Afasi skrev 2013-09-20 12:37:32 följande:
Haha jag är så otroligt kass på det här så jag har nog mycket att lära mig på körskolan. Att starta bilen, åka iväg, växla osv är väl inte så svårt. Men det är just det att man är på en parkeringsplats också. Ute i trafiken har man ju helt andra saker att ta hänsyn till och i en sån situation skulle jag nog inte ha en aning om hur man ska göra. Det är ju fotarbetet som stör mig. Jag vill veta i detalj hur man ska göra hela tiden så att jag kan öva.
Får nog snart dra mig till körskolan så vi kan utsätta mig för alla dessa hemskheter!
Idag körde vi igen. Lyckades växla upp till trean och det gick bra. Parkerade simpelt utan något i närheten och fick sedan backa ut. Det gick också bra faktiskt!
Att träna på: Att inte ge för mycket gas efter att jag växlat, tycker inte ens jag nuddar gasen men ändå blir det för mycket. Ja, sen måste jag ju träna på allt annat haha. När ska man våga sig ut i trafiken egentligen? Jag är ju så jävla rädd för att inte veta vad jag ska göra.
Egentligen tror jag man är rädd hur mkt man än kört innan... jag va skitnervös. Men jag va tvungen. Det släpper efter ett tag. Och även när jag hade kortet i handen va jag rädd

Skitläskigt ju att sitta ensam utan ngn bredvid sig
Fotarbetet kommer automatiskt efter träning. Koppling t.ex behöver du endast röra när du växlar. Eller när du kommer ner i så låg hastighet så bilen börjar rycka, eller när du krypkör. Annars ska du aldrig trampa ner kopplingen så den kan du lämna utanför
Dragläge, gas etc kan va svårt även för en erfaren, när jag köpte bil så va den inte alls likadan i gas, dragläge osv. Skitläskigt att köra bilen i början. gasade på för mkt och dragläget tog mkt högre upp än på vår bmw. Tog ett tag att vänja sig.