Afasi skrev 2013-12-09 13:20:14 följande:
Sjukligt nervös nu då. Har min tredje körlektion på onsdag och nu ligger det snö på backen och är halt! Hoppas vi överlever och att läraren är av den lugna typen haha! Har inte kört något hemma på länge nu heller så lite ur form är jag också...
Bra att du får köra i snö! Jag kan berätta om min spännade upplevelse i snöstormen i fredags. Skulle (dum nog) åka till jobbet. Jobbar mitt på landet i en liten byskola. Kom halvvägs och fastnar mitt på vägen i en stor snödriva. Försökte skotta mig loss men gick ej. Tur nog va min man ledig den dagen, och grannen är pensionör så hans fru passade barnen och min man och grannen kom och hjälpte mig dra upp bilen ur snöhögen. Även en busschaufför, som inte kom förbi min bil hjälpte till. Ja, så till joobbet kom jag inte. Det är en smal liten väg som jag absolut inte skulle tagit. Jaja, nu vet man

Kom hem, stelfrusen och full i snö. Blåste så in i h-e. När jag tittade bakom bilen en kvart senare va det lika mkt snö bakom. I morse skulle jag öppna på jobbet kl 6 och va sååå nervös för att inte ta mig fram. Det snöade som sjutton igår igen. Men idag tog jag en annan vg som jag brukar ta annars som är mkt bättre skottad. Ja, jag kom fram även fast det tog lite längre tid

Ikväll när jag körde hem snöade det åter igen, det åkte en plogbil i 30 före mig som jag inte vågade köra om förrän den stannade het, och sean hoppade det fram ett rådjur som tack o lov hade förnuft nog att vända tillbaka och jag körde inte fort så jag hann sakta ner riktigt ordentligt. Nä fy, det va riktigt jobbigt att hamna i den södrivan och inse att jag inte kommer loss själv, trots snöskyffel o allt. Men jag klarade ig lindrigt undan. Va bilar som åkt ner i diket, bussar som fastnat etc. kaos den dagen milt sagt.