• Anonym (förbannad)

samduschning

jag skulle aldrig visa mig naken inför mina kollegor. men skolan kräver att barnen ska helt naturligt duscha med sina klasskamrater, helt sjukt egentligen. så snackas det så mycket om integretet och respekt. jag har själv en son som inte alls är road över detta. ni som tycker att det är narturligt och ngt man ska lära sig att hantera...skit på er!!!
    det man inte kan täna sig själv ska man inte begära av barnen...
    fler som tycker så?

• Svar på tråden samduschning
  • Wittra
    Mariohn skrev 2013-01-08 21:38:16 följande:
    Det är hemskt att läsa. Jag har aldrig varit mobbad. Jag var tvärtom populär i skolan. Lik förbannat har jag varit elak mot andra då och då. Idag skäms jag över det och har i vuxen ålder bett om ursäkt över saker jag sagt och gjort. Det är riktigt jävla beklämmande när barn beter sig illa. Men det är snäppet värre när de inte växer upp till nya insikter och förstår bättre. 
    En av mina gamla mobbare hatar mig fortfarande. Jag har aldrig gjort kille något i hela mitt liv, knappt pratat med människan. Men, puckot bor kvar hemma i bonnhålan och jobbar på det bolag där alla hamnar på där uppe. Jag är inte speciellt avundsjuk så att säga.....ser honom även som en mycket liten, tragisk person. Under skoltiden gömde han sig bakom sin morsa hela tiden eftersom hon ständigt försvarade honom. Spelade ingen roll om flera bevittnat hur otrevligt han uppfört sig...näää XX skulle aaaaldrig göra så..enligt lilla mamma. 
    Möter jag honom idag så är jag jävligt sugen på att fråga om han fortfarande gömmer sig i kjolarna på morsan eller om han börjat ta ansvar för vad han sagt och gjort? jävla morsgris........men, tack vare åren i skolan så har jag också blivit stark, ingen jävel trampar på mig längre!!  
  • Erfdgt
    sär skriven skrev 2013-01-08 21:28:14 följande:
    Och för att hon hade en fitta precis som de flesta andra kvinnor slutade ni mobba henne? Det är ju inte hon som framstår som onormal i din berättelse.
    Mariohn skrev 2013-01-08 21:28:01 följande:
    Då kanske du kunde skaffat dig så mycket liv att du funderade över andra saker än vad denna MÄNNISKA hade i underkläderna. Det gjorde jag. Jag hade fullt upp med att ta hand om min egen fitta. 
    La Lola skrev 2013-01-08 21:27:51 följande:
    Herrejösses....stackars människa.
    As if skrev 2013-01-08 21:27:15 följande:

Jag förstår. Det var en väldigt fin, pedagogisk lösning på det här problemet tycker jag, att hon fick strippa av sig kläderna så att ni verkligen fick ta er en titt.

• Wittra
    Mariohn skrev 2013-01-08 21:41:04 följande:
    Låt oss hoppas att hennes barn aldrig kommer hem gråtandes över att några killar kommenterat den blommande tonårskroppen. Vad blir svaret då? "Jaså det är på det viset? Då får du väl klä av dig naken och spreta ordentligt då annars fattar du väl själv att de måste få gå loss på dig flicksnärta". *ryser* 
    *ryser* Skämt å sido finns det ju massa människor som lever i någon slags ...eh.....30-tals värld där de tycker att kvinnor ska finna sig i allt möjligt. Vår kropp är liksom inte allmänt villebråd
  • tystlängtan
    sär skriven skrev 2013-01-08 21:41:47 följande:
    Ja, jag menade att om man utifrån TS och diskussionen om gemensamma duschutrymmen i skolan drar parallellen till att man då (för att vara konsekvent) även bör mena att matematik inte skall vara obligatoriskt i skolan så haltar man ordentligt i sin logik. Det kan jag inte tro att jag är ensam om att tycka.
    Mitt svar riktade sig (som t.ex. La Lola uppfattade) till de som skrev att idrott inte borde vara obligatoriskt. Det kunde såklart ha varit tydligare och om du hade varit en gnutta konstruktiv i din första kommentar och förklarat varför du inte höll med, så hade jag kunnat förtydliga det direkt när jag då hade upptäckt att min poäng inte kom fram på rätt sätt. Då hade du sluppit vara oförskämd (ja, det räknas även om du inte skrev ut det du faktiskt ville säga, det var som sagt ganska uppenbart).
  • sär skriven
    tystlängtan skrev 2013-01-08 21:50:56 följande:
    Mitt svar riktade sig (som t.ex. La Lola uppfattade) till de som skrev att idrott inte borde vara obligatoriskt. Det kunde såklart ha varit tydligare och om du hade varit en gnutta konstruktiv i din första kommentar och förklarat varför du inte höll med, så hade jag kunnat förtydliga det direkt när jag då hade upptäckt att min poäng inte kom fram på rätt sätt. Då hade du sluppit vara oförskämd (ja, det räknas även om du inte skrev ut det du faktiskt ville säga, det var som sagt ganska uppenbart).
    Ja eller så kanske du borde varit tydlig med vad du menade från början istället för att förklara det i efterhand liksom utifall att någon inte skulle hålla med om dina paralleller. Dina åsikter liksom smetades ihop med crazychristinas åsikter om hur vi skall bemöta barn.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • sär skriven
    sär skriven skrev 2013-01-08 21:54:27 följande:
    Ja eller så kanske du borde varit tydlig med vad du menade från början istället för att förklara det i efterhand liksom utifall att någon inte skulle hålla med om dina paralleller. Dina åsikter liksom smetades ihop med crazychristinas åsikter om hur vi skall bemöta barn.
    Hur som haver - no offense, nu har jag förstått att du drog parallellen mellan annat än vad diskussionen gällde och "tröga barn". Nu ska jag hoppa i säng.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • 1022

Gillade det inte. Än i dag känner jag obehag i badhus mm.

• Mariohn

Helt ärligt tycker jag att det är en jäkla hets på duschandet. Alla ungar spelar fotboll hela rasten och svettas. MEn om man hoppat över en ribba eller kastat boll under en LEKTION är det plötsligt svinäckligt. 

Svar på tråden samduschning