• Anonym (sunktande)

Brev til min fru

Hej alla!

Jag är i samma sits som många andra här på FL. Vi har ett bra förhållande på alla andra plan än i sängen. Där är det dött. Jag har provat en del men som många andra man läst om här vill hon bara vara i fred och svarar med ilska. Nästa vecka skall jag åka bort och funderar på att lägga ett brev på hennes kudde och se vilken respons det blir.

Hej älskade!

Nu är jag framme i X och kanske även börjat jobba. Jag kommer förodligen hem igen på X eftermiddag.

Hoppas du mår bra och får en bra vecka. Jag älskar dig otroligt mycket. Jag gör vad jag kan för att verka helt oberörd över att vi inte har något sexliv alls. Inom mig händer desto mer, men jag gör som sagt vad jag kan. Jag anser inte riktigt att ha noll sexuellt liv tillsammans är att gå halva vägen var för att lösa detta, men då det är den som inte vill som har makten kan jag inte göra något åt det.

Mina val är i stället hur jag skall ta mig igenom detta utan den gemenskap och självkänsla ett sexuellt liv med sin fru ger. Mina val i detta är A) Skilja mig B) Runka mig igenom det C) Döda alla sexuella känslor i kroppen D) Hitta någon annan att ha sex med så länge. Då du är stjärnan i mitt liv och den jag vill dö tillsammans med låter ingen av dem särskilt tilltalande. Jag kan ett tag använda mig av B men jag vill inte att det skall vara huvudnäringen i mitt sexliv. Det vill jag att du och jag tillsammans skall vara.

En sak vill jag att du över helgen funderar på, och det har att göra med dina intimrakningar och när du väljer att göra dem. Jag skulle mycket gärna sitta framför dig och prata men det går inte eftersom du bara blir arg, och då kommer inget ur samtalet.

Vi hade sex med varandra senast den 30 december, och sen åkte jag till X för arbete i några dagar. Samma kväll som jag åkte rakade du dig för första gången på mycket länge. En vecka efter det när barnen var här åkte du till X för "hemmaspa" och när du kom hem var du helt nyrakad. Senaste helgen var barnen hos oss igen och då åkte du till X igen för lite "hemmaspa". När du kom hem var du helt nyrakad. Detta är naturligtvis ingen slump utan ett medvetet val. Du väljer att göra det när barnen är här eller när jag skall bort. Att säga något annat vore en förolämpning mot både din och min intelligens.

Du väljer naturligtvis själv om och när du skall raka dig, det är din kropp och ditt liv. Du har tidigare sagt att du rakar dig helt och hållet för din egen skull och inte ett dugg för min skull. Någonstans längs vägen i ditt liv har du trots allt valt att leva med mig. Du vet också att jag älskar när du gör det, särskilt den första dagen.

Vi har situationen att den person du älskar och valt att leva med har en sak han älskar att du gör. I det läget gör du valet att alltid göra det vid tillfällen när han inte kan njuta av det tillsammans med dig. Att situationen är så kan vi inte bortse från.

Det jag undrar över är vad som går genom ditt huvud när du sitter med rakhyveln i handen och precis skall börja använda den?

Jag vill nu direkt säga att jag är inte arg över detta, jag är bara genuint förvånad och undrande över vad du får ut av att alltid göra det vid dessa tillfällen?

Jag kommer vara bortrest i arbete ungefär 5-6 dagar. Först kommer hon bli arg men jag hoppas att tiden själv kommer få henne att fundera lite. Fundera över hur hon hanterar saker. Fundera över hur viktiga vi är för henne.

Vad tror ni? Flip eller flop? Hur skulle ni reagera över något som detta?

• Svar på tråden Brev til min fru
  • Bingo
    Ceasar skrev 2013-01-20 19:07:32 följande:
    Nej, jag har aldrig fått något vettigt svar på det.
    Inga vettiga svar säger du. Vad har hon sagt? Känns svaren ej trovärda?

Nu är frågan hur du ska nå henne. Du måste se till att få ett bra tillfälle för ett kanske högst jobbigt samtal. Det som har nämnts tidigare, att du inte ska anklaga henne, att inte komma med analyser och diagnoser är viktigt. Hon ska ju öppna sig, inte söka skydd mot anklagelser.

Fråga henne vad hon känner inom sig när du för på tal att du vill ha mer sex och att sexet ska vara med inlevelse. 
  • MissFine

Jag förstår din frustration, TS. Och jag tycker det är en mycket bra idé att skriva ett brev. Förhoppningsvis berör brevet din fru på ett annat sätt än ord. Kanske blir hon först arg, en slags försvarsmekanism när man inte orkar ens för sig själv se vad som faktiskt är problemet. Men sen får hon ju tid att verkligen smälta brevet, läsa det flera gånger och fundera. Och förhoppningsvis tar hon till sig det du vill säga.

