• Anonym (sunktande)

Brev til min fru

Hej alla!

Jag är i samma sits som många andra här på FL. Vi har ett bra förhållande på alla andra plan än i sängen. Där är det dött. Jag har provat en del men som många andra man läst om här vill hon bara vara i fred och svarar med ilska. Nästa vecka skall jag åka bort och funderar på att lägga ett brev på hennes kudde och se vilken respons det blir.

Hej älskade!

Nu är jag framme i X och kanske även börjat jobba. Jag kommer förodligen hem igen på X eftermiddag.

Hoppas du mår bra och får en bra vecka. Jag älskar dig otroligt mycket. Jag gör vad jag kan för att verka helt oberörd över att vi inte har något sexliv alls. Inom mig händer desto mer, men jag gör som sagt vad jag kan. Jag anser inte riktigt att ha noll sexuellt liv tillsammans är att gå halva vägen var för att lösa detta, men då det är den som inte vill som har makten kan jag inte göra något åt det.

Mina val är i stället hur jag skall ta mig igenom detta utan den gemenskap och självkänsla ett sexuellt liv med sin fru ger. Mina val i detta är A) Skilja mig B) Runka mig igenom det C) Döda alla sexuella känslor i kroppen D) Hitta någon annan att ha sex med så länge. Då du är stjärnan i mitt liv och den jag vill dö tillsammans med låter ingen av dem särskilt tilltalande. Jag kan ett tag använda mig av B men jag vill inte att det skall vara huvudnäringen i mitt sexliv. Det vill jag att du och jag tillsammans skall vara.

En sak vill jag att du över helgen funderar på, och det har att göra med dina intimrakningar och när du väljer att göra dem. Jag skulle mycket gärna sitta framför dig och prata men det går inte eftersom du bara blir arg, och då kommer inget ur samtalet.

Vi hade sex med varandra senast den 30 december, och sen åkte jag till X för arbete i några dagar. Samma kväll som jag åkte rakade du dig för första gången på mycket länge. En vecka efter det när barnen var här åkte du till X för "hemmaspa" och när du kom hem var du helt nyrakad. Senaste helgen var barnen hos oss igen och då åkte du till X igen för lite "hemmaspa". När du kom hem var du helt nyrakad. Detta är naturligtvis ingen slump utan ett medvetet val. Du väljer att göra det när barnen är här eller när jag skall bort. Att säga något annat vore en förolämpning mot både din och min intelligens.

Du väljer naturligtvis själv om och när du skall raka dig, det är din kropp och ditt liv. Du har tidigare sagt att du rakar dig helt och hållet för din egen skull och inte ett dugg för min skull. Någonstans längs vägen i ditt liv har du trots allt valt att leva med mig. Du vet också att jag älskar när du gör det, särskilt den första dagen.

Vi har situationen att den person du älskar och valt att leva med har en sak han älskar att du gör. I det läget gör du valet att alltid göra det vid tillfällen när han inte kan njuta av det tillsammans med dig. Att situationen är så kan vi inte bortse från.

Det jag undrar över är vad som går genom ditt huvud när du sitter med rakhyveln i handen och precis skall börja använda den?

Jag vill nu direkt säga att jag är inte arg över detta, jag är bara genuint förvånad och undrande över vad du får ut av att alltid göra det vid dessa tillfällen?

Jag kommer vara bortrest i arbete ungefär 5-6 dagar. Först kommer hon bli arg men jag hoppas att tiden själv kommer få henne att fundera lite. Fundera över hur hon hanterar saker. Fundera över hur viktiga vi är för henne.

Vad tror ni? Flip eller flop? Hur skulle ni reagera över något som detta?

• Svar på tråden Brev til min fru
  • Thaleya1
    Desperado skrev 2013-01-20 14:05:01 följande:
    Visst är det ett sista försök, Du har helt rätt i det som Du skriver, men innerst inne är jag en romantiker som hoppas att TS och hans fru kan ordna detta och få det bra igen, därav att jag agerar som jag gör i mitt skrivande i denna fråga
    jo det har du väl rätt i, hur förslår du att ts agerar i detta tillfälle?
  • Bingo

Ts, du skriver att era samtal inte fungerar. De brukar spåra ur. Kanske lämnar en bismak av nedstämdhet och besvikelse efter sig. Så jag tycker att du gör helt rätt genom att skriva ett brev. Dock så måste brevet vara riktigt bra formulerat.

