• Fyan

Hur djurvänlig är du?

Nå, hur djurvänliga är ni? Motivera gärna svaren

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur djurvänlig är du?
  • Fyan
    finskaflikkan skrev 2012-12-22 11:33:41 följande:
    1 rätt äger ingen flugsmälla. 

Dödar flugor,myror, myggor, knott med händerna eller tidning...
    Spindalr använder jag skon eller spolar ner i toan.. eller dränker dom överhuvudtaget.. Usch... *ryser*

Getingar dör med tidning..

Humlor tycker jag är så söta så dom släpper jag ut... eller ber mannen tar dom ut...  
    Dränker dom?
  • PolyPond

Tycker du det är snällare att bära ut spindlar än att låta dem stanna?
    Slänger man ut dem fryser de ihjäl så här års.

• Fyan
    PolyPond skrev 2013-01-08 11:23:07 följande:
    Tycker du det är snällare att bära ut spindlar än att låta dem stanna?
    Slänger man ut dem fryser de ihjäl så här års.
    Nej, låta den stanna är ju snällast helt klart
  • Fyan
    Fyan skrev 2013-01-08 11:29:24 följande:
    Nej, låta den stanna är ju snällast helt klart

Tänkte inte på det..
  • lilja87

Äter inte kött och dödar aldrig medvetet insekter. Skulle gå i taket om jag såg någon misshandla ett djur.

• Fyan
    lilja87 skrev 2013-01-08 11:31:56 följande:
    Äter inte kött och dödar aldrig medvetet insekter. Skulle gå i taket om jag såg någon misshandla ett djur.
  • städtanten
    finskaflikkan skrev 2012-12-22 11:33:41 följande:
    1 rätt äger ingen flugsmälla. 

Dödar flugor,myror, myggor, knott med händerna eller tidning...
    Spindalr använder jag skon eller spolar ner i toan.. eller dränker dom överhuvudtaget.. Usch... *ryser*

Getingar dör med tidning..

Humlor tycker jag är så söta så dom släpper jag ut... eller ber mannen tar dom ut...  
    Så man överlever lättare om man är söt hemma hos dig? ;)
  • molly80
    städtanten skrev 2013-01-08 13:52:22 följande:
  • Fyan
    städtanten skrev 2013-01-08 13:52:22 följande:

• molly80
    lilja87 skrev 2013-01-08 11:31:56 följande:

• EnGladPingvin

Jag anser mig vara djurvänlig. Upptäckte en spindel inomhus förra veckan och lät den vara. Flugor är så störande med sitt surrande så de brukar jag släppa ut. Har inte ihjäl djur bara för att jag finner dem störande eller äckliga.

Däremot äter jag ibland kött. Människan är ett rovdjur och precis som inom övriga djurvärlden innebär det att kött ibland är en föda. Dock är jag väldigt noggrann med vilket kött jag äter. Köper närproducerat från gårdar jag känner till och vet om att de behandlar djuren väl. Ett djur som avlivas på ett humant sätt lider inte av det. Äter även en del vilt jag får eller köper från jägare jag känner. 

Vidare har jag väldigt svårt för att ha djur i bur. Lider verkligen med alla stackars husdjur som fåglar, kaniner och dyligt som sitter instängda i små burar utan möjlighet att leva ut sina naturliga instinkter och behov. I bästa fall får de komma ut någon timme i veckan och hoppa runt på parkettgolv inomhus. Det är vidrigt. 

• städtanten
    EnGladPingvin skrev 2013-01-12 09:54:10 följande:
    Jag anser mig vara djurvänlig. Upptäckte en spindel inomhus förra veckan och lät den vara. Flugor är så störande med sitt surrande så de brukar jag släppa ut. Har inte ihjäl djur bara för att jag finner dem störande eller äckliga.

Däremot äter jag ibland kött. Människan är ett rovdjur och precis som inom övriga djurvärlden innebär det att kött ibland är en föda. Dock är jag väldigt noggrann med vilket kött jag äter. Köper närproducerat från gårdar jag känner till och vet om att de behandlar djuren väl. Ett djur som avlivas på ett humant sätt lider inte av det. Äter även en del vilt jag får eller köper från jägare jag känner. 

Vidare har jag väldigt svårt för att ha djur i bur. Lider verkligen med alla stackars husdjur som fåglar, kaniner och dyligt som sitter instängda i små burar utan möjlighet att leva ut sina naturliga instinkter och behov. I bästa fall får de komma ut någon timme i veckan och hoppa runt på parkettgolv inomhus. Det är vidrigt. 
  • molly80
    EnGladPingvin skrev 2013-01-12 09:54:10 följande:

Men lyckas du verkligen få ut alla flugor? Hur då?
  • Minniemousemommy

Jag ser inte insekter som djur. Dom är ohyra i mina ögon. Däggdjur, reptiler och fåglar osv älskar jag dock och behandlar med respekt. Quizet är fel. 

Svar på tråden Hur djurvänlig är du?