hur mycket dricksar ni?
ja hur mycket dricksar ni?
ja hur mycket dricksar ni?
selfish Gene
att du orkar ifrågasätta allting, provocerar i dom flesta trådar,pust har du inget bättre för dig?
Är det bara jag som varit med om BRA personal samt DÅLIG (=sur, otrevlig, svår att få kontakt med, långsam, serverar allt annat än det man beställt, etc)?
Om man inte längre ska dricksa så finns det ju ingen anledning att vara annat än hyfsat trevlig, dvs ingen anledning att direkt anstränga sig. Detta kommer då att sprida sig och de enda restaurangerna med trevlig serveringspersonal kommer att vara de extremt dyra restaurangerna (som ju lägger dricksen dold i matpriserna).
Mellan 5 och 10 % lägger jag vanligtvis - brukar jämna ut det till lämplig summa.
Ca 20-30 kronor i dricks vid ett trevligt bemötande och god mat
Det beror helt och hållet på vart jag är och när.
Lunchtid ger jag inte dricks, har faktiskt inte råd att göra det varje gång jag äter lunch ute.
Jag ger inte dricks på tex mc Donalds och liknande.
Får jag bra servic så ger jag bra med dricks, är den dålig så blir de utan.
Sist jag var ute och skulle äta på en lite finare restaurang så beställde jag en plankstek med oxfile och den kostade 249 kr. Jag beställde den men kom på efter fem min att jag hade glömt att säga till att jag inte vill ha beanersås (stavas?) på den och säger till servitrisen, hon svarar utan att ens kolla i köket att de redan har lagt upp maten, sen tog det 15 min till innan jag fick maten...hon fick faktiskt ingen dricks alls av mig.
Ger aldrig dricks på restauranger.
Men åker jag taxi så tar jag aldrig tillbaka växeln. En taxichaufför fick 400 kr i dricks en gång (åkte ungefär 1 km med taxin). Har aldrig åkt taxi så full igen.... Haha =) Ångrade mig dagen efter kan jag lova.
Är jag ute på krogen och vet att jag bara får några enstaka mynt tillbaka så säger jag till dom att behålla växeln. Småsaker! =)