Jag tror dock att ni behöver få in en tredje part som kan medla mellan er. En som kan få er att öppna upp er och berätta mer om era behov och vilka känslor och tankar som rör sig.

Jag kan berätta om en man som på jobbet alltid sa samma sak vid lunch. "Nej, inte pastejmackor igen. Jag hatar pastej!". Kollegorna fick höra detta varje dag och till slut var det en som tröttnade och sa rakt ut "Kan du inte be din fru göra andra smörgåsar, så slipper du bli så missnöjd varje dag?" Varpå han svarade "Vad då min fru, det är jag själv som gör dem"

Vad jag vill säga är att du är inne på rätt spår genom att hitta nya vägar att nå din fru. Ert tidigare sätt att lösa det genom att prata om det har inte fungerat bra. Jag tror att ni båda känner er otillräckliga och frustrerade, så det blir inte någon konstruktiv lösning. Frågan är nu om brevet kan öppna upp möjligheten att kunna nå varandra. Annars är det nödvändigt att ta in en tredje part.

Varför vill hon inte få hjälp utifrån? Skäms hon för det eller är det något annat hon skäms för? Det kan vara så att sanningen är så hemsk att hon väljer att fördröja avslöjandet så länge det går. 

• nihka
    Anonym (sunktande) skrev 2013-01-19 18:55:36 följande:
    Sen tycker jag naturligtivis även att det är märkligt att hon alltid måste göra den sak som jag älskar vid tillfällen jag inte är hemma alt barnen är här. Nästan lite elakt?
    Det är väl då hon har mer tid att ägna sig åt sig själva och badrummet är ledigt längre sammanhängande tider.
  • nihka
    Anonym (*) skrev 2013-01-20 14:05:42 följande:
    Jag tolkar det inte som att TS nödvändigtvis vill vara med under själva rakningen, utan att han blir besviken att hon endast rakar sig när hon vet att det inte kommer bli sex. Han önskar att hon skulle vilja göra sig fin när hon ska vara med honom, inte när hon vet att de inte kommer vara tillsammans. I mina ögon är det jämförbart med att hon skulle fixa sig med smink, hårfix och fina kläder när hon ska träffa vänninorna men väljer att gå i sunkiga mjukiskläder och stripigt hår om hon ska äta middag med mannen. Hon signalerar att hon inte bryr sig om vad han tycker om henne.

Se inlägg 133. Undrar hur arbetsfördelningen ser ut när hans barn är där.
  • Desperado
    Thaleya1 skrev 2013-01-20 14:06:28 följande:
    jo det har du väl rätt i, hur förslår du att ts agerar i detta tillfälle?
    Frågar Du mig? Hade Du sett mitt realations CV hade Du aldrig ställt den frågan.

Men OK....

Killen skriver att han motionerar, klär sig själv osv. Kom igen, allt det där är banne min MINIMIKRAV, jag ser ingen passion, ingen hetta, ingen kärlek, jag ser bekvämlighet i allt det han skriver, från både TS och hans frus sida.

Till att börja med, vad vill TS egentligen? Vet han det eller är han rädd för att det skall bli en förändring?

Sedan får han skriva ned allt han känner, vräka ned sina tankar på ett papper, klipp detta med att hans fru rakar sig och går på hemmaspa hos väninnan, klipp tjafset om att han skall skaffa en älskarinna för då visar han att hon är utbytbar och oss emellan, hade Du sett detta i ett brev från Din man, hade inte det sänkt chanserna till att prata vidare?

brevet måste vara strukturerat, sakligt och vettigt, sedan kan han sätta sig ned med henne och börja prata, via henne detta eller ha det som en "fusklapp" det vet han förhoppningsvis bäst själv.

Att lägga en lapp på hennes huvudkudde och åka bort en vecka, kom igen, TS hoppas att problemet skall vara löst då han kommer hem, att hans fru skall ligga redo i sängen för sex och sedan behöver han inte tänka mer på detta. Hur skulle Du som kvinna agera om det var Du som var kvinnan i TS text? Jag känner inte Dig men jag misstänker att Du inte skulle ligga reda då han kom hem.....

