• Anonym

Sambon smsar med annan tjej HELA TIDEN!

Jag och sambon använder en gratisapp när vi smsar till varann. Man ser när den andra var inloggad senast där och för ett tag sen noterade jag att han sitter inloggad nästan konstant när han är på jobbet eller ute. Började följa hans inloggningar för att det verkade så konstigt och ser då att han loggar in även på kvällar när vi umgås varje gång jag lämnar honom ensam i rummet. 

Ställde honom mot väggen och sa vad jag hade sett och frågade vem det är han smsar med så mycket... En kvinnlig kollega visade det sig. Har aldrig träffat denna människa men har sett henne på Facebook.. En snygg tjej. Frågade vad de skriver om eftersom de har så mycket att prata om och då sa han att de inte pratar om nåt speciellt. Frågade även om jag får läsa vad de skriver men det fick jag inte. Han skyller på att det är
    "privat" men hur det kan vara så privat att man inte kan visa det för sin oroliga partner fattar jag inte. 

Han är så hemlighetsfull o jag vet inte vad jag ska göra nu!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-15 23:19
    Behöver klargöra!
    Jag menar alltså att JAG aldrig har träffat tjejen ifråga. Han har såklart gjort det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-16 14:09

_UPPDATERING_

Han har erkänt att det är henne han smsar med hela dagarna nu iallafall, men fortsätter blåneka till att det är så mycket som jag "tror" (Han vet ej att jag ser hennes inloggningar också). Så idag är jag ledig från skolan o tänker skriva upp alla deras inloggningar, sen konfronterar jag honom med det ikväll när han kommer hem från jobbet.

Det är ingen rolig lista än så länge. Hittills ser det ut att vara mellan 6-20 minuter mellan smsen från kl 8.28 i morse. Han hqar MYCKET att förklara när han kommer hem!! Annars kontaktar jag hennes man och frågar honom om han vet vad som pågår.

Nu är jag så ARG ATT JAG KOKAR! Jag är väldigt lugn i vanliga fall o inte den som brusar upp, men det här har gått för långt o jag tänker inte tolerera mer utan att få se meddelandena eller så kontaktar jag tjejens man!Tack ni som stöttat o hjälpt mig att samla mod!

Jag tror att det har pågått under väldigt lång tid så det är dags att sätta stort P,nu orkar jag inte oroa mig mer och det påverkar mig så jag kört på tentor i skolan för att jag inte kan koncentrera mig när jag pluggar.

• Svar på tråden Sambon smsar med annan tjej HELA TIDEN!
  • Lisa med barn
    Anonym (Mia) skrev 2012-11-17 14:10:09 följande:
    Ring inte hennes man! Du vet inte om han vill veta eller hur dom har det. Det är tjejens sak att reda ut sitt förhållande, inte ditt. Alla vill inte veta sånt och du har ingen aning om hur han vill ha det. Om hon vaknar till nu när det upptäcktes, och ångrar sej, så förstör du deras liv i onödan. Gå vidare med ditt eget liv, med eller utan din kille, istället. Du vill hjälpa, men det kan vara tvärtom också, att du förstör.

Varför skulle inte TS kunna ringa henne om det bara handlar om oskyldig vänskap? Om inte, får de otrogna svnen stå till svars för det!!!

Är det du som är sms-kompisen?  
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-11-17 14:30:58 följande:
    Nu har jag pratat med hennes man,o han var lugn och sansad och verkar reko. Han kände inte till deras smsande.... Han ska försöka få reda på mer och hör av sig till mig senare. Kändes skönt att prata med honom fast han inte sa så mycket. Det verkade lite som att han inte visste vad han ska tro. 

Sambon har ringt tre gånger efter det men jag tryckte bort honom! Vet inte om han ringde för att han vet att jag pratat med mannen, men jag ser att han och kollegan har smsat med varann idag igen i alla fall, o även i natt. 

Bra att du ringde! Alla inblandade har rätt att få veta vad som pågår. Om det vore så oskyldigt så hade de inte behövt höra av sig i natt men det verkar som om båda har blivit lite skitnödiga...
  • Anonym
    Anonym (Mia) skrev 2012-11-17 14:10:09 följande:
    Ring inte hennes man! Du vet inte om han vill veta eller hur dom har det. Det är tjejens sak att reda ut sitt förhållande, inte ditt. Alla vill inte veta sånt och du har ingen aning om hur han vill ha det. Om hon vaknar till nu när det upptäcktes, och ångrar sej, så förstör du deras liv i onödan. Gå vidare med ditt eget liv, med eller utan din kille, istället. Du vill hjälpa, men det kan vara tvärtom också, att du förstör.
    För sent, jag har redan ringt.....

