• Anonym (Inte rasist)

SD är inte rasistiskt

SD är inte ett rasistiskt parti.

Däremot framställs det som det av media och som vanligt sväljer de flesta kroken i ett nafs.
    Eller tror ni på allvar att ni själva har skapat den bild ni har av SD "partiet som hatar alla invandrare personligen"?

SD är emot invandringspolitiken Sverige har haft under alldeles för lång tid, det är media som vinklar och letar något de kan göra en halmgubbe av.

Det som är skrämmande är inte SD och SD´s väljare, det som är skrämmande är alla som är så skitnödiga och tror att de själva på något sätt är bättre?
    Ni som är så emot generalisering, gruppering, ni som inte dömer...

Skrattretande är vad det är.
    Det är NI som generaliserar, det är NI som grupperar, det är NI som dömer.

SD vill få slut på icke fungerande massinvandring och bygga ett väl fungerande samhälle från grunden.
    Som det är nu så svajar det precis hela tiden, Sverige hjälper folk i alla världens hörn och har pga det urholkat sin egen välfärd.

Det vi har kvar är ett skal av det som varit och nej, det är inte invandrarnas fel.
    Det är politikerna som har tillåtit allt för många invandrare att komma hit då vi tydligt inte klarar av att ta hand om dem.

Det är invandringspolitiken som SD kämpar för att förändra.

Det är inte rasistiskt att vilja ta hand om landets befolkning.
    Först när landets befolkning, oavsett ursprung, har det bra och vi kan bidra till att fler har det bra är det möjligt att faktiskt ro den visionen i hamn.

Det är inte "rädda och osäkra" människor som röstar på SD.
    Det är människor som lagt ihop ett plus ett och det duger gott att vara "lågutbildad" för det.

Verkar som ju mer folk studerar och "kan", desto mindre förstår ni.

SD är inte rasistiskt.
    Dags att sluta ha på autopiloten folk och börja ta till sig det.
    Vad än Aftonbladet skriver.

• Svar på tråden SD är inte rasistiskt
  • Anonym (Inte rasist)
    Anonym skrev 2012-12-16 11:42:17 följande:
    Varför går de då ut och säger att de ska ha nolltolerans mot rasism i sitt parti om de inte har rasister i sitt parti? Läser du inte tidningarna, vad deras företrädare tycker och säger? 

Är vision om nolltolerans samma sak som att egentligen stödja det nolltoleransen är emot menar du?

Om ett företag har nolltolerans mot droger, betyder det att det kryllar av pundare på företaget eller kan det vara så att de inte vill få IN några pundare och få ut eventuella smygpundare?

Tänk till lite nu.
  • Anonym (Inte rasist)
    TessaLove skrev 2012-12-16 11:54:52 följande:
    Ehhh, anropar TS, jorden kallar! Synd att allt för många tror som du! Nej, det är sorgligt!
    SD är rasistiska tyvärr! Är du inte rasist så rösta inte på SD!!!

Mediastyrd hör jag.
    Beklagligt.
    Bara döda fiskar flyter med strömmen.

Koppla ur autopiloten och vakna.
  • Anonym
    TessaLove skrev 2012-12-16 11:54:52 följande:
    Ehhh, anropar TS, jorden kallar! Synd att allt för många tror som du! Nej, det är sorgligt!
    SD är rasistiska tyvärr! Är du inte rasist så rösta inte på SD!!!

Men vem ska man då rösta på föratt få stopp på detta problem.
  • Anonym (ok)
    Anonym (ok) skrev 2012-12-16 11:48:31 följande:
    Du kanske inte har hört talas om de som sitter i SD som faktiskt gjort rasistiska utfall??
    Som dessutom stått om i tidningen..!!
    SJÄLVKLART försöker dem få sig själva att framstå som icke rasistiska, dem vill ju stanna kvar i riksdagen....
  • Anonym

Socialdemokraterna är rasistiska, moderater är också det. Det finns rasister inom alla partier, så SD är inte unika på något sätt.

• Anonym (Inte rasist)
    Anonym (suck) skrev 2012-12-16 11:57:54 följande:
    Nej, det som är mest skrämmande är faktiskt att de lyckats få så många att tro på att de INTE är rasister. Det är rent av läskigt att så många är så lättledda.

De är smarta och har jobbat hårt på en strategi för att kunna verka rumsrena utan att direkt kunna anklagas för att vara rasister. De har tagit fram ett program för att någorlunda kunna smälta in och lyckats alldeles utmärkt. Gång efter annan finns det då anhängare som inte lyckas hålla sig i ledet utan avslöjar det underliggande, nämligen hatet mot invandrare. Det pyr under ytan på den korrekta fasaden och alla klarar inte av att hålla sig hela tiden.

Invandringspolitiken är det fler som inte tycker är bra men det är grunden som skiljer sig och för SD handlar det inte om något annat än att man inte gillar invandrare, vill inte ha några invandrare alls - åtminstone inte från muslimska länder  - om de inte helt och hållet assimileras fullständigt.

