• Anonym (sunktande)

Brev til min fru

Hej alla!

Jag är i samma sits som många andra här på FL. Vi har ett bra förhållande på alla andra plan än i sängen. Där är det dött. Jag har provat en del men som många andra man läst om här vill hon bara vara i fred och svarar med ilska. Nästa vecka skall jag åka bort och funderar på att lägga ett brev på hennes kudde och se vilken respons det blir.

Hej älskade!

Nu är jag framme i X och kanske även börjat jobba. Jag kommer förodligen hem igen på X eftermiddag.

Hoppas du mår bra och får en bra vecka. Jag älskar dig otroligt mycket. Jag gör vad jag kan för att verka helt oberörd över att vi inte har något sexliv alls. Inom mig händer desto mer, men jag gör som sagt vad jag kan. Jag anser inte riktigt att ha noll sexuellt liv tillsammans är att gå halva vägen var för att lösa detta, men då det är den som inte vill som har makten kan jag inte göra något åt det.

Mina val är i stället hur jag skall ta mig igenom detta utan den gemenskap och självkänsla ett sexuellt liv med sin fru ger. Mina val i detta är A) Skilja mig B) Runka mig igenom det C) Döda alla sexuella känslor i kroppen D) Hitta någon annan att ha sex med så länge. Då du är stjärnan i mitt liv och den jag vill dö tillsammans med låter ingen av dem särskilt tilltalande. Jag kan ett tag använda mig av B men jag vill inte att det skall vara huvudnäringen i mitt sexliv. Det vill jag att du och jag tillsammans skall vara.

En sak vill jag att du över helgen funderar på, och det har att göra med dina intimrakningar och när du väljer att göra dem. Jag skulle mycket gärna sitta framför dig och prata men det går inte eftersom du bara blir arg, och då kommer inget ur samtalet.

Vi hade sex med varandra senast den 30 december, och sen åkte jag till X för arbete i några dagar. Samma kväll som jag åkte rakade du dig för första gången på mycket länge. En vecka efter det när barnen var här åkte du till X för "hemmaspa" och när du kom hem var du helt nyrakad. Senaste helgen var barnen hos oss igen och då åkte du till X igen för lite "hemmaspa". När du kom hem var du helt nyrakad. Detta är naturligtvis ingen slump utan ett medvetet val. Du väljer att göra det när barnen är här eller när jag skall bort. Att säga något annat vore en förolämpning mot både din och min intelligens.

Du väljer naturligtvis själv om och när du skall raka dig, det är din kropp och ditt liv. Du har tidigare sagt att du rakar dig helt och hållet för din egen skull och inte ett dugg för min skull. Någonstans längs vägen i ditt liv har du trots allt valt att leva med mig. Du vet också att jag älskar när du gör det, särskilt den första dagen.

Vi har situationen att den person du älskar och valt att leva med har en sak han älskar att du gör. I det läget gör du valet att alltid göra det vid tillfällen när han inte kan njuta av det tillsammans med dig. Att situationen är så kan vi inte bortse från.

Det jag undrar över är vad som går genom ditt huvud när du sitter med rakhyveln i handen och precis skall börja använda den?

Jag vill nu direkt säga att jag är inte arg över detta, jag är bara genuint förvånad och undrande över vad du får ut av att alltid göra det vid dessa tillfällen?

Jag kommer vara bortrest i arbete ungefär 5-6 dagar. Först kommer hon bli arg men jag hoppas att tiden själv kommer få henne att fundera lite. Fundera över hur hon hanterar saker. Fundera över hur viktiga vi är för henne.

Vad tror ni? Flip eller flop? Hur skulle ni reagera över något som detta?

• Svar på tråden Brev til min fru
  • jashrinah
    Jellybeanbaby skrev 2013-01-20 23:35:24 följande:
    Ja men det var därför jag frågade efter EN DAGS skäggstubb. Eller två. River friskt!
    ja det gäller även när det är en dags skäggstubb :P tycker det är lika mysigt =) 
  • Anonym (hursvårtkandeva)
    Madraykin skrev 2013-01-20 23:06:43 följande:
    ...

Men, om jag kommer hem efter att ha jobbat en hel dag medan han vart ledig, och inget är gjort hemma - smutsig disk,  tvätt, stökigt, inte gett djuren mat (det har hänt i tidigare relation) - visst fasen blir jag på bittert humör. Vem tror han ska diska liksom? När detta sedan blir ett upprepat beteende, så känner jag att han brister i respekt gentemot mig. Och nej, jag blir liksom inte så sugen på att ligga med någon jag upplever saknar full respekt för mig - handlar mer om det än hushållssysslorna i sig, men det är för många kvinnor just gällande hushållssysslor denna respektlöshet manifesterar sig. 

Nåväl, som sagt, inte nödvändigtvis riktat till dig men vill inte att diverse snubbar ska läsa ditt inlägg och instämmande tänka "aaaahh så funkar fan brudar!" och tro att det handlar om hushållsgöra.
    Exakt! Väl talat! 
  • EllieW86

Fattar seriöst inte vad problemet är haha

• Anonym
    EllieW86 skrev 2013-01-21 05:39:47 följande:
    Är det du som är frun som TS och övriga bråkar och tjatar om?? Isf får du väl se till att gubben din också får smaka på lite rakat så det blir lugnt därhemma!!
  • Anonym (xx)

Om jag fattar dej rätt, TS, så är det inte det att du har krav på rakning men du gillar det och tycker det känns taskigt att hon gör nåt du gillar så sällan, och alltid vid tillfällen när du inte kan njuta av det. Och att du saknar sex allmänt och därför troligen är känsligare för sånt än om ni hade ett aktivt sexliv och du var säker på att hon hade lust till dej. Om det är rätt uppfattat kanske tråden han sluta debattera just rakning.

