• Deniz12

Min 7 Månaders bebis vill inte sova i sin säng

Hej

Jag har läst lite vad ni har skrivit här jag har problem med min 7 månadas bebis han vill inte sova i sin säng. Jag har provat allt. Jag får honom att somna men när jag lägger honom i hans säng så efter 10 min börjar han gråta han märker att han ligger i sängen..Det går bra att ligga i vagnen och vår säng men inte i hans säng jag vet inte vad jag ska göra ..Vill inte att han vänjer sig att ligga i vår säng. jag har försökt att lägg honom i hans säng flera gånger när han har somnat men han vaknar och skriker.. Är det någon mer som har samma problem som jag.. Hade blivit jätte glad om ni kunde ge mig lite tips hur ni har gjort.. 

• Svar på tråden Min 7 Månaders bebis vill inte sova i sin säng
  • Ejin

vi köpte vyssjan lull tassar till sängen o sen la vi ner henne där o gungade henne till sömns.. o vaknar hon på natten så gungar vi lite till..
    Ibland funkar de inte o då får hon givetvis ligga hos oss men oftast sover hon en stor del av natten i sin säng... 

• Mary Jo

Varför skulle det vara så hemskt att han får sova med er när han uppenbarligen behöver närheten? Det är ju inte som att en 15 åring fortfarande sover med sina föräldrar det går till sig. Min snart 3 åring sover med oss i perioder

• Adri

Därför har mina barn fått sova i sin säng från dag ett :)

• Alexi

Vi gör det barnen har behov av i olika perioder, sova i sin säng eller vår. Det är oftast bara jobbigare för föräldrarna att kämpa emot barnens behov...

• Deniz12

Det är ingen problem men man vill ju att dem sover i sin säng..vyssjan lull tassar är det såna som man sätter på sängen så att det går att gunga sängen och passar dem alla sängar?? var kan jag hitta såna..

• Alexi

Om det inte är något problem, varför inte låta henne sova i er säng då? Tänk på att sjumånaders ofta är mitt i separationsfasen och känsliga.

• La Lola
    Deniz12 skrev 2012-11-17 14:33:01 följande:

Det är ingen problem men man vill ju att dem sover i sin säng..

Är det inte bättre att alla får sova? Skitsamma vart liksom.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Deniz12

De jag känner med att han sover i vårt säng är att man är rädd för att göra honom ila under sömnen.

• La Lola
    Deniz12 skrev 2012-11-17 15:06:34 följande:
    De jag känner med att han sover i vårt säng är att man är rädd för att göra honom ila under sömnen.
    På vilket sätt?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • webby

Låt honom sova i vagnen, det funkar för oss, våra barn har inte heller gillat att sova i egna sängar men vagnen funkar Glad

Svar på tråden Min 7 Månaders bebis vill inte sova i sin säng