• pontus1992

hur mycket dricksar ni?

ja hur mycket dricksar ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur mycket dricksar ni?
  • muhammad
    pontus1992 skrev 2013-01-14 10:05:47 följande:

jag gillar inte kåldolmar
    sojakorv?
    Systrarna Allat, Uzza och Manat var allahs döttrar. Sura 53:19
  • Frontline
    pontus1992 skrev 2013-01-14 10:15:54 följande:

för bra sevis dvs för bra servispersonal inte för bra service.. det är restaurangspråk.
    Jag säger serveringspersonal...
    Hannah76 skrev 2013-01-14 10:20:32 följande:

Jag bjuder på den Flört

Hoppas det gör din dag att få en chans att slå sig för bröstet. 

Har ont som fan i magen idag så jag slår mig helst inte på bröstet om det är ok...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Förväntanstid

Klart man ska drickas om man inte själv är pank. De flesta som äter på restaurang eller åker taxi har extremt mycket högre lön än de som servar. Nu kan jag bara svara för mig men jag tycker det är viktiga jobb de gör och att det är skamligt att jag och andra har så mycket mer i lön, det är sällan som arbetsinsatsen speglar lönen.... Därför kan jag gott avvara några kr. Jag har tänkt extra mycket på det här då jag har en partner som kör taxi och vet hur lönen ser ut och vilket jobb han gör, obekväma tider utan ob osv.

• Hannah76
    Frontline skrev 2013-01-14 10:25:22 följande:

Har ont som fan i magen idag så jag slår mig helst inte på bröstet om det är ok...
    Men ok då. Men så fort du känner dig bättre så måste du slå, iaf lite.
  • muhammad

Bill Leeb!

Systrarna Allat, Uzza och Manat var allahs döttrar. Sura 53:19
  • Frontline
    Hannah76 skrev 2013-01-14 10:27:05 följande:
    Men ok då. Men så fort du känner dig bättre så måste du slå, iaf lite.
    Lovar
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Butterscotch

Vi brukar i princip alltid ge någon slags dricks, storleken på dricksen beror på hur väl vi blivit omhändertagna av personalen. 

Maken är alltid löjligt generös med dricksen, så jag får hålla emot lite 10% tycker jag är ok "som standard" (även om jag vet att man inte behöver dricksa i Sverige), men då räknar jag på beloppet ex moms eftersom det är det jag ser som restaurangens "verkliga" pris.

• dessan59

selfish Genea

jodå jag har annat för mig, men du ifrågasätter allt och alla. och inte på ett trevligt sätt

• Apocalypso
    Förväntanstid skrev 2013-01-14 10:26:00 följande:
    Klart man ska drickas om man inte själv är pank. De flesta som äter på restaurang eller åker taxi har extremt mycket högre lön än de som servar. Nu kan jag bara svara för mig men jag tycker det är viktiga jobb de gör och att det är skamligt att jag och andra har så mycket mer i lön, det är sällan som arbetsinsatsen speglar lönen.... Därför kan jag gott avvara några kr. Jag har tänkt extra mycket på det här då jag har en partner som kör taxi och vet hur lönen ser ut och vilket jobb han gör, obekväma tider utan ob osv.
    Du dricksar vårdpersonal med då? De tjänar ju ofta väldigt dåligt med tanke på vilken insats de gör och hur tungt jobbet kan vara fysiskt.
    Only weak men fear strong women!
  • Thaleya1

Beror helt på vart jag är, hur mycket pengar jag har då. Och sen dricksar jag endast om jag är utomlands elle rom servicen var extraordinär.

Svar på tråden hur mycket dricksar ni?