• Anonym

Sambon smsar med annan tjej HELA TIDEN!

Jag och sambon använder en gratisapp när vi smsar till varann. Man ser när den andra var inloggad senast där och för ett tag sen noterade jag att han sitter inloggad nästan konstant när han är på jobbet eller ute. Började följa hans inloggningar för att det verkade så konstigt och ser då att han loggar in även på kvällar när vi umgås varje gång jag lämnar honom ensam i rummet. 

Ställde honom mot väggen och sa vad jag hade sett och frågade vem det är han smsar med så mycket... En kvinnlig kollega visade det sig. Har aldrig träffat denna människa men har sett henne på Facebook.. En snygg tjej. Frågade vad de skriver om eftersom de har så mycket att prata om och då sa han att de inte pratar om nåt speciellt. Frågade även om jag får läsa vad de skriver men det fick jag inte. Han skyller på att det är
    "privat" men hur det kan vara så privat att man inte kan visa det för sin oroliga partner fattar jag inte. 

Han är så hemlighetsfull o jag vet inte vad jag ska göra nu!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-15 23:19
    Behöver klargöra!
    Jag menar alltså att JAG aldrig har träffat tjejen ifråga. Han har såklart gjort det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-16 14:09

_UPPDATERING_

Han har erkänt att det är henne han smsar med hela dagarna nu iallafall, men fortsätter blåneka till att det är så mycket som jag "tror" (Han vet ej att jag ser hennes inloggningar också). Så idag är jag ledig från skolan o tänker skriva upp alla deras inloggningar, sen konfronterar jag honom med det ikväll när han kommer hem från jobbet.

Det är ingen rolig lista än så länge. Hittills ser det ut att vara mellan 6-20 minuter mellan smsen från kl 8.28 i morse. Han hqar MYCKET att förklara när han kommer hem!! Annars kontaktar jag hennes man och frågar honom om han vet vad som pågår.

Nu är jag så ARG ATT JAG KOKAR! Jag är väldigt lugn i vanliga fall o inte den som brusar upp, men det här har gått för långt o jag tänker inte tolerera mer utan att få se meddelandena eller så kontaktar jag tjejens man!Tack ni som stöttat o hjälpt mig att samla mod!

Jag tror att det har pågått under väldigt lång tid så det är dags att sätta stort P,nu orkar jag inte oroa mig mer och det påverkar mig så jag kört på tentor i skolan för att jag inte kan koncentrera mig när jag pluggar.

• Svar på tråden Sambon smsar med annan tjej HELA TIDEN!
  • vampyria2
    Anonym (Mia) skrev 2012-11-18 14:12:27 följande:
    Jag fattar inte hur man kan bedöma att killen är ett as när man inte vet vad han messade om, om han hade planer på att vara otrogen eller inte, och han inte kan säja nåt om saken eftersom TS lägger på luren och hellre pratar med kvinnans man. Tänk om den mannen är kvinnomisshandlare, kvinnan söker stöd hos sin kollega för att våga lämna och just nu blir sönderslagen. Jag säjer inte att det är troligt, men det är vad som kan ske när man går bakvägen till andra istället för att fråga rätt person.
    Nummer ett för TS sambo borde vara att hanns sambo mår bra och inte behöver gå omkring och vara orolig, är det så som du skriver så skulle han ha berättat det för TS och blanda in henne i detta för att visa att det inte är något att hänga upp sig på, istället väljer han att vägra visa vad de har pratat om, därför är han ett as.
  • Anonym (Mia)

Jag har skulle aldrig visa sms från andra för min man om det är känsliga personliga saker, inte vad vänner berättar om privatlivet heller. Man får lita på varandra, man måste kunna ha personliga kontakter med nån utan att dennes fru/ man har tillgång till det man säjer/ skriver, och det jag berättar ska stanna hos den personen. Jag håller med om att det här fallet verkar klart misstänkt, men inte om att man måste visa upp privata sms för den andra. Man får visa att man tycker om sin partner på andra sätt .

