• Fyan

Hur djurvänlig är du?

Nå, hur djurvänliga är ni? Motivera gärna svaren

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur djurvänlig är du?
  • ekofriend
    Chridhe skrev 2012-11-19 21:24:17 följande:
    Jaha, ett rätt. (Bär ut spindlar)
    ganska djurvänligt i allafall att ta ut dem levande;). Men antar att köttätande och flugsmällsägande drar ner det lite:)
  • Fidelis ad urnam
    ekofriend skrev 2012-11-19 21:20:16 följande:

avfettning? det måste ju ge hemska fläckar?
    avfettning har jag bara använt utomhus, fungerade över förväntan. Inomhus har jag gjort patetiska försök med hårspray innan ett längre tillhygge har dödat det lilla äcklet. 
  • Fyan
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-19 21:34:25 följande:
    avfettning har jag bara använt utomhus, fungerade över förväntan. Inomhus har jag gjort patetiska försök med hårspray innan ett längre tillhygge har dödat det lilla äcklet. 
    flugsmälla brukar funka om du har en sån
  • Lindir

Jag har ingen flugsmälla för att jag tycker de är rätt äckliga, inte för att jag gillar flugor. Flugor är faktiskt mindre attraktiva som döda än som levande. Döda myggor gillar jag däremot.

Rude and not ginger
  • Fyan
    Lindir skrev 2012-11-19 21:41:48 följande:
    Jag har ingen flugsmälla för att jag tycker de är rätt äckliga, inte för att jag gillar flugor. Flugor är faktiskt mindre attraktiva som döda än som levande. Döda myggor gillar jag däremot.
    "Mindre attraktiva", haha
  • molly80
    Lindir skrev 2012-11-19 21:41:48 följande:
  • ekofriend
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-19 21:34:25 följande:
  • Thaleya1

Har en flugsmälla men har aldrig använt den, min sambo köpte den, tror den ligger på vinden. Bär ut spindlar för annars äter katten upp dem och sambon är livrädd för spindlar. Äter kött för det är gott och naturligt, jag väljer dock ofta kött och ägg jag vet kommer ifrån ställen där behandlar dem bra.

• finskaflikkan

1 rätt äger ingen flugsmälla. 

Dödar flugor,myror, myggor, knott med händerna eller tidning...
    Spindalr använder jag skon eller spolar ner i toan.. eller dränker dom överhuvudtaget.. Usch... *ryser*

Getingar dör med tidning..

Humlor tycker jag är så söta så dom släpper jag ut... eller ber mannen tar dom ut...  

• Regnig måndag

Det är inte särskilt djurvänligt att bära ut spindeln om det är frysgrader utomhus. Cool

Flugsmälla. Jag vet inte... J
    ag har katter som tar reda på alla flugor, räknas de in som "flugsmälla"?

Jag har inte betalt för att vara snäll!
Svar på tråden Hur djurvänlig är du?