM varannan vecka efter vecka 30 :/ 

Svar på tråden Gravida i London