• Anonym (sunktande)

Brev til min fru

Hej alla!

Jag är i samma sits som många andra här på FL. Vi har ett bra förhållande på alla andra plan än i sängen. Där är det dött. Jag har provat en del men som många andra man läst om här vill hon bara vara i fred och svarar med ilska. Nästa vecka skall jag åka bort och funderar på att lägga ett brev på hennes kudde och se vilken respons det blir.

Hej älskade!

Nu är jag framme i X och kanske även börjat jobba. Jag kommer förodligen hem igen på X eftermiddag.

Hoppas du mår bra och får en bra vecka. Jag älskar dig otroligt mycket. Jag gör vad jag kan för att verka helt oberörd över att vi inte har något sexliv alls. Inom mig händer desto mer, men jag gör som sagt vad jag kan. Jag anser inte riktigt att ha noll sexuellt liv tillsammans är att gå halva vägen var för att lösa detta, men då det är den som inte vill som har makten kan jag inte göra något åt det.

Mina val är i stället hur jag skall ta mig igenom detta utan den gemenskap och självkänsla ett sexuellt liv med sin fru ger. Mina val i detta är A) Skilja mig B) Runka mig igenom det C) Döda alla sexuella känslor i kroppen D) Hitta någon annan att ha sex med så länge. Då du är stjärnan i mitt liv och den jag vill dö tillsammans med låter ingen av dem särskilt tilltalande. Jag kan ett tag använda mig av B men jag vill inte att det skall vara huvudnäringen i mitt sexliv. Det vill jag att du och jag tillsammans skall vara.

En sak vill jag att du över helgen funderar på, och det har att göra med dina intimrakningar och när du väljer att göra dem. Jag skulle mycket gärna sitta framför dig och prata men det går inte eftersom du bara blir arg, och då kommer inget ur samtalet.

Vi hade sex med varandra senast den 30 december, och sen åkte jag till X för arbete i några dagar. Samma kväll som jag åkte rakade du dig för första gången på mycket länge. En vecka efter det när barnen var här åkte du till X för "hemmaspa" och när du kom hem var du helt nyrakad. Senaste helgen var barnen hos oss igen och då åkte du till X igen för lite "hemmaspa". När du kom hem var du helt nyrakad. Detta är naturligtvis ingen slump utan ett medvetet val. Du väljer att göra det när barnen är här eller när jag skall bort. Att säga något annat vore en förolämpning mot både din och min intelligens.

Du väljer naturligtvis själv om och när du skall raka dig, det är din kropp och ditt liv. Du har tidigare sagt att du rakar dig helt och hållet för din egen skull och inte ett dugg för min skull. Någonstans längs vägen i ditt liv har du trots allt valt att leva med mig. Du vet också att jag älskar när du gör det, särskilt den första dagen.

Vi har situationen att den person du älskar och valt att leva med har en sak han älskar att du gör. I det läget gör du valet att alltid göra det vid tillfällen när han inte kan njuta av det tillsammans med dig. Att situationen är så kan vi inte bortse från.

Det jag undrar över är vad som går genom ditt huvud när du sitter med rakhyveln i handen och precis skall börja använda den?

Jag vill nu direkt säga att jag är inte arg över detta, jag är bara genuint förvånad och undrande över vad du får ut av att alltid göra det vid dessa tillfällen?

Jag kommer vara bortrest i arbete ungefär 5-6 dagar. Först kommer hon bli arg men jag hoppas att tiden själv kommer få henne att fundera lite. Fundera över hur hon hanterar saker. Fundera över hur viktiga vi är för henne.

Vad tror ni? Flip eller flop? Hur skulle ni reagera över något som detta?

• Svar på tråden Brev til min fru
  • Thaleya1
    Spartacus skrev 2013-01-20 10:23:52 följande:
    för det första är jag lite allergisk mot brev i en relation... vadfan liksom, man måste kunna prata med varandra annars funkar det ju inte! reagerar på ensamheten som verkar finnas i er relation, har du inte kunnat ställa dom här frågorna rakt ut? kanske är det intima ni måste jobba på för att väcka sexlusten igen? men visst, hittar man inte orden i munnen så...

30 december är heller inte sååå långt bort i tid! för många inte optimalt men helt klart inte ovanligt, speciellt inte om man har barn!

och vad har hennes könsbehåring med din kärlek till henne att göra? jag tycker faktiskt det låter märkligt...

överös henne med komplimanger istället och visa att du är väldigt attraherad av henne...  

hot om skilsmässor och snack om otrohet för att ni inte haft sex på en knapp månad? jisses. kan ´ju vara så att hon rakar sig för att hon vill det, för att hon själv tänder på det, för att hon har egensex, för att hon vet att du tänder på det och inte vill inge falska förhoppningar?