Hur går det, när skulle du lämna brevet och åka?

• de Robespierre
    Madraykin skrev 2013-01-20 23:06:43 bl.a följande:

Jag kan ta mig som exempel. Jag vill inte ha någon "hjälp" i hemmet. Jag vill att vi båda ska bidra jämlikt utifrån förmåga. Har jag mer ledighet, är det självklart att jag sköter större delen av markservicen. Har han mer ledighet, ser jag det som lika självklart att han gör det. Har vi båda lika mycket ledighet, delar vi som regel lika på ansvaret. Det ska inte handla om att det är någon som "hjälper" den andre.
    Förtydligande:

a) Mannen hjälper till i hemmet efter det kvinnan har sagt till eller påmint honom.
    b) Mannen hjälper till i hemmet på eget initiativ utan att kvinnan behöver säga till eller påminna honom.

Det är ungefär 10,000 ljusår mellan dessa påståenden. Vi män, förstå skillnaden för vårt eget bästa. Do the right thing.

• Anonym (f*n på väggen)

...visst behöver man inte måla fan på väggen och ta höjd för det värsta, men jag tolkar det hela som det ligger en del annat bakom det hela. Det gör ju oftast så när man får den där magkänslan om att något inte står riktigt rätt till. Jag kan iaf skriva under på att även jag troligtvis hade reagerat likadant. 

Även om rakningen i sig kan tyckas vara en banal grej som i slutänden kanske har sin "naturliga" förklaring så är jag beredd att hålla med TS i sina idag "ogrundade" misstankar. 

Hur är hon annars inför dessa hemma-spa äventyr? Uppspelt, glad, förväntansfull. Mer än vanligt så att säga!? Du känner ju henne bäst, inte sant!?

Rakningen blir ju således endast en symbol för din oro att det är något som inte stämmer. Det öppnar kanske för en dialog/diskussion...men det kan lika lätt avfärdas och sopas under mattan...till en början, men då har du kanske fått en del av din oro bekräftad!? 

• Anonym (jobbigt)

Jobbig sits..
    Har inga råd att ge faktiskt.
    Men jag hoppas att det löser sig för er.

Jag tycker det är ok att lämna ett brev, spec om hon inte vill prata.
    Kanske inte skulle välja det ämnet men om det är något som du undrar över så varför inte.
    Har du några egna funderingar om varför hon väljer att intimraka sig när du är borta?

• Anonym

Hon kanske vill gå dig på nerverna käre ts, en hämnd mot  dig pga alla porrbrudar och extraligg du överväger. Kanske det är så att hon inte är kär mer eller ogillar dig i sängen och låter bli att raka sig, eftersom det är ett högeffektivt skydd mot sex. Jag föredrar att min gubbe gnider sitt skäggstubbiga ansikte med "sopborsten" under näsan över min rygg framom att kyssa mig i ansiktet.

• Ceasar
    Anonym (xx) skrev 2013-01-21 08:18:53 följande:
    Om jag fattar dej rätt, TS, så är det inte det att du har krav på rakning men du gillar det och tycker det känns taskigt att hon gör nåt du gillar så sällan, och alltid vid tillfällen när du inte kan njuta av det. Och att du saknar sex allmänt och därför troligen är känsligare för sånt än om ni hade ett aktivt sexliv och du var säker på att hon hade lust till dej. Om det är rätt uppfattat kanske tråden han sluta debattera just rakning.
    Du förstår mig rätt. Jag tycker om rakningen, men ställer inga som helst krav på det. Jag behöver inte vara med när hon gör det, och det står henne helt fritt att göra det när hon vill. Jag går inte omkring och kör ner handen i trosorna på henne och känner efter, och/eller ger mansgrisiga kommentarer. Om vårt sexliv inte hade varit så livlöst som det är hade detta med rakningen varit en icke-fråga. Då hade hon kunnat raka sig när hon ville (det får hon naturligtvis även nu) och jag hade kunnat fråga om hon inte kunde göra det utan att det skulle skapa spänningar.

Inte heller anser jag att jag hjälper henne med hemmet. Vi är två människor som bor här, och båda måste skjuta till om livet som par skall fungera. Nu är det så att jag sköter det mesta i hemmet.

Tråden har tagit en lustig vändning när folk kommenterar utan att bilda sig en uppfattning mer en de tre senaste inläggen, och sen kommenterar folk utifrån det. Detta gör allt helt galet.

EllieW86 skriver:

Jag vet inte om denna kommentar vare sig gör nytta eller vad den baserar sig på. Hur många inlägg har EllieW86 läst innan hon fäller den kommentaren.

Anonym (F*n på väggen skriver:
    Även om rakningen i sig kan tyckas vara en banal grej som i slutänden kanske har sin "naturliga" förklaring så är jag beredd att hålla med TS i sina idag "ogrundade" misstankar.

Vad är det för ogrundade misstankar jag har? Otrohet? Jag har kontinuerligt genom hela diskussionen sagt att jag inte tror hon är otrogen.

Jag vill säga ett geniunt tack till alla som tagit sig tid och läst tråden, och gett ärliga och välformulerade svar som är baserade på vad jag har skrivit. Jag hoppas någon annan (man eller kvinna) som har en liknande situation har fått lite bra ideer om hur de skall få fart på livet.

Tack.
Svar på tråden Brev til min fru