Hur djurvänlig är du?
Nå, hur djurvänliga är ni? Motivera gärna svaren
Nå, hur djurvänliga är ni? Motivera gärna svaren
Tycker du det är snällare att bära ut spindlar än att låta dem stanna?
Slänger man ut dem fryser de ihjäl så här års.
Äter inte kött och dödar aldrig medvetet insekter. Skulle gå i taket om jag såg någon misshandla ett djur.
Jag anser mig vara djurvänlig. Upptäckte en spindel inomhus förra veckan och lät den vara. Flugor är så störande med sitt surrande så de brukar jag släppa ut. Har inte ihjäl djur bara för att jag finner dem störande eller äckliga.
Däremot äter jag ibland kött. Människan är ett rovdjur och precis som inom övriga djurvärlden innebär det att kött ibland är en föda. Dock är jag väldigt noggrann med vilket kött jag äter. Köper närproducerat från gårdar jag känner till och vet om att de behandlar djuren väl. Ett djur som avlivas på ett humant sätt lider inte av det. Äter även en del vilt jag får eller köper från jägare jag känner.
Vidare har jag väldigt svårt för att ha djur i bur. Lider verkligen med alla stackars husdjur som fåglar, kaniner och dyligt som sitter instängda i små burar utan möjlighet att leva ut sina naturliga instinkter och behov. I bästa fall får de komma ut någon timme i veckan och hoppa runt på parkettgolv inomhus. Det är vidrigt.
Jag ser inte insekter som djur. Dom är ohyra i mina ögon. Däggdjur, reptiler och fåglar osv älskar jag dock och behandlar med respekt. Quizet är fel.