• Anonym (Inte rasist)

SD är inte rasistiskt

SD är inte ett rasistiskt parti.

Däremot framställs det som det av media och som vanligt sväljer de flesta kroken i ett nafs.
    Eller tror ni på allvar att ni själva har skapat den bild ni har av SD "partiet som hatar alla invandrare personligen"?

SD är emot invandringspolitiken Sverige har haft under alldeles för lång tid, det är media som vinklar och letar något de kan göra en halmgubbe av.

Det som är skrämmande är inte SD och SD´s väljare, det som är skrämmande är alla som är så skitnödiga och tror att de själva på något sätt är bättre?
    Ni som är så emot generalisering, gruppering, ni som inte dömer...

Skrattretande är vad det är.
    Det är NI som generaliserar, det är NI som grupperar, det är NI som dömer.

SD vill få slut på icke fungerande massinvandring och bygga ett väl fungerande samhälle från grunden.
    Som det är nu så svajar det precis hela tiden, Sverige hjälper folk i alla världens hörn och har pga det urholkat sin egen välfärd.

Det vi har kvar är ett skal av det som varit och nej, det är inte invandrarnas fel.
    Det är politikerna som har tillåtit allt för många invandrare att komma hit då vi tydligt inte klarar av att ta hand om dem.

Det är invandringspolitiken som SD kämpar för att förändra.

Det är inte rasistiskt att vilja ta hand om landets befolkning.
    Först när landets befolkning, oavsett ursprung, har det bra och vi kan bidra till att fler har det bra är det möjligt att faktiskt ro den visionen i hamn.

Det är inte "rädda och osäkra" människor som röstar på SD.
    Det är människor som lagt ihop ett plus ett och det duger gott att vara "lågutbildad" för det.

Verkar som ju mer folk studerar och "kan", desto mindre förstår ni.

SD är inte rasistiskt.
    Dags att sluta ha på autopiloten folk och börja ta till sig det.
    Vad än Aftonbladet skriver.

• Svar på tråden SD är inte rasistiskt
  • Anonym (Inte rasist)

/Vi ser således förekomsten av en gemensam nationell och kulturell identitet bland befolkningen i staten som en av de mest grundläggande hörnstenarna i en stark och väl fungerande demokrati./

Vet inte hur du får det till att bli rasistiskt med gemensam nationell och kulturell identitet?

Du som är så påläst borde väl även då läst detta:

/Sverigedemokraternas nationalism är öppen och ickerasistisk. Eftersom vi definierar nationen i termer av kultur, språk, identitet och lojalitet, och inte i termer av historisk nationstillhörighet eller genetisk grupptillhörighet, så är vår nationella gemenskap öppen även för människor med bakgrund i andra nationer./

Saxat från samma källa.

Men man läser det man vill läsa, man finner det man vill finna?

• Anonym
    Anonym (Inte rasist) skrev 2012-12-16 12:50:08 följande:
    /Vi ser således förekomsten av en gemensam nationell och kulturell identitet bland befolkningen i staten som en av de mest grundläggande hörnstenarna i en stark och väl fungerande demokrati./
    Är det inte precis såhär USA har det? Och flertalet andra länder som tar emot invandrare?
  • Anonym (suck)
    Anonym skrev 2012-12-16 12:33:57 följande:
    Hur smart är du då? som inte vet vad en rasist är
    Jaså, vet jag inte?

Anonym (Inte rasist) skrev 2012-12-16 12:41:43 följande:

"andra anledningar"

Kom på en enda.

Självklart ligger huvudansvaret på invandraren.
    Flyttar jag till ett annat land liger det i mitt intresse att ta reda på information om hur jag ska få det hela att fungera och se till att lära mig språket, varför accepteras ointresse från människor som flyttar hit?

Jag ksulle ha kvar de få traditioner jag har och troligen inte förändra min tro i ett anant land, däremot hade jag inte krävt att andra ska tvingas ta del av det.

Man kan vara olika utan att tvinga på folk varandras tro och seder.
    Jag skulle vara svensk i ett annat land, det är allt.
    Jag skulle känna mig hemma då landet blev min vardag.

Men nu handlar det inte om mig, förlåt.

Det handlar om Sverige och SD.
    Ett Sverige som behöver få en förändrad invandringspolitik och första steget är begränsning/stopp för att först få ordning på det kaos som skapats av nuvarande politiker.
    Och då menar du att invandrarna inte är intresserade av att ta reda på hur de ska lära sig språket och skaffa sig en försörjning? Träffar du många flyktingar som precis anlänt? Jag gör nämligen och jag har ännu inte träffat en enda som inte är tacksamma för att de fått en fristad och sluppit ifrån krig och annat elände i hemlandet. De kommer ofta hit med hög motivation. Skulle helst börja arbeta direkt trots att de mår mycket psykiskt dåligt - ofta med PTSD - efter att ha tvingats av regimen att döda andra människor eller sett sin mamma eller dotter våldtas av ett gäng militärer eller tvingats bevittna sin familj förnedras och skjutas ihjäl framför deras ögon. Sånt påverkar folk förstår du. Det är inte bara att vända blad i boken, glömma och börja om Ändå sitter de glada och undrar hur de ska lära sig språket och hitta ett jobb så snart som möjligt. Efter en tid blir de mer oroliga. Kön till SFI:n kan vara lång. De söker jobb men ingen vill anställa dem trots gedigna utbildningar. Efter ännu en tid blir de bittra och uppgivna. Inte så konstigt när landet de kom till inte möjliggjorde en integrering.