Jag kan ju tolka det som att de har sex cirka 10 ggr per år högst, och då är det för lite för TS och det förstår jag, du vet  ju inte hur ofta de har sex innan den 30 december. Tog sexet slut direkt eller har det varit sex en gång i månaden högst under en väldigt lång tid.

Sen så är han väl orolig för att hon är otrogen med tanke på rakningsmönstret hon har och då är det ju inte så konstigt att han skriver det.

Anledningen till att han skriver brev är väl för att relationen är dålig och han måste få fram sina tankar på något sätt för att rädda situationen för sista gången. ett sista försök liksom.

Förmodligen har Ts redan prövat med att vara förstående, prata om detta, överösa med komplimanger, ta huvudansvar i hemmet, försöka ordna sexiga och romantiska egenkvällar osv. Ett sånt här brev är ju mer sista lösningen.
  • Thaleya1

skulle också vilja dela in det i några olika kategorier.

1. Hon är inte kär i dig alternativt tänder inte på dig längre.

2. Hon är otrogen

3. Hon är deprimerad över nått.

• Mad as snow
    Jovial73 skrev 2013-01-20 13:38:13 följande:
    Nope, tycker att det är bättre att helt vara helt utan barmhärtighetsknull än att få det 1 gång i månaden. 

Jag tror att de flesta män (och kvinnor) vill känna att den de har sex med känner en passion och åtrå för sin partner.

Ja, och då kan man ju hellre runka i ärlighetens namn, eftersom sexet inte bygger på ömsesidig attraktion. Och frågan är då varför man ska fortsätta leva tillsammans, eller varför man ska vara varandra trogna. Den som vill ha sex men inte får, kan ju inte tvingas i ofrivilligt celibat för resten av sitt liv. Om han börjar tacka nej till dessa barmhärtighetsknull så är min gissning att sexet helt uteblir, och då sitter han där. Nu ger han henne en chans att säga hur hon vill ha det, istället för att bara gå ut och vara otrogen som många andra hade gjort.
  • Anonym

jag kanske har missat det, men vad är det som hänt som gjort att hon tappat lusten?
    från vad du skriver verkar ni ju inte alltid haft det så här, så när ändrade det sig och varför?
    (ändrade förutsättningar av något slag, stress..?)

• Thomas66
    Jovial73 skrev 2013-01-20 13:38:13 följande:
    Nope, tycker att det är bättre att helt vara helt utan barmhärtighetsknull än att få det 1 gång i månaden. 

Jag tror att de flesta män (och kvinnor) vill känna att den de har sex med känner en passion och åtrå för sin partner.
  • Desperado
    Thaleya1 skrev 2013-01-20 13:40:39 följande:
    skulle också vilja dela in det i några olika kategorier.

1. Hon är inte kär i dig alternativt tänder inte på dig längre.

2. Hon är otrogen

3. Hon är deprimerad över nått.
    Och då är risken med ett brev när TS inte är närvarande att det baktänder.....

Den typen av brev KAN fungera, men då måste TS vara där för att kunna ta diskussionen...
  • Thaleya1
    Desperado skrev 2013-01-20 13:43:02 följande:
    Och då är risken med ett brev när TS inte är närvarande att det baktänder.....

Den typen av brev KAN fungera, men då måste TS vara där för att kunna ta diskussionen...
    Fast har de försöka att prata om det tidigare och det inte fungerat så är det väl bättre att skriva ett brev och kämpa för förhållandet en sista gång innan man låter det rinna ut ur sanden.
  • Desperado
    Thaleya1 skrev 2013-01-20 13:45:23 följande:
    Fast har de försöka att prata om det tidigare och det inte fungerat så är det väl bättre att skriva ett brev och kämpa för förhållandet en sista gång innan man låter det rinna ut ur sanden.
    Ja men då kan han inte vara borta nästan en vecka efter det att hon har fått brevet. Brev KAN fungera OM han är där. Han ger det till henne, ber henne läsa det i lugn och ro, går undan och då hon har läst det tar de diskussionen .
  • Thaleya1

Fast det beror väl på hur personen i fråga är, är hon en sådan som behöver tid på sig att fundera kring saker så är det ju ett ypperligt tillfälle. Fast jag håller med om att det är lite väl lång tid, tre dagar hade räckt bra.

• Desperado
    Thaleya1 skrev 2013-01-20 13:53:47 följande:
    Fast det beror väl på hur personen i fråga är, är hon en sådan som behöver tid på sig att fundera kring saker så är det ju ett ypperligt tillfälle. Fast jag håller med om att det är lite väl lång tid, tre dagar hade räckt bra.
    Med tanke på vad TS skrivit här, tror Du inte att hon har funderat en hel del redan? Nu krävs en katalysator om det skall bli en förändring
Svar på tråden Brev til min fru