• 130214

Subway, 100 kr för en macka och dryck?!

Va en sväng förbi Subway idag. Fick en smärre chock av priserna. Är inte snål på mat i och äter ofta ute.
    Men 100 spänn för deras meny, dvs macka, dryck och valfritt av ett äpple/liten chips/en cookie.
    Sjukt dyrt och ovärda pengar för billigt bröd och pålägg från kantiner?!

Det värsta var nästan att ska man ha menyn så får man betala lite extra än om man köper det separat.
    Vegomacka 70 kr, mjölk 13 kr, äpple 7 kr. "Menyn" kostar 100 kr!!

Visst kan man välja en läsk för 19 kr men man måste ändå lägga till 3 spänn bara för att få "menyn"...

Har inga problem att betala en hundring för en grillad surdegsmacka med sallad och en riktig latte på café men det här var ju löjligt...

• Svar på tråden Subway, 100 kr för en macka och dryck?!
  • Kat91
    jaghopparhögt skrev 2013-01-25 02:43:52 följande:
    Skillnaden på Subway och Mcdonalds hur hälsosynpunkt är nog minimal.
    Har du varit inne i köket på McD nån gång? Det har jag och det fick mig att inte äta nånting därifrån på 6 år... På subway är det något nyttigare och jag ser hur de gör min mat.
  • Coccolina
    Erki skrev 2013-01-24 15:03:56 följande:
    Ps, handla där idag och vilken specialmeny beställde ts ifrån?
    Fick grillat smaksatt bröd, 6 stora skivor salami, 3 skivor ost, massa sallad och andra grönsaker inkl oliver och dressing. Beställde en större dricka (50ck fanta i flaska) och en ljuvligt god cookie.
    Kostnad: 66 kr!!!
    Inga 100;- men det är kanske olika vilket oris dom tar.

130214 skrev 2013-01-24 20:02:27 följande:

Tar du dagens erbjudande ja! Men inte valfri macka. Äter du på burger king och tar dagens burgare kostar den 25 kr men det går inte att jämföra så!
    Gå in på hemsidan, priserna är samma i hela landet.

Jag har aldrig betalat mer än 70 kr och då har jag ALDRIG dagens erbjudanden....
    Har jag CSN kortet är det dessutom 10 spänn billigare ytterligare på varje meny:-P

Brukar dessutom betala lite extra för extra ost/flaska läsk istället för mugg (3 respektive 4kr extra).... Ok sen är jag sån som blir mätt på den lilla storleken.. känner dock ingen som orkar den stora:-P så ja... hehe köper den stora bara om man skall dela:-P

Ang nyttighet så jo Subway är mycket nyttigare än McD och liknande... Går inte att komma ifrån.... Välj bara hälsosammare bröd, magert kött, grönsaker och snålt med dressing....   Kom inte och säg att pommes och Macdonalds processade kött är nyttigare:-P  

Detta är vad jag betalat på de olika subway runt i GBG samt i KBA.....  
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina

(dock föredrar jag MAX men det är ju lite ont med det i GBG.... och inget alls i Kungsbacka.....)

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • jaghopparhögt
    Kat91 skrev 2013-01-25 03:09:44 följande:
    Har du varit inne i köket på McD nån gång? Det har jag och det fick mig att inte äta nånting därifrån på 6 år... På subway är det något nyttigare och jag ser hur de gör min mat.
    Varför skulle Subway vara nyttigare?
  • Petite Chérie
    jaghopparhögt skrev 2013-01-25 03:40:36 följande:
    500 kalorier i en bigmac, 470 kalorier i en stor pommes och 175 kalorier i en mellan cola.

