• Anonym (förbannad)

samduschning

jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

• Svar på tråden samduschning
  • Wittra
    Mariohn skrev 2013-01-08 21:31:31 följande:
    Det psykologen förmodligen har gjort är att hjälpa damen i fråga att arbeta med sina svagheter. Damen har lyckats med detta och frivilligt tagit beslutet att sätta sig över sina plågoandar. Det förstår inte plågoandarna. Av helt begripliga anledningar. De är nämligen inte riktigt som de ska. 
    Sitter helt stum framför datorn, att mobbare inte hade mkt innanför pannbenet visste jag sedan innan. Nästan alla år i grundskolan var jag mobbad för allt möjligt, så jag vet allt hur det kan vara men att den här personen kan med och berätta om hur hon och sina kamrater betedde sig är helt otroligt........Förvånad
  • Wittra
    Mariohn skrev 2013-01-08 21:35:37 följande:
    Någonstans får man försöka hitta det positiva i denna berättelsen. Den stackars tjejen som blev utsatt för christina och hennes lågbegåvade mobbarkompisar skaffade förmodligen ett bättre umgänge och har kommit längre i livet. Det värsta som kan hända är ju att bli förknippad med mobbarpack vars liv inte är mer intressant än att de funderar över andra människors könsorgan. 
    Ja, det måste vara skitjobbigt att gå runt med såna djupa grubblerier om andras könsorgan. Jag hoppas tjejen mår riktigt bra idag och har ett gott liv.  
  • sär skriven
    Wittra skrev 2013-01-08 21:35:46 följande:
    Sitter helt stum framför datorn, att mobbare inte hade mkt innanför pannbenet visste jag sedan innan. Nästan alla år i grundskolan var jag mobbad för allt möjligt, så jag vet allt hur det kan vara men att den här personen kan med och berätta om hur hon och sina kamrater betedde sig är helt otroligt........Förvånad
    Och ynglat av sig har hon gjort. Låt oss hoppas att hon skojar med oss så inte vi får en ny rad mobbare som via socialt tvång tar sig innanför kläderna på andra barn för att kolla hur de är utrustade.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Mariohn
    Wittra skrev 2013-01-08 21:35:46 följande:
    Det är hemskt att läsa. Jag har aldrig varit mobbad. Jag var tvärtom populär i skolan. Lik förbannat har jag varit elak mot andra då och då. Idag skäms jag över det och har i vuxen ålder bett om ursäkt över saker jag sagt och gjort. Det är riktigt jävla beklämmande när barn beter sig illa. Men det är snäppet värre när de inte växer upp till nya insikter och förstår bättre. 
  • MissLimbo

Jag tycker det ska finnas valmöjlighet. något/några avskilda duschutrymmen och något gemensamt. Då får man välja själv. att inte duscha alls borde också vara ett alternativ även om just det kan medföra andra/fler problem. att tvinga barnen är inte rätt, och jag trodde det hade blivit bättre sen 90talet då läraren stod i omklädningsrummet och såg till att man duschade. är det alltså så fortfarande?

Att ta bort skolgympan för att lösa detta problem är idiotiskt.

i låg och mellan duschade de flesta. fanns ngr som redan då inte trivdes. vi som "trivdes" lekte och sprang igenom duscharna typ som följa john. i högstadiet var det jag och 4 till som duschade. oftast de i klassen som på fritiden spelade ngn sport och som inte var med i "coola" gänget.

I gymnasiet duschade nästan alla igen för där var vi vuxnare, och en helt annan atmosfär och vänskaphet fanns.

I påskägget 2012 kom vår lilla Tilia
  • Waldo
    CrazyChristina skrev 2013-01-08 21:26:24 följande:
    De gick alla möjliga rykten om att hon egentligen va kille och att det var därför. Ingen ingen hade sett henne naken så ingen viste hon var masku, lint byggd i ansiktet.

Så du menar att ni inte bara var mobbare ni var enfaldiga också? 
  • Mariohn
    sär skriven skrev 2013-01-08 21:38:14 följande:
    Och ynglat av sig har hon gjort. Låt oss hoppas att hon skojar med oss så inte vi får en ny rad mobbare som via socialt tvång tar sig innanför kläderna på andra barn för att kolla hur de är utrustade.
    Låt oss hoppas att hennes barn aldrig kommer hem gråtandes över att några killar kommenterat den blommande tonårskroppen. Vad blir svaret då? "Jaså det är på det viset? Då får du väl klä av dig naken och spreta ordentligt då annars fattar du väl själv att de måste få gå loss på dig flicksnärta". *ryser* 
  • sär skriven
    tystlängtan skrev 2013-01-08 21:39:17 följande:
    Det var ganska uppenbart vad du menade, så lägg av!
    Ja, jag menade att om man utifrån TS och diskussionen om gemensamma duschutrymmen i skolan drar parallellen till att man då (för att vara konsekvent) även bör mena att matematik inte skall vara obligatoriskt i skolan så haltar man ordentligt i sin logik. Det kan jag inte tro att jag är ensam om att tycka.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
Svar på tråden samduschning