• Anonym (hycklare!)

Alla ni feta som som säger att ni har ätit enligt kostråden men ändå blivit feta ljuger!

Med undantag av några få sjuka feta människor så inser jag hur många feta som ljuger. De säger sig ha ätit precis enligt kostråden men att Slv har gjort dem feta!!!

Vilken lögn det är, och många är ni som påstår samma sak. Bara för att många säger en sak så betyder det inte att ni har rätt. Kostråden gör ingen fet, om man följer dem!!!

Kan ni vara snälla och sluta hyckla och sluta skylla er övervikt och fetma på Slv tack?!

• Svar på tråden Alla ni feta som som säger att ni har ätit enligt kostråden men ändå blivit feta ljuger!
  • Tonårsmamman1
    Alltid42 skrev 2012-12-02 11:17:37 följande:
    Själv skulle jag aldrig skuldbelägga eller bli arg på andra för att de inte lyckas äta rätt. Vi människor är så oerhört komplexa och vi kämpar på så gott det går. Av en slump tex upptäckte jag att jag blev av med nästan alla mina kroppsliga problem när jag slutatde med gluten. jag snubblade på den lösningen. Det finns så mycket kostigt vi stoppar i oss som vi inte vet om och när vi väl blir medvetna och vill göra rätt för att må bra överöses vi av information från olika läger. Det är rätt, det är fel, det är bra för miljön, det är inte bra för miljön. Och alla påstår sig ha rätt. Det sista jag skulle göra är att anklaga någon för dålig karaktär med den kunskap jag har nu. Jag skäms att jag gjort det tidigare. Jag har aldrig varit fet men kunde ändå inte sluta äta onyttigheter. I samband med återkommande mycket besvärliga infektioner provade jag LCHF som en sista lösning och efter ca 1 mån var min dåliga karaktär borta. Då skämdes jag för att jag dömt andra för de är feta och antytt att de haft dålig karaktär. Suget är för starkt för vissa helt enkelt. Går inte förklara om man inte varit där själv. Istället för att vara arg på dessa människor, som det finns massor av, eller håna dem, var tacksam att du inte har de problemen. Det som är lösningen för en annan behöver inte nödvändigtvis vara lösningen för alla. Vi är olika.
  • Anonym (hycklare!)
    Alltid42 skrev 2012-12-02 11:17:37 följande:
    Själv skulle jag aldrig skuldbelägga eller bli arg på andra för att de inte lyckas äta rätt. Vi människor är så oerhört komplexa och vi kämpar på så gott det går. Av en slump tex upptäckte jag att jag blev av med nästan alla mina kroppsliga problem när jag slutatde med gluten. jag snubblade på den lösningen. Det finns så mycket kostigt vi stoppar i oss som vi inte vet om och när vi väl blir medvetna och vill göra rätt för att må bra överöses vi av information från olika läger. Det är rätt, det är fel, det är bra för miljön, det är inte bra för miljön. Och alla påstår sig ha rätt. Det sista jag skulle göra är att anklaga någon för dålig karaktär med den kunskap jag har nu. Jag skäms att jag gjort det tidigare. Jag har aldrig varit fet men kunde ändå inte sluta äta onyttigheter. I samband med återkommande mycket besvärliga infektioner provade jag LCHF som en sista lösning och efter ca 1 mån var min dåliga karaktär borta. Då skämdes jag för att jag dömt andra för de är feta och antytt att de haft dålig karaktär. Suget är för starkt för vissa helt enkelt. Går inte förklara om man inte varit där själv. Istället för att vara arg på dessa människor, som det finns massor av, eller håna dem, var tacksam att du inte har de problemen. Det som är lösningen för en annan behöver inte nödvändigtvis vara lösningen för alla. Vi är olika.
    Suget försvinner inte för många. Kikar man in på receptsidor för LCHF så hittar man sånt här:

Muffinssmet 16 minimuffins
    2 ägg
    2 msk sukrin melis
    1 dl hasselnötslmjöl
    1 msk kokosnötsmjöl
    1 tsk vaniljpulver
    100 g mjukt smör
    1 msk grädde
    1 msk creme fraiche
    1 tsk bakpulver