Ja, det är fel på både invandrings- och integreringspolitiken, men det är inte invandrarnas fel. Ändå är det invandrarna som ses ner på och t o m hatas. Jag tycker heller inte att vi erbjuda skydd åt så många som vi gjort hittills eftersom vi inte kan erbjuda dem ett vettigt liv här som det ser ut nu.  Däremot är det ingen grund att ogilla dem som är här eller på väg hit. Dem är det inget fel på. 
  • Anonym
    Anonym (suck) skrev 2012-12-16 13:10:34 följande:
    Jaså, vet jag inte?

Och då menar du att invandrarna inte är intresserade av att ta reda på hur de ska lära sig språket och skaffa sig en försörjning? Träffar du många flyktingar som precis anlänt? Jag gör nämligen och jag har ännu inte träffat en enda som inte är tacksamma för att de fått en fristad och sluppit ifrån krig och annat elände i hemlandet. De kommer ofta hit med hög motivation. Skulle helst börja arbeta direkt trots att de mår mycket psykiskt dåligt - ofta med PTSD - efter att ha tvingats av regimen att döda andra människor eller sett sin mamma eller dotter våldtas av ett gäng militärer eller tvingats bevittna sin familj förnedras och skjutas ihjäl framför deras ögon. Sånt påverkar folk förstår du. Det är inte bara att vända blad i boken, glömma och börja om Ändå sitter de glada och undrar hur de ska lära sig språket och hitta ett jobb så snart som möjligt. Efter en tid blir de mer oroliga. Kön till SFI:n kan vara lång. De söker jobb men ingen vill anställa dem trots gedigna utbildningar. Efter ännu en tid blir de bittra och uppgivna. Inte så konstigt när landet de kom till inte möjliggjorde en integrering.

Ja, det är fel på både invandrings- och integreringspolitiken, men det är inte invandrarnas fel. Ändå är det invandrarna som ses ner på och t o m hatas. Jag tycker heller inte att vi erbjuda skydd åt så många som vi gjort hittills eftersom vi inte kan erbjuda dem ett vettigt liv här som det ser ut nu.  Däremot är det ingen grund att ogilla dem som är här eller på väg hit. Dem är det inget fel på. 
    När nu inget parti anser att vi har råd/ vill lägga mera pengar på tex skola, är det då en bra lösning att ta in ännu flera invandrare?
  • Anonym (Inte rasist)
    Anonym (suck) skrev 2012-12-16 13:10:34 följande:
    Jaså, vet jag inte?

Precis som jag skrev i TS

Det är inte invandrarna personligen som SD lägger vikt i när det kommer till invandringspolitiken.
    Stäng av autopiloten skrev jag också, låter lite som en dåres försvarsta.
    Jag har adldrig skrivit att det inte är synd om invandrare eller att det är dom det är fel på.
    Jag skrev att det är fel att ointresse accepteras, för det förekommer.
    Mig är den första utom taxichauffören som de träffar när de anländer till Sverige i det område jag bor och jobbar så jag har träffat en hel del genom åren som är nyanlända.

Men tillbaka till tråden, SD är inte rasistiska.
    SD vill förändra flyktingpolitiken.
  • MissRumpelstiltskin

Ni som skriver att SD- anhängare är rasister och är såååå för en massinvandring. Ni borde läsa på om The new world order.

Och så vet ni kanske att Bin laden är CIA`s most famous agent!

Jag håller med dig TS. Men folket är hjärntvättat. Skönt att vi blir fler och fler SD anhängare!

• Anonym
    MissRumpelstiltskin skrev 2012-12-16 13:40:57 följande:
    Ni som skriver att SD- anhängare är rasister och är såååå för en massinvandring. Ni borde läsa på om The new world order.

Jag håller med dig TS. Men folket är hjärntvättat. Skönt att vi blir fler och fler SD anhängare!

*ASG*

Vem är det som är hjärntvättad egentligen?

SD då? Det s.k. "Judepartiet, pro-Israel och allt.

Läs på om deras agenda och hur mycket stöd de får ekonomiskt bakom kulisserna.

• Anonym
    MissRumpelstiltskin skrev 2012-12-16 13:40:57 följande:

hoppas du har foliehatten på!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-16 13:47:51 följande:
    hoppas du har foliehatten på!

Oj, vilka ord du har lärt dig
  • MissRumpelstiltskin
    Anonym skrev 2012-12-16 13:43:51 följande:

*ASG*

Vem är det som är hjärntvättad egentligen?

SD då? Det s.k. "Judepartiet, pro-Israel och allt.

Läs på om deras agenda och hur mycket stöd de får ekonomiskt bakom kulisserna.

Det finns INGET parti som INTE ingår i The new world order. Min poäng är att om SD är rasistiska så är varenda parti rasistiskt. Ja faktiskt varenda människa.

Det sorgliga är att människor pekar ut SD som de enda sanna rasisterna.

Svar på tråden SD är inte rasistiskt