• Anonym

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Enligt artikeln verkar det ha med allergiker att göra.

• Anonym

Men vem har blivit stött? Det framgår inte. LCHF:are kanske.

• Anonym

Dessutom borde man inte uppmuntra barn att ha levande ljus i håret. 

• Anonym

Lucia stack ju ut sina ögon? Riktigt ruggigt om man frågar mig. Och pepparkakeland??? jo det fattar man väl att det är något land i Afrika!? Självklart ska man bojkotta dessa små barn som envisas med att vilja vara pepparkaksgubbe. Kanske man kan klä ut sig till byråkrat på migrationsverket i stället?

• Anonym

Ja "Delia" jag hoppas också tråden är ett skämt.  Men när det nästan blir upplopp när någon slinter med tungan och råkar säga "negerboll" så verkar det logiskt att man inte ska få sjunga om ett "pepparkakeland"? Och "Tre gubbar" förresten! Finns det inga kvinnor "pepparkakeland" och varför får inte de åka på resa? Här får ju barnen lära sig att det är männen som kan resa ut i världen medan kvinnorna är hemma och putsar på korinterna? (putsa på korinterna betyder just det och inget annat)

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-09 09:55:54 följande:
    Oj, har du sett upplopp efter att någon sagt negerboll? Det var som fan.

Här brukar man mest skaka på huvudet, mumla något om obildade människor och gå vidare ;)
    Nja jag har över tid stött på många ytterst animerade diskussioner här på FL för/mot detta lilla oskyldiga livsmedel! Och nu då så kommer pepparkakan som en uppstickare. Ser fram emot många spännande diskussioner!!
  • Anonym

Ja om man funderar lite kring våra gamla visklassiker så är det ju många som är out of date liksom! Sockerbagaren (HAN?) som bor i staden! Många av Pippis visor som handlar om hennes härliga pappa som är negerkung! Och om man tänker på stackars Emil som sitter instängd i en snickarbo som straff!!! Men hallå? Är det ett sådant samhälle vi vill ha?

• Anonym

Håller med mamman i artikeln lite grann. Är det bättre att klä ut sig till stjärngossar och se ut som ku klux klan??
    Finner inga ord för dessa fjanterier. Vissa skolor får inte jsunga nationalsången på examen, vissa får inte ens hållas avslutningen i kyrkan. Nu ska de ta bort julsånger som funnits med i alla år. Hur långt ska det gå?
    Ska vi bygga upp en massa moskeer överallt i hela sverige så kan vi ha avslutningarna där. En imam kan läsa ett stycke från koranen, samt att julen ska slopas eftersom muslimer inte firar jul. Dessutom så ska vi kasta allt griskött, farväl julkskinka och falukorv. Hela landet kan konvertera till islam, för det är ju dit vi är på väg iaf.
    Alla svenskar ska rätta sig efter invandrarna, vad blev det med att ta seden dit man kommer. Eller är det vi svenskar som bara ska ändra på våra seder och bruk för att det ska passa invandrarna. Helt jävla sjukt!!!
    Sen står lärare och politiker sen och undrar varför det är en sån stor främlingsfientlighet.
    Dessa artiklar är någonting SD sitter och onanerar till, spelar dem rakt i händerna. Och ingen fattar någonting varför...hmmm, ja undra på??? Obestämd

• Anonym

Det finns ju vita pepparkakor också, barnen får väl klä ut sig till det:

http://www.receptcentralen.se/brod-och-bak/vita-pepparkakor/

Och så byter man ut "så bruna, så bruna, vi äro alla tre..:" mot "så vita, så vita".

Jag undrar vad nästa etniska klagomål blir. Asiater som känner sig kränkta över att korset på vår flagga är gult? 

• Anonym
    Wimsey skrev 2012-12-09 10:34:12 följande:
    Jag är lite nyfiken på varför "stötande" omedelbart tolkas som rasistiskt. Jag menar, det är ju rätt långsökt att hävda att själva pepparkaksgubben är rasistisk så varför är det så självklart att det är det som menas?

Så vilka tror du att man tänker sig ta illa upp? Folk som solat i solariet för länge?
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!