Inlägg från: Christi38 |Visa alla inlägg
  • Christi38

Tråden för oss som INTE ammar...

Ny i tråden :)

Nä visst är det så att den vanliga klassiska Nan 1 inte finns mer? Vi trodde det var slut bara och fick köpa Nan PRO nu istället. Men det är ingen större skillnad tror jag? Och Nan HA är mer för de barn som riskerar vara allergiska mot mjölkprotein?

Vår yngsta är nu 2.5 månad och han ammades aldrig över huvudtaget, låg på Neo ett par dagar, föddes i v 36. Äter med god aptit och växer så det knakar. Nu har han dock åkt på storebrors (15 månader) förkylning med hosta så vi har fått låna en inhalator av sjukhuset för stackarn har såna problem att få behålla maten pga allt slem han sväljer :( Jobbigt när de små inte kan prata och visa var de har ont!

• Christi38

Purple box, tack för info. Ska också hålla lite koll för jag tycker det har kommit upp mer nu än innan. Kanske inte finns ett samband men man vet ju aldrig!

• Christi38

Många som säger att just semper 1 ger bebisar lite hårdare mage, vi gav det till stora sonen i början, för det var den vi hört talas om typ. Men efter samtal med BVC då i samband med att han hade hård mage mm så bytte vi till Nan och det blev stor skillnad, jag håller med er!! Så till lillebror nu körde vi på Nan direkt och vikten är så fin och uppåt på honom. Snart 3 månader och passerat 7000 i förra veckan.

Vi började förra gången fasa in storebror redan vid 4 månader på nan 2, de flyttade månadsgränsen till 6 månader bara någon vecka innan. Men det skulle gå bra ändå menade BVC om man byter lite långsamt, ni vet kanske 25% i början i varje flaska, sen öka till 50 efter en vecka osv, bara man ser magen hänger med. Då blev mättnaden och sömnen mkt bättre! Tror. Vi gör samma sak nu när det blir dags... :)

.

• Christi38

Det finns ju större flaskor än bara 165 ml i MAM anti kolic, så gillar man dem är det ju bara att köra på dem även efter ett par månader ju :) Vi gillar MAM serien över huvudtaget, har andra sorters flaskor i den också. Och nappar mm. Lillkillen är inte så förtjust i napp men när han använder har han 6 månaders ändå, haft från start nästan, de där små för nyfödd trillade bara bort så små var de hehe... ;)

• Christi38

Vår är 3 månader nästa vecka men vi har 1.ans napp fortfarande. Ska byta nu tror jag, bra med påminnelse när ni skriver :)

Ja Ica och även Apoteket (många av dem iaf) säljer också MAM.

• Christi38

Mysan, det är helt upp till var och en att bestämma hur den vill göra med amning. Det här med att "ge upp för tidigt", det kan man bara svara på själv. Tyvärr ger det många mammor så oroligt dåligt samvete vilket är helt galet. Ersättningen är så nyttig o väl utformad för bebis och så länge bebis blir mätt och belåten och mår bra så KÖR! :)

När vår lille var nyfödd till ett par veckor svalde han också fel när han åt emellanåt. Han hade så bråttom att han liksom glömde bort att svälja ibland. Men det blev bättre, nu äter han utan att svälja fel.

• Christi38

Testa byt till annan ersättning, nan är sötare har jag förstått det som!? Eller så vill hon bara ha din :)

• Christi38

På Neo användes också en napp som såg ut som ett bröst på toppen. Vi kallade den "gonar nappen" till slut för när vi använde den tog det låååång tid att få i sig sin mjölk. Han mös och liksom njöt mer än hade för avsikt att bli mätt hehe ;) Så när vi testade med en MAM sen, då var det mat och att stilla sin hunger det gällde :)

.

• Christi38

AnnaKarin, Ja men precis den Medelas var det jag menade :) Vi slutade dock efter 2 veckor använda den.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...