• Anonym (*)
    nihka skrev 2013-01-20 14:10:15 följande:
    Det är väl då hon har mer tid att ägna sig åt sig själva och badrummet är ledigt längre sammanhängande tider.
    nihka skrev 2013-01-20 14:13:25 följande:

Se inlägg 133. Undrar hur arbetsfördelningen ser ut när hans barn är där.

Hur kan badrummet bli ledigt längre tider när familjen utökas med barn? Om du läser hans brev verkar det som att hustrun gärna sticker på hemmaspa och liknande när barnen är där. För mig låter det som att hon ogillar barnen och flyr fältet. Skulle gissa att TS sköter det mesta om hustrun inte är hemma.
  • Bingo

För min del så hakar jag inte upp mig på själva rakningen. Det skulle lika gärna vara något annat, eller brist på något. Det är mer symboliken som är grejen.

Jag förstår om ts känner sig bortvald och ratad. Och någonstans så kanske det finns ett litet uns av olustig känsla där det kan finnas en räv som lurar.

Ts, har du kunnat få ett rakt svar på frågan varför hon inte vill ha mer sex? 

• Bingo
    Desperado skrev 2013-01-20 14:15:11 följande:
    ...Att lägga en lapp på hennes huvudkudde och åka bort en vecka, kom igen, TS hoppas att problemet skall vara löst då han kommer hem, att hans fru skall ligga redo i sängen för sex och sedan behöver han inte tänka mer på detta. Hur skulle Du som kvinna agera om det var Du som var kvinnan i TS text? Jag känner inte Dig men jag misstänker att Du inte skulle ligga reda då han kom hem.....

Jag tror inte att ts förväntar sig att hon ska ligga nyrakad med särade ben. Jag tror att han hoppas att hon har fått fundera på sitt beteende och sina känslor. Att hon är redo för att prata mer när han återvänder.
  • Anonym (XOXO)
    Anonym (*) skrev 2013-01-20 14:05:42 följande:
    Jag tolkar det inte som att TS nödvändigtvis vill vara med under själva rakningen, utan att han blir besviken att hon endast rakar sig när hon vet att det inte kommer bli sex. Han önskar att hon skulle vilja göra sig fin när hon ska vara med honom, inte när hon vet att de inte kommer vara tillsammans. I mina ögon är det jämförbart med att hon skulle fixa sig med smink, hårfix och fina kläder när hon ska träffa vänninorna men väljer att gå i sunkiga mjukiskläder och stripigt hår om hon ska äta middag med mannen. Hon signalerar att hon inte bryr sig om vad han tycker om henne.
    Jag funderar på om det inte kan vara så att hon bara vill undvika att hetsa upp sin man, eftersom hon faktiskt inte vill ha sex. Det behöver inte betyda att hon inte älskar honom eller inte bryr sig om vad han tycker om henne, bara att hon inte vill få honom att tänka på sex mer än vad han redan gör. Själv trivs hon kanske trots allt bäst med att vara rakad, känner sig fräschare osv, och det är därför hon gör det när det inte innebär en "risk" för sexuella initiativ från TS sida, inte för att straffa honom.

Skulle jag vara den som betedde mig som TS fru skulle ovanstående vara den självklara anledningen för min del.

Med detta sagt så är det förstås i vilket fall ett stort problem med ett dåligt sexliv i en relation. Jag tycker att den andra versionen av brevet var bra, kör på något sådant TS! Kan vara bra att, som några andra påpekat, nämna vad man själv kanske har för "skuld" i det hela, - det brukar vara lättare för den andra att rannsaka sig själv då.
  • tompatiger

TS!

Det är dax för dig att inse att din fru har sex med sin älskare och inte med dig.

Jag tycker du skall ta av dig filtofflorna och "man-up".
    Vill du ha sex i ditt förhållande så var tydlig eller gå vidare, men tjata inte eller be på dina bara knän.

Ni är två som skall trivas i ett förhållande!

Hon struntar i dina A,B,C,D-alternativ då ni ändå inte har varken sex eller mys med varandra - vad spelar det för roll för henne om du runkar? Hon vill ju ändå inte ha sex med dig.

Skippa ditt onormala intresse för kontroll av hennes rakning av sin mus, jag tycker det låter som en besatthet från din sida - inse att det är för hennes egen skull och hennes älskare som hon rakar sig.

Hemmaspa... LOL :)

Svar på tråden Brev til min fru