• Anonym (hycklare!)

Alla ni feta som som säger att ni har ätit enligt kostråden men ändå blivit feta ljuger!

Med undantag av några få sjuka feta människor så inser jag hur många feta som ljuger. De säger sig ha ätit precis enligt kostråden men att Slv har gjort dem feta!!!

Vilken lögn det är, och många är ni som påstår samma sak. Bara för att många säger en sak så betyder det inte att ni har rätt. Kostråden gör ingen fet, om man följer dem!!!

Kan ni vara snälla och sluta hyckla och sluta skylla er övervikt och fetma på Slv tack?!

• Svar på tråden Alla ni feta som som säger att ni har ätit enligt kostråden men ändå blivit feta ljuger!
  • tetrahydrofolate
    Anonym (hycklare!) skrev 2012-12-02 11:47:50 följande:
    Påstod jag det?Drömmer Det berömda "suget" ni skriver om försvinner inte av LCHF....
    Åh det är så sant! Man kan uppfylla suget med fett istället för kolhydrater. Jag har också sug, och uppfyller det med att äta söta frukter och smoothies. Skillnaden är ju att vissa saker kan uppfylla suget och vara hälsosamma, andra är det inte.
  • Anonym (hycklare!)
    vampyria2 skrev 2012-12-02 11:56:51 följande:
    Jag åt nyttigt som bara den, älskade sallader m.m och lagade bara nyttig mat och ändå vägde jag tillslut 128 kg ....kan i och för sig ha haft med att göra att jag drack 2 liter coca cola om dagen, kanske

Är oavsett väldigt lycklig över att i dag väga 57 kg och håller mig borta i från cola i den mängden nu
    Varför kunde du inte sluta missbruka cola och fortsätta äta nyttigt?
    Tonårsmamman1 skrev 2012-12-02 11:58:39 följande:
    Du vet inte vad det är som gör att suget försvinner, förstår jag. Det är inte namnet på en en maträtt som gör att man får sug, utan innehållet. 
    Suget försvinner inte enligt väldigt många LCHFare.

• Anonym
    vampyria2 skrev 2012-12-02 11:56:51 följande:
    Jag åt nyttigt som bara den, älskade sallader m.m och lagade bara nyttig mat och ändå vägde jag tillslut 128 kg ....kan i och för sig ha haft med att göra att jag drack 2 liter coca cola om dagen, kanske

Är oavsett väldigt lycklig över att i dag väga 57 kg och håller mig borta i från cola i den mängden nu
    Och så kanske du vräkte på en massa dressing på salladen? Inte ovanligt att man vill äta "smalt" och så blir det sallad MEN då öser man på dressing motsvarande 520 kcal.
  • tetrahydrofolate
    Tom Araya skrev 2012-12-02 11:56:32 följande:
    Jag ber om ursäkt då jag förväxlade det med en annan betydelse av natron.
    Okej, ingen fara =). Men jag pluggar kemi just nu så jag reagerade .
  • Anonym (LFRV)
    tetrahydrofolate skrev 2012-12-02 11:59:54 följande:
    Åh det är så sant! Man kan uppfylla suget med fett istället för kolhydrater. Jag har också sug, och uppfyller det med att äta söta frukter och smoothies. Skillnaden är ju att vissa saker kan uppfylla suget och vara hälsosamma, andra är det inte.

Så sant! Jag själv omfamnar sötsuget och äter frukt. När jag åt LCHF åt jag lite kokosfett eller en bit kött/lax. Båda funkar tycker jag, men sedan måste man själv avgöra vad som fungerar för en själv och vad kroppen mår bäst av. När jag åt LCHF önskade jag inget annat än att det skulle fungera för mig. Nu idag är jag glad för att det fungerar för många, men har insett att det inte är något för mig. Sug är normalt, det vore livsfarligt att bli av med suget helt (många skulle nog strunta i att äta, då hungerkänslor går att förtränga).
  • Frazze

Håller med! Jag har lagt på mig i vikt men det är pga fel diet och ingen motion! Kan inte skylla på något annat.

• vampyria2

Eh som sagt dricker inte cola längre.
    Nej gillar inte dressing och jag har stor kunskap i hur man äter nyttigt och även min dietist såg att jag åt rätt.
    Men ärligt 2 liter cola om dagen räcker för att man ska bli fet.

• Johan75

Är inte hela trådstarten en ickefråga? Jag har aldrig stött på en "fet" människa som skyllt sin fetma på slv eller kostråd överhuvudtaget. Jag har stött på både smala och tjocka som har kritik mot slv, men som sagt ingen som skyllt individuell övervikt på detta.

Behold, i come as a thief.
  • Wimsey
    Anonym (hycklare!) skrev 2012-12-02 12:00:21 följande:
    Varför kunde du inte sluta missbruka cola och fortsätta äta nyttigt?

Har Vampyria sagt att hon slutade äta nyttigt?
    gammal detektiv i ny förpackning
  • PolyPond

Margarin innehåller inte transfetter längre. Bara upplysningsvis.

Svar på tråden Alla ni feta som som säger att ni har ätit enligt kostråden men ändå blivit feta ljuger!