• Anonym (Inte rasist)

SD är inte rasistiskt

SD är inte ett rasistiskt parti.

Däremot framställs det som det av media och som vanligt sväljer de flesta kroken i ett nafs.
    Eller tror ni på allvar att ni själva har skapat den bild ni har av SD "partiet som hatar alla invandrare personligen"?

SD är emot invandringspolitiken Sverige har haft under alldeles för lång tid, det är media som vinklar och letar något de kan göra en halmgubbe av.

Det som är skrämmande är inte SD och SD´s väljare, det som är skrämmande är alla som är så skitnödiga och tror att de själva på något sätt är bättre?
    Ni som är så emot generalisering, gruppering, ni som inte dömer...

Skrattretande är vad det är.
    Det är NI som generaliserar, det är NI som grupperar, det är NI som dömer.

SD vill få slut på icke fungerande massinvandring och bygga ett väl fungerande samhälle från grunden.
    Som det är nu så svajar det precis hela tiden, Sverige hjälper folk i alla världens hörn och har pga det urholkat sin egen välfärd.

Det vi har kvar är ett skal av det som varit och nej, det är inte invandrarnas fel.
    Det är politikerna som har tillåtit allt för många invandrare att komma hit då vi tydligt inte klarar av att ta hand om dem.

Det är invandringspolitiken som SD kämpar för att förändra.

Det är inte rasistiskt att vilja ta hand om landets befolkning.
    Först när landets befolkning, oavsett ursprung, har det bra och vi kan bidra till att fler har det bra är det möjligt att faktiskt ro den visionen i hamn.

Det är inte "rädda och osäkra" människor som röstar på SD.
    Det är människor som lagt ihop ett plus ett och det duger gott att vara "lågutbildad" för det.

Verkar som ju mer folk studerar och "kan", desto mindre förstår ni.

SD är inte rasistiskt.
    Dags att sluta ha på autopiloten folk och börja ta till sig det.
    Vad än Aftonbladet skriver.

• Svar på tråden SD är inte rasistiskt
  • Queenie70

Nä inte BARA rasistisk, de är även homofobiska och kvinnofientliga. Lite som ett kinderägg, tre överraskingar i en

• lizalolly
    Queenie70 skrev 2012-12-18 12:02:36 följande:
    Nä inte BARA rasistisk, de är även homofobiska och kvinnofientliga. Lite som ett kinderägg, tre överraskingar i en

Hihi!
  • Lilit
    stardream skrev 2012-12-18 07:10:11 följande:
    Har du läst partiprogrammet och jämfört med vad Aftonbladet (och annan media) vill att SD ska framstå som i sina artiklar? Det räcker med att man läser ledarsidorna i Aftonbladet så vräker de ur sig ett och annat. Förstora och förminska hejvilt, belyser det de tycker passar bra och minimera hur det vill. Några exempel: Inte såg jag en endaste artikel om att Stefan Löfven var innblandad i en muthärva.....oj oj oj, om det hade varit Jimme åkesson! Nu senast stoltserade de att SD hade sjunkit drastiskt "väljarna sviker" kan man läsa.....mmm...i deras mätningar. Dessutom det var ju hela någon liten procentenhet! Och det blir världens tidningsrubriker på förstasidan.  

Ja jag har läst deras partiprogram och tycker att deras politik är fruktansvärd. Har du läst det och tycker att det är bra?
  • kvs
    Lilit skrev 2012-12-18 12:30:03 följande:

Ja jag har läst deras partiprogram och tycker att deras politik är fruktansvärd. Har du läst det och tycker att det är bra?
    Är allt fruktansvärt? Har SD inga bra sidor?
  • Lilit
    kvs skrev 2012-12-18 14:17:18 följande:
    Är allt fruktansvärt? Har SD inga bra sidor?
    Seriöst?!?

Jaja... Det finns meningar och stycken samt åsikter i vissa sakfrågor, som jag, ståendes för sig själva, inte skulle benämna som fruktansvärda. Men lägger man ihop det och ser det som en helhet, ja då är deras politik fruktansvärd.

Nej jag kan inte komma på något som jag skulle vilja benämna som "bra sida" hos SD. Jag är långt i från konservativ i mina politiska åsikter så vad SD anser och vad jag anser om saker och ting skiljer sig åt i betydligt fler frågor än "bara" invandringspolitik. 
  • Blind Urmakare
    Queenie70 skrev 2012-12-18 12:02:36 följande:
    Den kommer jag att sno för att den var så bra Glad
    blindurmakare.com | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • mmmm01

Ja det syns ju på deras videon hur "fina" människor dom är..
    kallade även en svensk kvinna för hora,,
    Dom är små djävlar bakom kostym.. en finare variant av rasism..
    Förr var det skinnskallar , nu mera ser dom finare ut..
    manipulerar befolkningen med att dom vill sverige väl..

TS du vet INGET om dessa människor eller ens möt dom..
    dom smutskastar muslimer, judar..
    denna kent ekeroth är den värsta av dom alla..

när dom manipulerat sig till makten och OM dom skulle vinna valet nån gång,
    så kommer deras sanna face fram.. .  då kmr dom styra med järnrör precis som i deras videon..
    såna vill du ha i regeringen?

• Anonym (Inte rasist)

T.o.m media har kommit på att de uttrycker sig fel och använder "rasistiskt" fel och vet mycket VÄL att det är "invandringskritiskt" de borde använda. Men den stora massan går igång så på ordet och de vill inte tappa läsare genom att "rentvå" ett parti de själva svartmålat. Snacka om att måla in sig i ett hörn och där står ni med dom och kommer ingenvart. Skrattretande.

• Gung Ho

Lite lustigt i sammanhanget är att en väldigt vänsterfokuserad debattör jag känner hävdade i en debattartikel att SD inte var rasistiska med utgångspunkt i deras program. Han blev i princip bannlyst för att ha 'svurit i kyrkan', men ingen av hans vänstergelikar kunde motbevisa honom..

• lizalolly
    Anonym (Inte rasist) skrev 2012-12-24 12:34:11 följande:
    T.o.m media har kommit på att de uttrycker sig fel och använder "rasistiskt" fel och vet mycket VÄL att det är "invandringskritiskt" de borde använda. Men den stora massan går igång så på ordet och de vill inte tappa läsare genom att "rentvå" ett parti de själva svartmålat. Snacka om att måla in sig i ett hörn och där står ni med dom och kommer ingenvart. Skrattretande.

LOL! Så nu ska vi helt plötsligt lyssna på media? Känns lite konstigt det här med att SD och dess anhängare ska bestämma vad som ska tas in och inte.
Svar på tråden SD är inte rasistiskt