Introvert + introvert = sant?
Passar en introvert person bäst ihop med en annan introvert och extroverta passar bäst med varandra?
Passar en introvert person bäst ihop med en annan introvert och extroverta passar bäst med varandra?
Oj! Jag känner också igen mig i beskrivningen. Blir nästan tårögd, känns så skönt att få bekräftat varför man "är som man är". Jag jämför mig ofta med andra, tex de som har stort socialt nätverk o ofta träffar kompisar. Men samtidigt tänker jag ju att jag aldrig skulle orka med det. För att svara på TS:s fråga tror jag det beror på personerna. Min sambo är nog mer åt det introverta hållet, fast kanske inte lika mycket som jag. Det är ändå skönt att han inte heller har ett stort behov av socialt umgänge.
Nej absolut inte, jag är snarare extremt extrovert och min man var extremt introvert när vi träffades, även om han är snäppet bättre idag. Och jag skulle aldrig vilja ha någon annan
Det verkar ju typ "oh jag har alltid undrat varför jag är si och så och beter mig sådär" "men nu har jag hittat ett fint ord och då känns allting genast helt annorlunda".
Fast i själva verket förändrar det ingenting. Antingen är man nöjd och glad med hur man är och då spelar det ingen roll vad det heter, eller så vill man ändra på sig och då spelar det inte heller någon roll.