• Londonbebis

Gravida i London

Jag är gravid med mitt första barn bf mars 2013. Vill hitta andra gravida/blivande mammor att träffas eller bara prata med. Vet att det finns mammagrupper lite varstans men hittar ingen nära mig. (bor i väst)
    Hoppas det finns några fler här :)

• Svar på tråden Gravida i London
  • NovaBabycare

Hello London Mums.

Jag ar en svensk Maternity Nurse som jobbar med bebisar 0-6 mander. Jag matar och trostar pa natterna medans mamma far en chans att vila ut. Min nuvarnde bokning ar fardig May 8th och jag kan nya bokningar efter det! Jag jobbar natt eller dagskift 10-12 timmar, eller 24h i nagra veckor precis nar du kommit hem fran sjukhuset.

Jag har:
    -Postnatal Care certificate
    -PND support certificate
    -Sleep Guidance certificate 
    -1st Aid certificate fran Nursing and Midwifery School    

Se garna min sida www.NovaBabycare.co.uk eller ring mej direkt pa 075 723 77992.
    Hoppas ni har en bra dag med bebisarna!

Kind Regards,
    Hanna Lindstrom 

• charlotteJ

Hej!
    Jag har en fråga. Har ni eller ska ni ansöka om ett svenskt eller ett engelskt pass till era barn?

• mrshope
    charlotteJ skrev 2013-03-26 12:40:53 följande:
    Hej!
    Jag har en fråga. Har ni eller ska ni ansöka om ett svenskt eller ett engelskt pass till era barn?
    Hej Charlotte!

Vi ska först och främst ansöka om ett brittiskt pass, min man är brittisk. Det svenska får jag fundera över senare, vårat barn kan ju få båda men tror det är enklast att ansöka om brittiskt först. 

• tahira
    charlotteJ skrev 2013-03-26 12:40:53 följande:
    Hej!
    Både jag och min man är svenska, så här blir det svenskt pass
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • charlotteJ

3 veckor kvar! Gick på ett Scan igår, bebisen väger 3725g redan!
    Tycker det är dax att bebisen kommer ut nu :)

• mrshope

Oj bara tre veckor! Hoppas du mår bra och att den sista tiden går fort. Jag har nio veckor kvar. Hur går det för dig Londonbebis?

• salfred

Jag tror jag fått lite av en babybrain, hade glömt bort namnet på forumet här :) Jo jag måste fråga, jag är i vecka28 nu, och sen ngr dar tillbaka så hag jag börja känna mig öm i underlivet, mest när jag vrider på mig på natten, ska resa på mig från sängen. Idag kändes det också när jag promenerade hem fr jobbet på kvällen. Har ngn känt liknande?

Svar på tråden Gravida i London