• Anonym
    Anonym (Mia) skrev 2012-11-18 14:12:27 följande:
    Jag fattar inte hur man kan bedöma att killen är ett as när man inte vet vad han messade om, om han hade planer på att vara otrogen eller inte, och han inte kan säja nåt om saken eftersom TS lägger på luren och hellre pratar med kvinnans man. Tänk om den mannen är kvinnomisshandlare, kvinnan söker stöd hos sin kollega för att våga lämna och just nu blir sönderslagen. Jag säjer inte att det är troligt, men det är vad som kan ske när man går bakvägen till andra istället för att fråga rätt person.
    Väldigt orättvist inlägg tycker jag! Jag HAR pratat med min sambo o han har inte varit intresserad av att ge mig sanningen eller ens försöka bevisa sin oskuld. Så när jag tryckte av honom var det för att jag inte orkade prata med honom mer då o få ännu fler bortförklaringar. Han visste precis vad han skulle göra för att jag skulle tro honom. 

Om smsen var av den karraktären du skriver om så hade han kunnat säga det till mig,att det var känsligt pga det o det. kanske låtit mig träffa henne,bjudit hem henne till oss..... Det fanns ganska många alternativ!

Kom ihåg att jag ringde till kollegan innan mannen. Hade han varit farlig så tycker jag att hon hade kunnat meddela mig det,det hade jag själv gjort i det läget. 

Jag frågade rätt person,men ibland måste man ta andra vägar om man ska få annat än lögn
  • Anonym
    Anonym (Mia) skrev 2012-11-18 16:33:07 följande:
    Jag har skulle aldrig visa sms från andra för min man om det är känsliga personliga saker, inte vad vänner berättar om privatlivet heller. Man får lita på varandra, man måste kunna ha personliga kontakter med nån utan att dennes fru/ man har tillgång till det man säjer/ skriver, och det jag berättar ska stanna hos den personen. Jag håller med om att det här fallet verkar klart misstänkt, men inte om att man måste visa upp privata sms för den andra. Man får visa att man tycker om sin partner på andra sätt .
    Han kunde ha visat stick prov o inte sms som var känsliga i så fall.. Eller låtit mig träffa henne. Inte svårare än så! 
  • Thaleya1

Jag tror knappast kvinnan var utsatt för något, isåfall hade hon inte varit oförskämd i telefonen när ts ringde, eller så hade hon helt enkelt inte fått använda telefonen eller sms hela tiden för sin aggressive man.

• Buzan

Hur går det för dig nu Ts? Är du kvar hos din syster? Försöker din sambo få tag på dig eller har han gett upp? Har ni pratar än eller har han skickat mess? Hoppas det går bra iaf och att du har din syster som stöttar! Stå på dig! Han är ett arsel!

• Anonym

Hennes man ringde mig i dag o berättade att hon hade raderat alla deras sms i mobilen (han hade snokat). Däremot hittade han fyra foton på en kille han inte kände igen i hennes mobil som han fotade med sin mobil och skickade över till mig,de var mycket riktigt på min sambo. Ett foto var med bar överkropp o jeans så det verkar klart misstänkt

Hon förnekar så klart allt men både jag o hennes man är övertygade om att de har en affär. Jag är fortfarande hos syrran,men ska åka hem om en timme o hämta kurslitteratur och lite kläder.

• Anonym
    Buzan skrev 2012-11-18 17:23:01 följande:
    Hur går det för dig nu Ts? Är du kvar hos din syster? Försöker din sambo få tag på dig eller har han gett upp? Har ni pratar än eller har han skickat mess? Hoppas det går bra iaf och att du har din syster som stöttar! Stå på dig! Han är ett arsel!
    Sambon har varken ringt eller smsat mig idag men jag ska som sagt hem om en timme o kommer nog att stöta på honom då.... Vet inte om jag orkar prata med honom idag för jag mår inte så bra Rynkar på näsan Ilskan har lagt sig o jag känner mig mest trött. Tack o lov för min fina,fina storasyster!! Hjärta Nalle Hon har sagt att jag får flytta in hos henne o bo här under tiden som jag letar boende. vet inte vad jag skulle göra utan henne
  • MollyMilly

Usch,det e så hemskt att läsa detta. Blir verkligen ledsen för din skull TS. Jag tycker du svarar så bra på alla som e neggiga i denna tråden, du e stark,det märks! Jag tycker absolut inte det e ok att bete sig så mot sin andra hälft, det e mycket tvivelaktigt att smsa så mycket o under så lång tid, o inte vilja visa nått för dig. Bilder med bar överkropp, det skickar man ju inte till vem som helst. Tänker på dig o hoppas du står stark igenom detta. 

Svar på tråden Sambon smsar med annan tjej HELA TIDEN!