Mariohn skrev 2013-01-08 21:38:16 följande:
Det är hemskt att läsa. Jag har aldrig varit mobbad. Jag var tvärtom populär i skolan. Lik förbannat har jag varit elak mot andra då och då. Idag skäms jag över det och har i vuxen ålder bett om ursäkt över saker jag sagt och gjort. Det är riktigt jävla beklämmande när barn beter sig illa. Men det är snäppet värre när de inte växer upp till nya insikter och förstår bättre.
En av mina gamla mobbare hatar mig fortfarande. Jag har aldrig gjort kille något i hela mitt liv, knappt pratat med människan. Men, puckot bor kvar hemma i bonnhålan och jobbar på det bolag där alla hamnar på där uppe. Jag är inte speciellt avundsjuk så att säga.....ser honom även som en mycket liten, tragisk person. Under skoltiden gömde han sig bakom sin morsa hela tiden eftersom hon ständigt försvarade honom. Spelade ingen roll om flera bevittnat hur otrevligt han uppfört sig...näää XX skulle aaaaldrig göra så..enligt lilla mamma.
Möter jag honom idag så är jag jävligt sugen på att fråga om han fortfarande gömmer sig i kjolarna på morsan eller om han börjat ta ansvar för vad han sagt och gjort? jävla morsgris........men, tack vare åren i skolan så har jag också blivit stark, ingen jävel trampar på mig längre!!