SD består av två kategorier, rasister och så de med bristande kognition som har gått på bluffen om att de inte är rasister.

Smarta?

Men de är ju dumma, hur ska ni ha det?

Och newsflash: Alla politiker putsar sin fasad och det pyr bakom.

Folk som kommer hit, lär sig språket, drar in sina egna pengar och smälter in som vem som helst i Sverige är mer än välkomna, folk som väller in och bara kostar pengar däremot är inte okej.

Det kan väl ingen människa med förstånd tycka?
    Invandringspolitiken är inte hållbar.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Inte rasist) skrev 2012-12-16 12:11:36 följande:
    Smarta?

Men de är ju dumma, hur ska ni ha det?

Och newsflash: Alla politiker putsar sin fasad och det pyr bakom.

Folk som kommer hit, lär sig språket, drar in sina egna pengar och smälter in som vem som helst i Sverige är mer än välkomna, folk som väller in och bara kostar pengar däremot är inte okej.

Det kan väl ingen människa med förstånd tycka?
    Invandringspolitiken är inte hållbar.
    Nej, jag har aldrig sagt att de är dumma. Ledningen är mycket smart. Däremot är inte anhängarna raketforskare direkt.

Sen gör du det väldigt lätt för dig när du ständigt bortförklarar oss som anser SD som en samling rasister med att vi är mediapåverkade. Som om man inte kan ha negativa åsikter om SD av andra anledningar.

Sen ligger det inte enbart på invandrarna själva att dra in pengar och lära sig språket utan det måste landet göra tillgängligt för dem också. "smälta in" tycker jag är ett väldigt negativt uttryck. Alla har rätt att vara sig själva sålänge det inte bryter mot någon  lag, man ska inte behöva ge upp varken sin kultur, tro eller annat och bli "svensk". Olika är bra!
  • Blind Urmakare

Tyvärr flörta SD kraftigt med gränsen mellan xenofobiska och fullskaligt rasistiska. Ni säger att SD välkomnar de som kommer in, lär sig språket och arbetar. Men hur förklarar ni detta saxat från SD's principprogram:

"Demokrati betyder folkstyre och Sverigedemokraternas uppfattning är att man inte helt kan förbigå ordet ”folk” i begreppet folkstyre och att folkstyret i längden riskerar att bli mycket problematiskt att upprätthålla i en stat som bebos av flera folk, där det inte råder konsensus kring vilka som skall räknas till folket och där det kanske inte ens förekommer en gemensam arena för debatt eftersom invånarna i staten inte talar samma språk. Vi ser således förekomsten av en gemensam nationell och kulturell identitet bland befolkningen i staten som en av de mest grundläggande hörnstenarna i en stark och väl fungerande demokrati."

Först påstår de att det är skillnad på folk och folk och sedan att demokrati inte fungerar om man blandar dessa folk med annat folk. En invandrare kan aldrig ha samma nationella identitet (eftersom de invandrat) och väldigt få har samma kulturella identitet. Så detta kan vara en liten ledtråd till varför människor tenderar att tycka att SD är rasistiskt.

blindurmakare.com | Ateist | Humanist | Politisk frilansare
  • Anonym
    Anonym (suck) skrev 2012-12-16 12:24:15 följande:
    Nej, jag har aldrig sagt att de är dumma. Ledningen är mycket smart. Däremot är inte anhängarna raketforskare direkt.

Sen gör du det väldigt lätt för dig när du ständigt bortförklarar oss som anser SD som en samling rasister med att vi är mediapåverkade. Som om man inte kan ha negativa åsikter om SD av andra anledningar.

Sen ligger det inte enbart på invandrarna själva att dra in pengar och lära sig språket utan det måste landet göra tillgängligt för dem också. "smälta in" tycker jag är ett väldigt negativt uttryck. Alla har rätt att vara sig själva sålänge det inte bryter mot någon  lag, man ska inte behöva ge upp varken sin kultur, tro eller annat och bli "svensk". Olika är bra!
    Hur smart är du då? som inte vet vad en rasist är
  • Anonym (Inte rasist)
    Anonym (suck) skrev 2012-12-16 12:24:15 följande:

"andra anledningar"

Kom på en enda.

Självklart ligger huvudansvaret på invandraren.
    Flyttar jag till ett annat land liger det i mitt intresse att ta reda på information om hur jag ska få det hela att fungera och se till att lära mig språket, varför accepteras ointresse från människor som flyttar hit?

Jag ksulle ha kvar de få traditioner jag har och troligen inte förändra min tro i ett anant land, däremot hade jag inte krävt att andra ska tvingas ta del av det.

Man kan vara olika utan att tvinga på folk varandras tro och seder.
    Jag skulle vara svensk i ett annat land, det är allt.
    Jag skulle känna mig hemma då landet blev min vardag.

Men nu handlar det inte om mig, förlåt.

Det handlar om Sverige och SD.
    Ett Sverige som behöver få en förändrad invandringspolitik och första steget är begränsning/stopp för att först få ordning på det kaos som skapats av nuvarande politiker.
Svar på tråden SD är inte rasistiskt