• Anonym (sunktande)

Brev til min fru

Hej alla!

Jag är i samma sits som många andra här på FL. Vi har ett bra förhållande på alla andra plan än i sängen. Där är det dött. Jag har provat en del men som många andra man läst om här vill hon bara vara i fred och svarar med ilska. Nästa vecka skall jag åka bort och funderar på att lägga ett brev på hennes kudde och se vilken respons det blir.

Hej älskade!

Nu är jag framme i X och kanske även börjat jobba. Jag kommer förodligen hem igen på X eftermiddag.

Hoppas du mår bra och får en bra vecka. Jag älskar dig otroligt mycket. Jag gör vad jag kan för att verka helt oberörd över att vi inte har något sexliv alls. Inom mig händer desto mer, men jag gör som sagt vad jag kan. Jag anser inte riktigt att ha noll sexuellt liv tillsammans är att gå halva vägen var för att lösa detta, men då det är den som inte vill som har makten kan jag inte göra något åt det.

Mina val är i stället hur jag skall ta mig igenom detta utan den gemenskap och självkänsla ett sexuellt liv med sin fru ger. Mina val i detta är A) Skilja mig B) Runka mig igenom det C) Döda alla sexuella känslor i kroppen D) Hitta någon annan att ha sex med så länge. Då du är stjärnan i mitt liv och den jag vill dö tillsammans med låter ingen av dem särskilt tilltalande. Jag kan ett tag använda mig av B men jag vill inte att det skall vara huvudnäringen i mitt sexliv. Det vill jag att du och jag tillsammans skall vara.

En sak vill jag att du över helgen funderar på, och det har att göra med dina intimrakningar och när du väljer att göra dem. Jag skulle mycket gärna sitta framför dig och prata men det går inte eftersom du bara blir arg, och då kommer inget ur samtalet.

Vi hade sex med varandra senast den 30 december, och sen åkte jag till X för arbete i några dagar. Samma kväll som jag åkte rakade du dig för första gången på mycket länge. En vecka efter det när barnen var här åkte du till X för "hemmaspa" och när du kom hem var du helt nyrakad. Senaste helgen var barnen hos oss igen och då åkte du till X igen för lite "hemmaspa". När du kom hem var du helt nyrakad. Detta är naturligtvis ingen slump utan ett medvetet val. Du väljer att göra det när barnen är här eller när jag skall bort. Att säga något annat vore en förolämpning mot både din och min intelligens.

Du väljer naturligtvis själv om och när du skall raka dig, det är din kropp och ditt liv. Du har tidigare sagt att du rakar dig helt och hållet för din egen skull och inte ett dugg för min skull. Någonstans längs vägen i ditt liv har du trots allt valt att leva med mig. Du vet också att jag älskar när du gör det, särskilt den första dagen.

Vi har situationen att den person du älskar och valt att leva med har en sak han älskar att du gör. I det läget gör du valet att alltid göra det vid tillfällen när han inte kan njuta av det tillsammans med dig. Att situationen är så kan vi inte bortse från.

Det jag undrar över är vad som går genom ditt huvud när du sitter med rakhyveln i handen och precis skall börja använda den?

Jag vill nu direkt säga att jag är inte arg över detta, jag är bara genuint förvånad och undrande över vad du får ut av att alltid göra det vid dessa tillfällen?

Jag kommer vara bortrest i arbete ungefär 5-6 dagar. Först kommer hon bli arg men jag hoppas att tiden själv kommer få henne att fundera lite. Fundera över hur hon hanterar saker. Fundera över hur viktiga vi är för henne.

Vad tror ni? Flip eller flop? Hur skulle ni reagera över något som detta?

• Svar på tråden Brev til min fru
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2013-01-20 21:06:03 följande:
    seriöst , avstår ni från sex för lite stubb ? 
    sex är mer än in-ut-sprut-slut vet du väl?
    Well behaved women rarely make history
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2013-01-20 21:19:20 följande:
    självklart ! men är man kåt så är man ju , 4 dagars stubb är ju inte så mycket om man verkligen vill ligga ! 
  • Anonym
    Ceasar skrev 2013-01-20 18:00:27 följande:

Oftast är det ju så att det brister i sexlivet hos folk i allmänhet. Alla här på FL som har sex flera gånger per dag trots heltidsarbete och tre barn tror jag inte riktigt på. Klart de finns, men de är ingen majoritet. Kvinnor vill att deras män skall hjälpa till mer i hemmet och ha mer närhet, då kanske de blir lite sex. Män vill ha sex och då kommer de ge närhet och hjälp i hemmet. Detta är trots allt det vanligaste.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-20 21:49:22 följande:
    Irriterande, råkade trycka på skicak innan jag hunnit skriva något... Jag menar, att om det är så du ser på sex, att det är något kvinnor "ger" till män som "hjälper till" med hushållsarbete kanske det inte är så konstigt om hon inte vill?
  • Anonym
    Anonym (Tjej) skrev 2013-01-20 20:03:54 följande:
    Hej TS, nu har jag läst nästan hela tråden och måste bara förklara en sak runtom intimrakning. Precis som så många andra saker i privatlivet gäller det att man planerar. De gånger jag rakar mig är när: 1. Jag har tid, 2. Innan jag vet att det kommer en tuff vecka och jag inte kommer hinna eller 3. Jag ska iväg till badhus/strand och vill inte ha för mycket hår. 