Jag vill såklart veta vad sambon haft för sig om jag ska gå vidare. Hur skulle jag kunna få veta nåt utan att ringa mannen?? Det finns inga andra alternativ kvar som jag ser det. 

Om hon är otrogen mot sin man så får hon stå för det,det är väl upp till honom att ta beslutet om han vill rädda äktenskapet ändå? Det är inte jag som förstör,det är hon själv. 
  • Anonym
    Lisa med barn skrev 2012-11-17 14:33:08 följande:

Varför skulle inte TS kunna ringa henne om det bara handlar om oskyldig vänskap? Om inte, får de otrogna svnen stå till svars för det!!!

Är det du som är sms-kompisen?  
    Precis

Han fick bara fakta,jag har inte sagt att frun är otrogen....
  • Anonym (???)
    Anonym skrev 2012-11-17 14:44:13 följande:
    Precis

Han fick bara fakta,jag har inte sagt att frun är otrogen....

Varför ringde du inte till tjejen först???
  • Lisa med barn
    Anonym (???) skrev 2012-11-17 14:49:57 följande:

Varför ringde du inte till tjejen först???

Det gjorde TS, läs hennes inlägg.
  • Sunt förnuft
    Anonym (Emma) skrev 2012-11-17 12:02:36 följande:
    TS-  Om de jobbar på samma firma kan du ju alltid visa detta för deras chef oxå.  Inte riktigt lojalt mot företaget att sitta med telefonen hela dagarna.
    Här håller jag inte med. Blanda inte in jobbet.

Jag är helt på TS sida... det hela verkar mer än misstänkt och jag hade också bett mannen dra åt fanders med sina dolda agendor. Jag är också med på att ringa den misstänkta älskarinnan och hennes man.

Men blanda inte in jobb och chefer. Detta handlar om privatlivet, inte arbetslivet. 
  • Anonym
    Sunt förnuft skrev 2012-11-17 15:20:21 följande:
    Här håller jag inte med. Blanda inte in jobbet.

Jag är helt på TS sida... det hela verkar mer än misstänkt och jag hade också bett mannen dra åt fanders med sina dolda agendor. Jag är också med på att ringa den misstänkta älskarinnan och hennes man.

Men blanda inte in jobb och chefer. Detta handlar om privatlivet, inte arbetslivet. 
    Tanken har slagit mig,men det är inte samma sak som att jag ska göra det. MEN om jag själv var chef skulle jag vilja veta om mina anställda satt o gjorde annat på sin arbetstid i stället för att jobba. Jag är nog lite för feg för att ringa deras chef,men jag ser inte det som fel om man gör det.....
  • Anonym

Bra att du ringde hennes man, förstår dig helt och hållet.
    Och det var ju, precis som du skrev här över, inte som om du ringde och sa "Din fru är otrogen!!" Du ringde ju bara för att delge honom fakta och få reda på vad som händer. Eftersom hennes man inte visste något om deras sms-ande är ju det ännu ett tecken på att något är fel. Hade jag haft en så nära vän att jag skickat 50sms/dag till denne så hade min man vetat om det, om det inte var mer än en vän..

Det viktigaste är att du gör vad du behöver göra för att få reda ut det här, det är ju ganska uppenbart att de här två inte har något normalt vänskapsförhållande. Det beteende du beskriver är inget man har om man inte är intresserad av en annan person. Visst, att höra av sig någon gång till en arbetskollega, men 50-100 gånger om dagen? Och på natten? När du går ut ur rummet? Det visar ju bara att han tänker på henne även när du är med.

Nej, det här är inte ett okej beteende och jag tycker du skall vara stolt över att du vågar reagera. Många här skriver ju saker som de upptäckt men sen inte vågar ta upp med sina respektive, så dem låter det bara vara.
    Du förstjänar respekt, inte att bli lurad. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-17 15:32:07 följande:
    Tanken har slagit mig,men det är inte samma sak som att jag ska göra det. MEN om jag själv var chef skulle jag vilja veta om mina anställda satt o gjorde annat på sin arbetstid i stället för att jobba. Jag är nog lite för feg för att ringa deras chef,men jag ser inte det som fel om man gör det.....
    Skicka ett mail då?
Svar på tråden Sambon smsar med annan tjej HELA TIDEN!