• cosinus

    Tips på kalaslekar i gympasal tack

    Hinderbana tycker de är skitkul, likaså att typ svänga i lianer. När jag var gympaledare satte jag fram en bänk vid lianerna som barnen stod på. Sen en madrass lite längre bort att landa på och mellan låg jag och var "krokodil" och skulle fånga barnen som svingade sig över. Det tyckte de var skitkul.

    Binda fast ett hopprep i väggen och så en vuxen i andra änden som rör det fram och tillbaka så det ringlar sig och så ska barnen hoppa över och akta ormen. Också sjukt spännande när man är 5 år :)

    Annars funkar ju typ "brevbäraren" iaf om en vuxen jagar (tänker när det är så få barn).

    Det som aldrig funkar, iaf inte där mina barn varit med är 1-2-3 ost. Framförallt inte om ett barn är osten. Det slutar alltid med att ungar fuskar, gråter och är osams.

    Vi gömde också godispåsarna när vi hade kalas i gympahall så att barnen fick klättra runt och leta. Det var uppskattat.

    För lite större barn brukar ju dansstopp vara kul, det hade vi när dottern fyllde 8 men på lillebrors kalas (han fyllde då 4) lekte barnen bara fritt i gympahallen med allt vi dragit fram.

    Det som är riktigt viktigt är om man tar ner ringarna. Det tycker barnen är jättekul men de är satans hårda att få i huvudet och det är lätt hänt att en unge gungar iväg, släpper ringarna och springer till något annat och något annat barn får dem i huvudet.

Svar på tråden Tips på kalaslekar i gympasal tack