Tråden för oss som INTE ammar...
Äter hon för mycket kräks hon upp det bara. Ingen fara :)
Äter hon för mycket kräks hon upp det bara. Ingen fara :)
Airhostess,
Nej du tolkade nog det jag skrev lite fel. Har inte skrivit ett ord om allergi. Det var om magdroppar fungerade som hjälp mot t ex kolik jag var tveksam till, inget annat :)
Att ge magdroppar och miniform är ju inte samma sak så det tror jag går utmärkt i sig.
Han kanske är sjuk om det kom plötsligt att han kräks?
Hur länge har ni ätit den ersättningen då? Varför bytte ni från den tidigare?
Svårt att säga vad det kan vara, kan ju vara vad som helst tyvärr som gör att han skriker. Är det hela tiden eller efter varje måltid?
Är han väldigt hård i magen hade jag gett lite Lactulose. Tror vi fått olika råd om hur mkt en bebis bör få, personligen fick vi rådet 0.5 ml per kilo bebis väger.
Prata med BVC du om Lactulose, eller ring sjukvårdsupplysningen? Stackars lille plutt, så liten :) Nä inte lätt med små som inte kan berätta själva!
När ni bytte sort, bytte ni rakt av eller började ni med lite i taget? Det kan vara lite snällare mot magen att börja långsamt med ny sort så magen "hänger med", 10%, 20%, 30 osv - bara som tips, det behöver inte ha med detta att göra :)
Bra ni kommit på att han gillar musik förresten. Man får ta till alla knep man kan :)
Vi har MAM-napp nr 2 o nr 3 fortfarande till vår snart 8 månaders. Går jättefort ändå när tekniken sitter ;)
MalinS, stackars liten. Hur gick det, vad sa de på akuten?!
MalinS, ja gå på din magkänsla när det gäller sånt som du vet bättre om ditt barn än någon som enbart går "by the book"!
För en annan gång finns Microlax att köpa på Apoteket receptfritt. Du kan även läsa om det på Vårdguiden under Förstoppning Barn och vad det finns som kan hjälpa. Vi har själv en 20 månaders som blir förstoppad till och från olika mkt men som snabb hjälp om det är illa så har vi den hemma när katrinplommon och laktulose är försent att ge så att säga...
Niferex kunde jag inte heller äta som gravid utan fick under båda graviditeterna äta Duroferon ist - mkt snällare!
Framgår inte det av innehållsförteckningen då?
Annars vet jag inte heller! :0)
www.nestlebarnmat.se/Var-Barnmat/Vara-produkter/modersmjolksersattning/nan-1-drickfardig-0-manader/
Skulle inte säga att alla ersättningsbarn får ont i magen! Min yngsta har bara ätit ersättning (idag 8 månader) och han har inga som helst magproblem.
Kolik har ingen av dem haft heller. Inte jag som ammades mestadels som liten heller men min lillebror fick jobbig kolik ett par månader han ammades (vår mamma hoppade över att äta allt man visste då på 70 talet som kunde ge magproblem) bara..,