• 130214

Subway, 100 kr för en macka och dryck?!

Va en sväng förbi Subway idag. Fick en smärre chock av priserna. Är inte snål på mat i och äter ofta ute.
    Men 100 spänn för deras meny, dvs macka, dryck och valfritt av ett äpple/liten chips/en cookie.
    Sjukt dyrt och ovärda pengar för billigt bröd och pålägg från kantiner?!

Det värsta var nästan att ska man ha menyn så får man betala lite extra än om man köper det separat.
    Vegomacka 70 kr, mjölk 13 kr, äpple 7 kr. "Menyn" kostar 100 kr!!

Visst kan man välja en läsk för 19 kr men man måste ändå lägga till 3 spänn bara för att få "menyn"...

Har inga problem att betala en hundring för en grillad surdegsmacka med sallad och en riktig latte på café men det här var ju löjligt...

• Svar på tråden Subway, 100 kr för en macka och dryck?!
  • Fidelis ad urnam
    Dominant skrev 2013-01-25 10:43:07 följande:
    Noterbart är att i USA så är kostnaden för en stor sub (footlong) 32:-, alltså inte ens hälften av kostnaden här.
    Jag vet, därför bär det mot att äta på subway i sverige
  • Vitamin
    Erki skrev 2013-01-23 00:04:01 följande:
    Om ni förstod vilka kostnader och div skatter m.m som låg bakom så är inte priserna så konstiga egentligen?

Hyra, personal, sociala, pension, sjuklönekostnader, extrapersonal, moms, råvaror, svinn, moms, skatt, el, försäkringar m.m...har säkert glömt massor.
    Gillar subway för där vet man vad man får och det är alltid färskt!
    Annars kan du köpa en macka på ica för 45-50 som har flera dagars hållbarhetstid. Inte lika gott? :)
    Men det där gäller ju även för alla andra snabbmatleverantörer.
    Tycker också att Subway ger mindre för pengarna än andra junkfoodställen.

Men deras kakor är prisvärda, dyra men goda!
  • h8him
    Erki skrev 2013-01-25 10:28:26 följande:
    Jag beställde inte dagens från subway för 66:- utan det var en vanlig från menyn.
    Och nu var ju inte ts om kalorier utan om att det var dyrt att äta där och därför värdelöst.

Och att bli mätt på en mcFish är ju ömöjligt men en sub gör ju mig mätt iallafall.
    Hur mycket grönsaker är det på en mcFich kontra en sub?
    Näringsmässigt innehåller en liten sub ungefär samma som en Filet O Fish. Hur mycket grönsaker som det är på en sub beror ju på den som beställer den, eller hur?

• Elin 885

ok jag får inte ihop detta.
    en sub of the day 15cm kostar 35kr, vad en läsk kostar vet jag inte, jag brukar dricka bubbelvatten de få ggr jag äter på subway.
    eller menar ts att han/hon äter en 30cm sub????? det får jag inte ens i mig efter ett hårt styrkepass.

• Idun
    Hon o Han skrev 2013-01-22 23:48:34 följande:
    precis som expresso house som tar 30 spänn för en LITEN coca flaska..... SJUKT!
    och 30 kronor för en svart kopp kaffe! :O (medans en latte kostar 39?!)

men subway här kostar en meny 62-65 (macka, dricka och chips)
    Inte dyrare än buger king/ max/ donken :)
  • Dominant
    Elin 885 skrev 2013-01-25 10:50:02 följande:
    en sub of the day 15cm kostar 35kr, vad en läsk kostar vet jag inte, jag brukar dricka bubbelvatten de få ggr jag äter på subway.
    eller menar ts att han/hon äter en 30cm sub????? det får jag inte ens i mig efter ett hårt styrkepass.
    Varför tror du 30 cm subs säljs om du blir så förvånad att folk äter dem? Det är ju självklart att man inte står sig på bara en halv smörgås en hel dag.
  • Aint Your Fairytale

Det är väl inget konstigt att äta en macka som är 30 cm. Det gör jag varje ggn och jag äter normala mängder mat... Skulle jag bara äta en på 15 cm så skulle jag vara hungrig ganska snart igen!
    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • Anghammarad
    Dominant skrev 2013-01-25 10:54:42 följande:
     Det är ju självklart att man inte står sig på bara en halv smörgås en hel dag.
    Äter du bara en gång om dagen?
  • Elin 885
    Dominant skrev 2013-01-25 10:54:42 följande:
    Varför tror du 30 cm subs säljs om du blir så förvånad att folk äter dem? Det är ju självklart att man inte står sig på bara en halv smörgås en hel dag.
    en hel dag....eh nää det förstår jag, jag äter 5ggr om dagen så.
  • 130214

Dagens sub ja! Det är något helt annat än att äta från menyn!
Svar på tråden Subway, 100 kr för en macka och dryck?!