• Anonym

Pepparkaksgubben är rasistisk!

Delia skrev 2012-12-09 16:48:33 följande:
    Anonym: Fast nu var det ju ingen lärare som tagit sig själv på för stort allvar utan en mamma som missförstått hela grejen och tagit för givet att det handlade om att det var rasistiskt med pepparkaksgubbar.

Och nej jag överdriver inte, jag har hört människor skrika om bokbål i tintinfrågan flera gånger.

Jaha så mamman har uppgett i pressen att hon misstagit sig? Var kan man läsa om det?
  • Anonym
    Moonis skrev 2012-12-09 17:20:18 följande:
    Det klarar hon nog säkert på egen hand, kanske inte första gången hon agerat helt hysteriskt och behöver  släta över Demon

Märkligt att de som försvarar invandrare och som säger (på ungdomars vis) "att man ska inte dra alla över samma kant"! Kant? Men att bestämma att denna mamma är en hysterika utan att veta vem hon är! Är det OK?
  • Anonym
    Marie Juana och Herr Oin skrev 2012-12-09 17:05:28 följande:
    Jamen precis, det var säkert samma person som ansåg att negerboll var rasistisk. Skönt att missförståndet är utrett nu. Tänk vad en förskrämd stackare kan ställa i sin iver att vara PK.
  • Anonym
    diana86 skrev 2012-12-10 01:03:29 följande:
    Men varför måste vi kalla chokladboll/havreboll för negerboll? Vi kallar väl inte färgade för negrer idag? Trodde sånt försvann med vår utveckling? Sen fattar jag inte vad fan en muslim har för likhet med en pepparkaka?

Hade det inte varit för detta olidliga kinkande om "negerbollen" så hade väl ingen brytt sig vad gäller pepparkakan som någon slags rasisitisk symbol? Folk blev helt enkelt skitförbannade och man blev nedringd av arga människor och så måste man snabbt (på en SÖNDAG!! nota bene) komma med en dementi. 

"Pepparkakeland" ....................ja vilket land kan det vara måntro?
  • Anonym
    diana86 skrev 2012-12-10 01:03:29 följande:
    Men varför måste vi kalla chokladboll/havreboll för negerboll? Vi kallar väl inte färgade för negrer idag? Trodde sånt försvann med vår utveckling? Sen fattar jag inte vad fan en muslim har för likhet med en pepparkaka?

"neger" kommer från ordet "negro" som betyder svart. Negerbollen är mörk av kakaon, och egentlig översättning är ju "svartboll" inte människo sorten " negroider". Om man nu inte får säga negerboll, så borde ju tex hela spansktalande folkskaran utöver hela världen få omvandla sitt språk och ta bort ordet "negro", benämningen för just svart. Blir du/ni stötta också varje gång ni hör spanska då och dom säger "negro"??? Det måste ni ju bli, det är ju precis samma sak.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-10 08:30:22 följande:

"neger" kommer från ordet "negro" som betyder svart. Negerbollen är mörk av kakaon, och egentlig översättning är ju "svartboll" inte människo sorten " negroider". Om man nu inte får säga negerboll, så borde ju tex hela spansktalande folkskaran utöver hela världen få omvandla sitt språk och ta bort ordet "negro", benämningen för just svart. Blir du/ni stötta också varje gång ni hör spanska då och dom säger "negro"??? Det måste ni ju bli, det är ju precis samma sak.

Hihihihihi ja de enda som garanterat INTE blir kränkta är de svarta själva. Men en massa förnumstiga svenska godhetsapostlar gör sig till tolk för alla svarta i vårt samhälle och kränks å deras vägnar! Det är rörande!
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-10 08:39:46 följande:
    Och där kom det vanligaste idiotargumentet av dom alla. Jag känner inte en enda svart som tycker att ordet neger ska användas, ingen. Och ja neger ingår i ordet negerboll även om det är ett oskyldigt bakverk.

Men lilla hjärtat....luuuugn! Det är ingen som ska börja kalla någon av dina svarta vänner för NEGER! Men om man är lite äldre och i hela sitt liv sagt "negerboll" och att man då när man inte tänker sig för kan råka säga detta "noaord" på fiket när man ska beställa! Det är inget stort bekymmer kan jag tänka om det sker någon gång och ingen färgad person hör? Och en person som är i alla olika nyanser av brunt kan väl inte bli stött? En "neger" är för mig en helt svart person med ljusa handflator. De som är bruna kallar jag mulatt och det var inte heller bra fick jag veta men det finns ju ingen "mulattboll" som tur är.
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-10 08:35:26 följande:
    Sluta skriv era korkade argument för att få säga neger och erkänn istället att ni skiter i vad andra tycker, är obildade och beter er som barn och därför vill fortsätta använda ordet.

Du kan ju inte säga " hur alla andra" känner och tycker, är du Gud nu också? Och just negerboll, det är ju en svensk, gammal favorit, som alla älskar. En svensk kärlek. Har som sagt inget med negroider att göra, men om dom nu vill ta åt sig, borde dom ju vara stolta. Att vi kallar en sådan kär sak som liknar deras namn. Jag menar, man ger ju fina namn till det man älskar? Ingen skulle ju kalla våran älskade negerboll för tex " hitlerbollar"? Så, nu är det ju "svartbollar" vi säger helt enkelt, lite blandning av spanska/svenska där. Och som ovan skrev, värre är det väl med alla negroider, som kallar varandra niggers, till höger och vänster, till och med vänligt menat. Ska väl låta tufft. Finns nog inte en enda svart rappare som inte använder nigger minst femtioelva gånger i endast en låt. Jag är också trött på klagandet av slaveriet som pågick för nu mycket länge sen. Jo, vi VET, det var inte bra! Men ska JAG säga förlåt för något som några gamla vita gubbar gjorde för hundratals år sedan? Jag har aldrig jagat slavar, aldrig handlat med slavar, VILL inte ens HA en jävla slav om jag så ens fick en gratis. Sluta, liksom!
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-10 08:39:46 följande:
    Och där kom det vanligaste idiotargumentet av dom alla. Jag känner inte en enda svart som tycker att ordet neger ska användas, ingen. Och ja neger ingår i ordet negerboll även om det är ett oskyldigt bakverk.

Men ordet nigger går bra för dom, för dom kör så det ryker med just det ordet.
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-10 08:53:27 följande:
    Jag vet inte ens hur jag ska bemöta det ni skriver eftersom nivån är så sjukt låg. Det finns ingen debatt som lockar fram så korkade människor och argument som den om neger och negerboll.

Ja och det lockade ju fram dig med, haHAA!
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!