Inlägg från: Christi38 |Visa alla inlägg
  • Christi38

Tråden för oss som INTE ammar...

Vi kokar ett tag till också, han är 3 mån och en vecka nu. Vi kommer när han blivit 4 successivt slussa in honom på 2.ans Nan ( jag vet att den numera är från 6 mån) och då slutar vi kanske i samband med att han gått över. Då kommer han ju även börja med smaksensationer så...

• Christi38

Vad är sempers bifidus? Aldrig hört talas om. Det är ju kanon att det finns något när de är så små och inte får äta Katrinplommonpure!!

• Christi38

Fast... Jag tycker inte det är så himla bra. Eller jag menar jag tycker inte man sparar in tid på det, plus att det kan ta längre tid mellan mattiderna och då måste man ju slänga maten. 6 timmar är ju ingen lång tid.

Vi har vatten förberett och pulver doserat i flaskorna, så det är ju bara att värma i 20 SEK och mixa ihop...

Men alla är vi olika :) Skulle det krisa i tid av nån anledning så öppnar vi en tetra.

• Christi38

Hur gammal är sonen? Hormonplitar tänkte jag på, de har ju inte alltid vit el gul prick i mitten. Eller en reaktion på tvättmedel eller sköljmedel om du nyligen bytt eller har parfym i?

• Christi38

Emiii, spruta kanske är rätt metod om man fått in snitsen som ni verkar ha fått :) Blanda med mat annars, på sked så man vet det går i?

Humla85, håller med! Speciellt apelsin som tränger igenom allt oxå!!

.

• Christi38

Emiii, ja usch, man vill ju undvika att de blir sjuka så klart till Max! Annars borde han ju kunna få sin medicin i rumpan eftersom det är under längre tid känns det som, inte bara en kort kur eller?

När vi gav pencillin till storebror här, han var 17 dagar gammal och skulle äta i 10 dagar så hade vi också spruta så jag vet vilket meck det är och att de gör allt för att spotta ut de små liven. Men vi sprutade in det utmed hans kind, då svalde han det. Lycka till!! :)

.

• Christi38

Jag hade nog haft stor kanna ersättningen i kylen, tagit ut och hällt i ny flaska vid varje matning. För att inte allt ska bli rumstempererat. Speciellt när det börjar bli varmare...

.

• Christi38

Lajja, testa byta ut lite i taget, ta varannan måltid i början t ex så ser ni att magen hänger med. Det spelar nog ingen roll att ni ska börja med annat också, det är ju så väldigt lite i början ju.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...