Jag tycker brev nr 2 är bra. Kanske skulle du försöka beskriva din längtan efter henne lite mer. Och vad avsaknaden av närhet och sex gör med dig och din självkänsla.

Att bli avvisad av den man älskar är ju så nedbrytande. Att tro att man lika bra kan fixa orgasmen på egen hand har helt fel. Visst "klådan" blir man ju av med. Men att vara åtrådd och bekräftad av sin älskade blir man ju inte. Och det är förödande för relationen i längden.

• Ceasar

Hon har sagt att hon inte vet varför den försvunnit. Sex prioriteras bort om det händer mycket i livet. Vill inte prata om det, kommer säkert tillbaka om hon får vara i fred. Typ...

• sandlilja
    Bingo skrev 2013-01-20 19:20:21 följande:
    Inga vettiga svar säger du. Vad har hon sagt? Känns svaren ej trovärda?

Nu är frågan hur du ska nå henne. Du måste se till att få ett bra tillfälle för ett kanske högst jobbigt samtal. Det som har nämnts tidigare, att du inte ska anklaga henne, att inte komma med analyser och diagnoser är viktigt. Hon ska ju öppna sig, inte söka skydd mot anklagelser.

Fråga henne vad hon känner inom sig när du för på tal att du vill ha mer sex och att sexet ska vara med inlevelse. 
    Bra skrivet.
    Frågan är om hon "vill vilja"? Vill hon att det ska vara annorlunda om ett år, att hon ska hara mera lust då?
    Eller är hon ointresserad och tycker att du bara är jobbig och att hon är helt nöjd om det är som det är nu för resten av livet? Det är ganska avgörande. 
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2013-01-20 11:36:07 följande:
    Skulle min man hänga upp sig så mycket på min intimrakning hade jag allvarligt funderat över om han var något att ha överhuvudtaget.
    Hmm... Jag tolkar det som att en man som gillar nyrakat gillar att ge oralsex... Och jag har inget emot att få oralsex...

Och ni som sa att det första brevet var skrivet i en anklagande ton, det upplevde inte jag, men trots allt, är det så konstigt? Jag hade ju dragit slutsatsen att hon "lebbade sig" (ingen negativ bedömning, bara ett ordval) hos sin väninna med hemmaspa:t!!! Tänk om hon insett efter flera år som gift att hon egentligen är homosexuell? Och har ångest för hur hon ska berätta detta?

Man vet inte. Men jag tycker TS iaf tagit ett bra första steg, med brevet. Eftersom frun uppenbarligen vägrar "prata om det"!!
    Well behaved women rarely make history
  • Bingo

Ts, kan du berätta för mig vad du har för behov i en relation?

• MissFine
    Ceasar skrev 2013-01-20 19:40:59 följande:
    Hon har sagt att hon inte vet varför den försvunnit. Sex prioriteras bort om det händer mycket i livet. Vill inte prata om det, kommer säkert tillbaka om hon får vara i fred. Typ...
    "Vill inte prata om det"... Men hon verkar ju inte förstå att detta är ett GEMENSAMT problem för er. Det är inte henne eller dig det handlar om, det är er relation. Den skadas ju av att ni inte hittar en gemensam fungerande lösning på sexlivet. Försök nå fram till henne där.
  • Bingo
    Ceasar skrev 2013-01-20 19:40:59 följande:
    Fråga henne vilka behov som är viktiga för henne i en relation.

Tanken är att försöka blicka framåt och hitta bra, enkla och görbara lösningar som kan hjälpa er att hitta tillbaka till varandra. 
  • Placebo

Är det sånt karlar funderar över? Över sin kvinnas intimrakning?
    Själv är jag av uppfattningen att min man ska skita i när och om jag rakar mig. Jag gör det inte för hans skull utan jag gör det när jag känner för det. Visste inte att det var något man kunde haka upp sig på? 

Annars var det ett bra brev, det kändes bra formulerat och det var "snällt" skrivet och borde inte uppröra din fru. Hon är ju säkerligen redan medveten om ert problem.  

• Bingo
    Placebo skrev 2013-01-20 19:55:29 följande:
    Är det sånt karlar funderar över? Över sin kvinnas intimrakning?

Har du hört talas om läsa mellan raderna?
Svar på tråden Brev til min fru