Att hon gör det på hemmaspa tycker jag låter vettigt - när ska man annars göra det? När man har fullt av andra runtom sig/en massa barn omkring sig?  Att man rakar sig innan man ska iväg någonstans tycker jag låter vettigt, gör ju likadant själv (kliar om håret blir för långt och ska man fokusera på något är det bra att ha det överstökat). 

Och ja - ibland rakar jag mig för att jag misstänker att jag och min man kanske vill ha lite trevligt den dagen men ofta är rakningen inte förknippad till om man tror man kommer att ha sex eller inte utan snarare om man hinner/vad som kommer längre fram.

Att folk börjar skrika otrohet bara pga att man lever ett normalt ibland stressigt liv tycker jag är väldigt otrevligt, - bara för att man försöker passa in hygienen i sitt vardagliga liv? I sådana fall tycker jag att den andre ska vara prefekt rakad hela tiden också i ansiktet/runt pungen osv - jag utgår från att du är det? 

Förlåt om jag låter lite taggig och hakar upp mig på rakningen men jag tycker du fokuserar på helt fel sak. Tycker du ska fokusera på VARFÖR ert sexliv stannat av, tror INTE det beror på huruvida hon är rakad eller inte... 
    Nu är ju inte "hygien" samma sak som "intimrakning". Det har öht inte med varandra att göra.
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2013-01-20 21:19:20 följande:
    Menar du att annat sex än in-ut-sprut är omöjligt om man har stubb?
  • Ceasar

Det är lustigt hur detta växer av sig själv :) Nu är jag plötsligt någon som bara utan vidare sticker ner handen i min frus trosa och känner är rakad. Samtidigt säger jag typ "Har du nåt hår på fittan?" och om det sen är minsta stubb vägrar jag att ha sex med henne.

Ni kan inte ha mer fel.

• Anonym (tankeställare)

Tack TS för din tråd. Det får mig att tänka på att jag måste skärpa till sexlivet med min man. Men trötthet och att ställa om från ammande mjölkmaskin till sexmaskin är inte så lätt mentalt. Men jag måste skärpa till mig..

Att hon blir arg när du försöker prata om det tycker jag låter som "försvar", det är något som ligger och trycker och pressar henne och att svara med ilska gör att du inte tar upp det för det blir inget bra och hon behöver inte berätta vad som egentligen pågår.

Behöver inte vara otrohet men det slog mig också när jag läste din tråd, men varför då visa att hon har rakat sig för dig? Är det ett dolt budskap som du ska förstå och själv konfrontera henne?
    Ett brev kan nog vara bra för att starta en diskussion brevledes, då kanske du får brev tillbaka varför hon beter sig som hon gör.

• Anonym (Tjej)
    Anonym skrev 2013-01-20 21:54:27 följande:
    Nu är ju inte "hygien" samma sak som "intimrakning". Det har öht inte med varandra att göra.
    Nja - då ser vi nog lite olika på saken, med risk för att bli för detaljerad men jag ser på intimrakning som del av min hygien - är så äckligt när man har sin period och det fastnar i håret (förlåt beskrivningen men kom inte på något sätt att omskriva det).

Visst kanske inte alla ser det huvuddel av hygienen men jag ser det som väldigt viktigt - har dock full respekt om inte alla vill raka där nere.

Så att de inte överhuvudtaget har med varandra att göra håller jag tyvärr inte med om. 

• Anonym (Tjej)
    Ceasar skrev 2013-01-20 22:02:38 följande:
    Det är lustigt hur detta växer av sig själv :) Nu är jag plötsligt någon som bara utan vidare sticker ner handen i min frus trosa och känner är rakad. Samtidigt säger jag typ "Har du nåt hår på fittan?" och om det sen är minsta stubb vägrar jag att ha sex med henne.

Ni kan inte ha mer fel.
    Hahaha - ja du låter faktiskt ganska hemsk Flört

Oroa dig inte - ibland drar trådarna iväg av sig själva, tror inte ens alla diskuterar dig längre...
Svar på tråden Brev til min fru