Hasselnötsfyllning
    2 msk hasselnötssmör
    2 tsk kakao
    3 tsk grädde
    1 tsk vaniljpulver
    1 tsk sukrin melis

Hasselnötsfrosting
    100 g mjukt smör
    100 g philadelphiaost
    3 tsk sukrin melis
    finhackade hasselnötter (0,5-1 dl)
  • Tonårsmamman1
    Anonym (hycklare!) skrev 2012-12-02 11:43:11 följande:
    Suget försvinner inte för många. Kikar man in på receptsidor för LCHF så hittar man sånt här:

Muffinssmet 16 minimuffins
    2 ägg
    2 msk sukrin melis
    1 dl hasselnötslmjöl
    1 msk kokosnötsmjöl
    1 tsk vaniljpulver
    100 g mjukt smör
    1 msk grädde
    1 msk creme fraiche
    1 tsk bakpulver

Hasselnötsfyllning
    2 msk hasselnötssmör
    2 tsk kakao
    3 tsk grädde
    1 tsk vaniljpulver
    1 tsk sukrin melis

Hasselnötsfrosting
    100 g mjukt smör
    100 g philadelphiaost
    3 tsk sukrin melis
    finhackade hasselnötter (0,5-1 dl)
    Oj, vad mycket kolhydrater det finns i recepten Flört
  • Anonym (hycklare!)
    Tonårsmamman1 skrev 2012-12-02 11:46:42 följande:
    Oj, vad mycket kolhydrater det finns i recepten Flört
    Påstod jag det?Drömmer Det berömda "suget" ni skriver om försvinner inte av LCHF....
  • Anonym
    Mandel skrev 2012-12-02 11:09:25 följande:
    Nej, det är inte slv's fel att folk är feta. Det är inte slv som tvingat i folk en massa mat, men om man vill läsa på lite i ämnet näringslära och hur de olika näringsämnena påverkar kroppen så kanske man får en lite annan insikt för saker och ting.

Övervikt brukar skyllas på fel i ämnesomsättningen! men nu skyller man på Slv? Finns det ingen som kan tänka själv och använda sunt förnuft?
  • Tonårsmamman1
    Anonym (hycklare!) skrev 2012-12-02 11:47:50 följande:
    Påstod jag det?Drömmer Det berömda "suget" ni skriver om försvinner inte av LCHF....
    Och det du för att?
  • Anonym (hycklare!)
    Tonårsmamman1 skrev 2012-12-02 11:50:09 följande:
    Och det du för att?
    Jag har skrattande läst om hur man letar recept på ersättningar för pizza, tacos, kakor, godis.... Inte verkar suget försvinna för er.
  • Tom Araya
    tetrahydrofolate skrev 2012-12-02 11:13:04 följande:
    Natriumbikarbonat är fortfarande inte samma sak som natriumhydroxid. Du beskrev just natriumhydroxid, inte natriumbikarbonat (vilket oftast benämns enbart bikarbonat).
    Jag ber om ursäkt då jag förväxlade det med en annan betydelse av natron.
  • vampyria2

Jag åt nyttigt som bara den, älskade sallader m.m och lagade bara nyttig mat och ändå vägde jag tillslut 128 kg ....kan i och för sig ha haft med att göra att jag drack 2 liter coca cola om dagen, kanske

Är oavsett väldigt lycklig över att i dag väga 57 kg och håller mig borta i från cola i den mängden nu

• Tonårsmamman1
    Anonym (hycklare!) skrev 2012-12-02 11:51:20 följande:
    Jag har skrattande läst om hur man letar recept på ersättningar för pizza, tacos, kakor, godis.... Inte verkar suget försvinna för er.
    Du vet inte vad det är som gör att suget försvinner, förstår jag. Det är inte namnet på en en maträtt som gör att man får sug, utan innehållet. 
Svar på tråden Alla ni feta som som säger att ni har ätit enligt kostråden men ändå blivit feta ljuger!