• Anonym (Diddi)

MIna bröst

Ämnet är bröst och ordet är fritt. Hur ser dina bröst ut och trivs du med dem?

• Svar på tråden MIna bröst
  • Anonym (Gabby)

Jag var i en bhaffär nyss och fick hjälp att prova ut en bh. Den bh jag köpte var denna, i storlek 65F! Att jag skulle ha F-kupa känns helt sjukt, men eftersom jag är smal runt bröstkorgen är F inte så stort som det låter. Rekommenderar alla tjejer att gå till en underklädesaffär med kunnig personal så kanske ni går därifrån flera kupstorlekar större än ni trodde :)

• straight arrow
    Anonym (Gabby) skrev 2013-02-12 20:43:46 följande:

Jag var i en bhaffär nyss och fick hjälp att prova ut en bh. Den bh jag köpte var denna, i storlek 65F! Att jag skulle ha F-kupa känns helt sjukt, men eftersom jag är smal runt bröstkorgen är F inte så stort som det låter. Rekommenderar alla tjejer att gå till en underklädesaffär med kunnig personal så kanske ni går därifrån flera kupstorlekar större än ni trodde :)

Haha, låter positivt för självkänslan! Jättesnyggt blev det.
    Never argue with idiots, they drag you down and beat you with experience
  • Anonym (Alltså)

Fast brösten är ju precis lika stora som de var innan, eller hur? Dina bröst har ju inte förändrats ett dugg. Det är bara det att olika affärer och märken har olika måttsystem på sina behåar. Klassiskt försäljningstrick att få lättlurade kunder att känna det som att deras bröst är större än de faktiskt är.
  • hösthjärta

Jag VEEEEET!
    Visst är det häftigt !
    Själv har jag skapligt stora bröst, men inga giganter. Precis som du rätt smal över bröstkorgen (även om jag är mullig annars). Har kört 75 DD. Mest för att det finns i "vanliga" affärer, Lindex, Kappahl etc.
    Men inför en fest då jag ville vara riktigt  fin under så gick jag till en riktig underklädersaffär. Kom därifrån som en 60H!!!! Snacka om booost! Glad
    Nu kan jag inte gå tillbaka till vanliga butiker, för nu vet jag ju hur en bra behå ska sitta. Synd bara att det är bra mycket dyrare att inte ha en "normal" 75B eller 85 C.

Snygg behå förresten! 
  • Anonym (Gabby)
    straight arrow skrev 2013-02-12 21:35:56 följande:
    Haha, låter positivt för självkänslan! Jättesnyggt blev det.
    Tack :)
    Anonym (Alltså) skrev 2013-02-12 22:19:55 följande:
    Fast brösten är ju precis lika stora som de var innan, eller hur? Dina bröst har ju inte förändrats ett dugg. Det är bara det att olika affärer och märken har olika måttsystem på sina behåar. Klassiskt försäljningstrick att få lättlurade kunder att känna det som att deras bröst är större än de faktiskt är.
    Självklart så fattar jag att brösten inte rent fysiskt blivit större, menade att det är kul att hitta sin riktiga storlek och känna hur en bra bh ska sitta. Och måttangivelserna är i stort sett samma, även om vissa märken så klart är åt det mindre hållet och andra åt det större. Jag provade 65F i olika märken och de satt alla bra. Tror inte att affären märkt om sina bhar i 70B till 65F för att den "lättlurade" kunden skulle känna sig storbystad... 
    hösthjärta skrev 2013-02-12 22:23:24 följande:
    Jag VEEEEET!
    Visst är det häftigt !
    Själv har jag skapligt stora bröst, men inga giganter. Precis som du rätt smal över bröstkorgen (även om jag är mullig annars). Har kört 75 DD. Mest för att det finns i "vanliga" affärer, Lindex, Kappahl etc.
    Men inför en fest då jag ville vara riktigt  fin under så gick jag till en riktig underklädersaffär. Kom därifrån som en 60H!!!! Snacka om booost! Glad
    Nu kan jag inte gå tillbaka till vanliga butiker, för nu vet jag ju hur en bra behå ska sitta. Synd bara att det är bra mycket dyrare att inte ha en "normal" 75B eller 85 C.

Snygg behå förresten! 
    Tack :) Ja det är häftigt, vilken skillnad det gör för hur kläder sitter och för hur figuren ser ut!

• telgebo

Jag fattar nada har små bröst enligt mig och så var jag in på Lindex för att köpa en bombshells, fanns inte i min storlek visade det sig, trodde jag hade 80 B då jag har 80 under och 91 cm över men enligt en kunnig på POF så har jag 70 E hur fan kan jag ha det. Blev ingen BH för mig då ingen passade utan att brösten vällde ut.

Min lycka dotter född okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Anonym (Hunter)
    telgebo skrev 2013-02-13 23:04:45 följande:
    Jag fattar nada har små bröst enligt mig och så var jag in på Lindex för att köpa en bombshells, fanns inte i min storlek visade det sig, trodde jag hade 80 B då jag har 80 under och 91 cm över men enligt en kunnig på POF så har jag 70 E hur fan kan jag ha det. Blev ingen BH för mig då ingen passade utan att brösten vällde ut.
    så från 80 b 8relativt små-normala bröst) så fick du veta att du har 70 e(gigantiska bröst) hur fan gick det till?
  • Smecker
    Anonym (Hunter) skrev 2013-02-14 01:20:10 följande:
    så från 80 b 8relativt små-normala bröst) så fick du veta att du har 70 e(gigantiska bröst) hur fan gick det till?

Hon vill ha attention, blev avundsjuk på #1365 men vågar inte lägga upp något som inte är taget från internätverket.
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • telgebo

Jag har den storleken enligt expertis på POF som kan det har med mått. Jag kan lägga ut bildbevis om du nu ska misstro mig

• Anonym (yy)
    telgebo skrev 2013-02-13 23:04:45 följande:

Bombshell går ju inte att jämföra med en vanlig bh då nästan hela kupan redan är fylld med inlägg och "expertisen" på POF ger jag inte mkt för, alla ser ju olika ut och det går sällan att gå regelrätt efter en tabell.