-
-
Mio, tio år, önskade att få vara pepparkaksgubbe när Kanalskolans årskurs fyra på torsdag går luciatåg för hela skolan.
Men enligt hans klasslärare gick det inte eftersom sången "Vi komma, vi komma från Pepparkakeland” inte är med i repertoaren. Då tyckte hon inte heller att det passade sig med pepparkaksgubbar i tåget - något som fick pojkens mamma Jenny Simic att gå i taket. -
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5374446
-
oOOo oOOo skrev 2012-12-11 13:16:58 följande:Jag väljer att tro på båda. Ser ingen anldening att förkasta någon.
Att pepparkakssången inte var med är inte så intressant, däremot är det intressant att lärare tar beslut för att vara så politiskt korrekta som möjligt vilket tar sig uttryck i rädla för att råka stöta sig med färgade människor helt i onödan.Ah, så nu väljer du att tro på båda sidorna. Intressant.
-
oOOo oOOo skrev 2012-12-11 13:20:00 följande:Har jag gjort hela tiden men du var nog lite förblindad av din hysteri över att lärarens intetioner var att vara så PK som möjligt vilket ju var något du förnekade. me, men.Hahah, sluta ljug.
Vem är det som attackerat människor i tråden för att vara PK? Vem är det som har sagt "neger" upprepade gånger för att provocera?
Vem är det som hela tiden förnekat att det inte hade med hudfärg att göra men att det givetvist måste handla om att läraren var PK? Just det. Du.
Men nu vill du helt plötsligt välja att tro på båda sidorna efter jag länkat till artikeln.
-
oOOo oOOo skrev 2012-12-11 13:26:37 följande:Jag vet inte vad du menar med båda sidorna. Vad som är intressant är dock att lärarens intentioner var atta vara så PK som möjligt vilket ledde till det absurda beslutet.
Det är ganska graverande. Men med tanke på reaktionerna i denna tråden är hen nog inte ensam i sin hysteri.Du vet inte ens om det är sanningen men du väljer att tro på att läraren var "så PK som möjligt".
Om det är så är det givetvist löjligt och avslöjar mer om läraren. Det är ju ingen som har klagat, utan det är isf läraren som har sådana tankar.
Förstår faktiskt inte ens varför det har gjorts till en så stor grej, vissa får det att låta som man inte får klä ut sig till pepparkakor längre och blir helt hysteriska "Nu får vi inte ens göra DET längre". Suck.
-
Men kanske DU vet sanningen? Är mamman en mytoman?Anonym skrev 2012-12-11 13:30:04 följande:Du vet inte ens om det är sanningen men du väljer att tro på att läraren var "så PK som möjligt".
Om det är så är det givetvist löjligt och avslöjar mer om läraren. Det är ju ingen som har klagat, utan det är isf läraren som har sådana tankar.
Förstår faktiskt inte ens varför det har gjorts till en så stor grej, vissa får det att låta som man inte får klä ut sig till pepparkakor längre och blir helt hysteriska "Nu får vi inte ens göra DET längre". Suck.
-
oOOo oOOo skrev 2012-12-11 13:32:07 följande:Det står så ordagrant i denna artikeln(Fick för mig du läst den vid detta laget men det gick tydligen inte in)
na.se/nyheter/laxa/1.1911112-laxachefen-skolv...
"- Lärarens intention var att vara så politiskt korrekt som möjligt."
citat
Margaretha Zetterlund, verksamhetschef för barn- och utbildningsförvaltningen i Laxå.
Okej, nu förstår jag; Du är trögfattad.
-
Jag är öppen för alla sanningar och jag kan vara detta utan att dra fram PK-kortet.Anonym skrev 2012-12-11 13:36:29 följande:Men kanske DU vet sanningen? Är mamman en mytoman? -
Återigen: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5374446 för det verkar inte sjunka in för vissa.