Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

Tjej78 skrev 2013-02-07 11:01:31 följande:
    Min dotter hade samma som din förra veckan och då var hon 18 veckor!

Oj! Ja huvudsaken de följer sina kurvor Känns som att det spelar ingen roll vilken mat vi testar åt henne, har hon bestämt sej för att inte äta så har hon..
  • Tjolanta
    Tjej78 skrev 2013-02-07 12:25:36 följande:
    Min tjej hade en lite dipp över jul och nyår, det var då min mjölk sina och efter att vi börja med ersättningen har hon kommit upp igen på den kurvan hon starta på.

Vår tös gick ner ganska mkt i början då hon föddes. Sen gick hon upp för att sedan gå ner ytterligare.. Men nu har det bara gått uppåt, pepparpeppar..
  • Tjolanta
    Baby Doll skrev 2013-02-07 13:48:25 följande:
    Ahh blir tokig! Jag delammar ju min lilla 6 veckors bebis just nu. (Har inte ammat nån av mina 4 andra, för det har inte kommit tillräckligt med mjölk) Jag ammar bara lite ibalnd då jag tror att det inte kommer så mkt. Men nu efter varje gång jag ammar så får hon jätte ont i magen, fast jag skärt ner på mjölkprodukter. Funderar på att sluta helt, det är helt vansinmningt att de få dropparna hon får från mig får hon ont i magen av... Hur gamla är era bebisar?  
    5 barn under 4 år -www.mybabydolls.blogg.se-

Testa att även stå över ägg, lök, kål, bönor osv sånt som är gasbildande Sempers magdroppar var verkningslösa för vår del :-/
  • Tjolanta
    Emiii skrev 2013-02-07 15:51:55 följande:
    Vad skönt att hon växer som hon ska ändå :) Vår plutt har börjat somna ifrån maten och ätit lite sämre ett par dagar. Men pratade med en läkare på endokrin igår så vi har ökat hans dos på kortisonet så hoppas han blir lite piggare och äter bättre...

Ja det är jätteskönt! Å nu sover hon så gott, så gott Det är inge roligt alls när de inte äter som de ska Hon somnade också ifrån mycket i början, precis som sin storebror gjorde! Varför får din lilla kortison? Hoppas han blir piggare snart!
  • Tjolanta
    Emiii skrev 2013-02-07 19:04:23 följande:
    Han har en kortisolbrist, kortison och kortisol är samma sak, det heter kortisol när det bildas i kroppen och kortison i tablettform, så han får helt enkelt det hormonet han saknar :) Det är ett stresshormon så det är därför han blir trött när han inte får tillräckligt och vi hade inte höjt sen han var några veckor gammal och han har gått upp närmare 2 kilo sen dess ;) Han kommer antagligen få äta kortisonet 3 ggr om dagen livet ut...

Aha! trist att få det resten av livet, men det blir ju en vana det med. Huvudsaken de mår bra och så
  • Tjolanta
    bellan1981 skrev 2013-02-07 18:21:46 följande:
    Hej på er! En fråga, hur mycket varierar era små i mängd per dygn? Min lille har ätit typ 100-150 ml mindre än "vanligt" de senaste dagarna. Någon som har koll på hur mycket som är "normalt" att de varierar?

Det är ju ingenting mot vad min tös äter i normala fall just nu. Då kan hon äta 40-50ml och stå sej över 7-8 timmar, ibland längre. Vägrar äta fast man erbjuder! Därför var vi in på extra vägning idag och hon växer ändå som hon ska
  • Tjolanta
    CochEochmorsan skrev 2013-02-08 19:25:25 följande:
    Hej. Dyker in här då jag bestämt mig för att sluta amma min 3,5 månaders. Tänkte fråga om någon vet hur mycket ersättning hon behöver ungefär, hon väger 6,7 kg? Tycker att hon äter slut oavsett om hon får mycket eller lite och ändå inte känns nöjd. Kan man mata för mycket med ersättning eller är det fri tillgång precis som med amningen?

Hellre gör jag i ordning för mycket Svårt att säga exakt hur mycket de äter. De kan stå sej väldigt länge på ersättning.
  • Tjolanta
    Frutess skrev 2013-02-07 23:36:45 följande:
    Nu kommer jag med en fråga om bajs. Jag har gett min som baby semp sen i måndagskväll och sempers magdroppar Har han fått igår och idag. nu i kväll fick han flaskan och Åt som han brukar och som vanligt kom de en del gaser och de spraka i blöjan. Sen låg han och verkade krysta lite. Bytte blöja och i så ligger de en stor slem klump typ! Gul till färgen lite vanligt bajs med. Och de lukta sur så in i Norden!! Nog för att se luktar förut lite sen vi gick över till ersättning men de här var värre! Första tanken är förkylning

Vi har bytt från Semper till NAN HA och vår tös har också fått annan konsistens & luktar annorlunda. Gissar att det är för att vi bytt sort så det tar ett tag för mage att känna igen det.. Annars vet jag inte..
  • Tjolanta

Nu har vi testat NAN HA ett par dagar & tösens bajja har blivit jättelöst och grönaktigt å stinker verkligen...skit!... Med baby semp var det mer keso konsistens och gulaktigt som det "ska vara"och luktade mer surt...?.. Är det inte de ena så är det de andra!

• Tjolanta
    purple box skrev 2013-02-10 21:01:01 följande:
    Den skillnaden upplevde jag också mellan Semper och Nan på lilltjejen, i alla fall ett bra tag. Visserligen var det Pro jag provade då, men enligt vad jag läst på paketen är det väl samma bakterier?

Knepigt! Tror det är samma lika i dem, i stort sett.. Gick det över sen eller fortsatte det?
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...