500+470+175=1145 i en vanlig big mac & co. Jag åt en hel subway macka, alltså 30 cm, för några veckor sedan med kyckling = ca 800 kalorier. Stor skillnad.
    Evolution isn't an opinion, it's fact.
  • Kat91
    jaghopparhögt skrev 2013-01-25 03:40:36 följande:
    för att de inte serverar friterat bland annat.

för mig blir det jäkligt mycket nyttigare om jag ska äta mig mätt utan att extrabeställa. och nej jag äter inte jättemycket. Däremot är jag hungrig efter en timme igen om jag käkar på donken jämfört med 5-6 timmar på subway. bara skit i donkenmaten rakt igenom.
  • jaghopparhögt
    AngieT skrev 2013-01-25 03:46:36 följande:
    500 kalorier i en bigmac, 470 kalorier i en stor pommes och 175 kalorier i en mellan cola.

500+470+175=1145 i en vanlig big mac & co. Jag åt en hel subway macka, alltså 30 cm, för några veckor sedan med kyckling = ca 800 kalorier. Stor skillnad.
    Men det är väl läsk i menyn på Subway också? Så jag vet inte om jag tycker att skillnaden är så stor faktiskt. Inget av dom är direkt nyttigt.
  • Petite Chérie
    jaghopparhögt skrev 2013-01-25 04:19:11 följande:
    Men det är väl läsk i menyn på Subway också? Så jag vet inte om jag tycker att skillnaden är så stor faktiskt. Inget av dom är direkt nyttigt.
    Jag dricker inte läsk. Jag äter min macka och dricker vatten. Blir jättemätt och håller mig på det i massa timmar, jämfört med en big mac & co. Det känns äcklig och flottigt att äta mcd och det håller en inte mätt lika länge och på samma sätt. Men säg att man drack en läsk till då, 975 kalorier blir det då, en skillnad på 170 kalorier, vilket jag anser är ganska mycket.
    Evolution isn't an opinion, it's fact.
  • Kat91

McD vs Subway:

Meny 1, McD:

1 Big Mac (per portion)
    219 gram

505 kcal
    26 g protein
    42 g kolhydrater (varav 10 g sockerarter)
    26 g fett (10 g mättat)

1 Mellanpommes (per portion)
    114 gram

335 kcal
    5 g protein
    46 g kolhydrater (1 g sockerarter)
    17 g fett (2 g mättat)

1 mellan CocaCola (per portion)
    400gram

170 kcal
    42 g kolhydrater (42 g sockerarter)

Meny 2 Subway:

1 Kalkon & skinksub (per portion)
    221 gram

278 kcal
    21,1 g protein
    40,6 g kolhydrater (6,7 g sockerarter)
    4,2 g fett (varav mättat 1,9g)

1 mellan CocaCola (per portion)
    400gram

170 kcal
    42 g kolhydrater (42 g sockerarter)

1 Lay's salted chips
    (per portion)
    28 gram

160 kcal
    2 g protein
    16 g kolhydrater (mindre än 1 g sockerarter)
    10 g fett (1 g mättat)

SUMMA McDONALDS:
    = 1010 kcal
    totalt 733gram:
    31g protein,
    130g kolhydrater varav 53 g sockerarter,
    43 g fett varav 12 g mättat.

SUMMA SUBWAY:

= 608 kcal
    totalt 649 gram:
    23,1 g protein
    ,
    98,6 g kolhydrater
    varav 49 g sockerarter,
    14,2 g fett
    varav 3 g mättat

Alltså: Subway är nyttigare.

• h8him
    AngieT skrev 2013-01-25 03:46:36 följande:

Blir inte det en orättvis jämförelse när du skippar colan och kakan i menyn från subway men lägger till pommes och dessutom den stora (får man ens det när man beställer en meny) i maten från McD? Drömmer

Tar man en fiskburgare så är det 330 kcal i den, så kan man skippa colan (som du gör på subway) och ta en mellanpommes med 335 kcal så är det alltså en stor skillnad mellan McD och Subway. Tar man en vanlig Big och mellanpommes hamnar man på ca 840 kcal, så någon "enorm" skillnad mellan de två är det inte, om man inte lägger till cola och stor pommes i den ena....

Svar på tråden Subway, 100 kr för en macka och dryck?!