hur mycket dricksar ni?
ja hur mycket dricksar ni?
ja hur mycket dricksar ni?
Klart man ska drickas om man inte själv är pank. De flesta som äter på restaurang eller åker taxi har extremt mycket högre lön än de som servar. Nu kan jag bara svara för mig men jag tycker det är viktiga jobb de gör och att det är skamligt att jag och andra har så mycket mer i lön, det är sällan som arbetsinsatsen speglar lönen.... Därför kan jag gott avvara några kr. Jag har tänkt extra mycket på det här då jag har en partner som kör taxi och vet hur lönen ser ut och vilket jobb han gör, obekväma tider utan ob osv.
Bill Leeb!
Vi brukar i princip alltid ge någon slags dricks, storleken på dricksen beror på hur väl vi blivit omhändertagna av personalen.
Maken är alltid löjligt generös med dricksen, så jag får hålla emot lite 10% tycker jag är ok "som standard" (även om jag vet att man inte behöver dricksa i Sverige), men då räknar jag på beloppet ex moms eftersom det är det jag ser som restaurangens "verkliga" pris.
selfish Genea
jodå jag har annat för mig, men du ifrågasätter allt och alla. och inte på ett trevligt sätt
Beror helt på vart jag är, hur mycket pengar jag har då. Och sen dricksar jag endast om jag är utomlands elle rom servicen var extraordinär.