• Fyan

Hur djurvänlig är du?

Nå, hur djurvänliga är ni? Motivera gärna svaren

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur djurvänlig är du?
  • molly80
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-19 11:07:38 följande:
    Jag älskar djur men klassar inte småkryp som djur utan som äckliga varelser utan rätt att leva. Jag äter kött, jag slår ihjäl spindlar, dödar flugor, mördar småkryp. 

Vem bestämmer vem som har rätt att leva?
  • Pale
    molly80 skrev 2012-11-19 13:29:00 följande:

Vem bestämmer vem som har rätt att leva?
    I mitt hus bestämmer jag över krypen och insekterna. Jag kan sträcka mig så långt som att min sambo bestämmer ibland, när han väljer att släppa ut dem istället när jag hotar dem med döden.
  • molly80
    Pale skrev 2012-11-19 13:40:29 följande:
    I mitt hus bestämmer jag över krypen och insekterna. Jag kan sträcka mig så långt som att min sambo bestämmer ibland, när han väljer att släppa ut dem istället när jag hotar dem med döden.

Kan se framför mig hur du står och hotar dem med döden med lyftad flugsmälla, haha! Men din sambo är alltså lite mer djurvän?
  • Pale
    molly80 skrev 2012-11-19 15:25:10 följande:

Kan se framför mig hur du står och hotar dem med döden med lyftad flugsmälla, haha! Men din sambo är alltså lite mer djurvän?
    Haha snarare dammsugaren.
    Ja, lite mer djurvän (insektsvän) är han nog, eller så gör han det för att reta mig eftersom jag är så fånigt rädd.
  • molly80
    Pale skrev 2012-11-19 15:48:25 följande:
    Haha snarare dammsugaren.
    Ja, lite mer djurvän (insektsvän) är han nog, eller så gör han det för att reta mig eftersom jag är så fånigt rädd.
  • molly80
    taquine skrev 2012-11-18 15:17:25 följande:
    Glömde skriva att jag hade 3 rätt så lite djurvänlig är jag nog...
    Vilka rätt hade du?
  • ekofriend
    Kaninbarnet skrev 2012-11-19 12:35:43 följande:
    Fick bara 1 rätt så jag gissar på att jag måste omplacera min hund nu...
    Vilket rätt var det?
  • Athema

Jag gillar kött, slår i hjäl spindlar och eftersom att jag dödar spindlar, flugor och andra äckliga insekter (som jag antar att ni räknar som djur ??) som kommer in i mitt hem så respekterar jag väl inte alla djur. Däremot så respekterar jag alla djur som inte är insekter. 

• Maybe

Jag hade gärna burit ut spindeln utomhus men jag är så rädd för spindlar så jag låter spindeln stanna och går själv ut ur rummet tills någon kan ta bort den

• ekofriend
    Athema skrev 2012-11-19 17:56:16 följande:
    Jag gillar kött, slår i hjäl spindlar och eftersom att jag dödar spindlar, flugor och andra äckliga insekter (som jag antar att ni räknar som djur ??) som kommer in i mitt hem så respekterar jag väl inte alla djur. Däremot så respekterar jag alla djur som inte är insekter. 
    Nog är de väl djur ändå? Hur många rätt fick du förresten? Och vilka?
Svar på tråden Hur djurvänlig är du?