Tråden för oss som INTE ammar...
Emiii skrev 2013-01-16 12:56:32 följande:
Här är en till som flaskmatar! Lillen kom 5 veckor tidigt så första tre veckorna pumpade jag och han fick bara bröstmjölk via sonden. När vi kom hem funkade det inte alls pga min diabetes och amningen (och pumpandet) gjorde mitt blodsocker helt galet så vågade inte vara ensam med lillen av risk för att jag skulle tuppa av. Vi har kört med NAN 1 då det var det han fick någon enstaka gång på neo och det har funkat bra. Han blev dock hård i magen för två veckor sen. Då fick jag tips av BVC att ha lite rapsolja i maten och det har funkat kanon :) som sagt skönt att även pappa kan mata ibland när jag behöver äta eller att man kan få sova ut! Inte så många som ifrågasatt, svärmor var lite på ett tag men min sambo sa ifrån på skarpen så sen har folk inte lagt sig i! Till saken hör att min sambo visste inte ens att alla inte kan amma... Så vi hade lite diskussioner redan under graviditeten om detta då jag visste att blodsockret kunde bli helt galet av amning. Men han fick i sig all råmjölk iaf och det var det viktigaste för mig och min sambo tycker också att flaskmatningen funkar bra nu! Hur många flaskor har ni och vilket märke?
Jag provade också att pumpa.. Satt en HEL natt med ungen på ena armen och pumpade med andra typ varannan timma.. Tror inte att jag har grinat så mycket som jag gjorde då (förutom på min mormors begravning) Fy det var hemskt!! Usch vad skrämmande att vara ensam med en sån liten om sockret skulle krångla.. Jag fick göra extra glukosbelastning med mina två första graviditeter då min mamma har typ 2. Det visade inget som turva så med nr 3 behövde jag inte göra nån å de Va tur! Det är SÅ ÄCKLIGT

Vi har tre "vanliga" esska flaskor, men har hört mycket bra om en flaska som påminner om när barnetsuger på bröstet.. Vad den nu heter?? Å självklart har vi vällingdoserare