Hej
Hejsan!
Jag heter Amela och är 25 år. Bor i Borås och är beräknad till den 30/4, så jag är redan i v. 26! Tiden går fort :).
Jag mår jättebra för tillfället, känner ej av så mycket krämpor :)
Hur går graviditeten för dig?
Amela
Hejsan!
Jag heter Amela och är 25 år. Bor i Borås och är beräknad till den 30/4, så jag är redan i v. 26! Tiden går fort :).
Jag mår jättebra för tillfället, känner ej av så mycket krämpor :)
Hur går graviditeten för dig?
Amela
Hej!
Nu närmar det sig med stormsteg...om en månad är vårt pyre beräknad att komma ut! Det känns overkligt...men jag längtar. Jag tycker att det är tråkigt att många vill berätta hemska saker om förlossningen och den första tiden med bebisen, upplever det både privat och faktiskt en del på föräldrautb... och det ger en oro som pockar på. Visst, jag förstår att det är jobbigt, men man kan väl få glädjas också..??
Illamående är jag fortfarande och nu har jag även fått gallsten, som tydligen inte är helt ovanligt under graviditet...usch efter tre anfall den senaste veckan hade jag en tuff dag igår på olika vårdinstanser som slutade på akuten och jag kom inte hem förrän i morse. Är så glad och tacksam dock att det konstaterades att barnet mådde bra och jag hoppas att gallstenen ska hållas någorlunda i schack tills iaf efter förlossningen.
Vattengympan som jag går bra är en bra förberedelse för förlossningen känns det som med olika teman som tas upp varje gång och det är dessutom väldigt skönt att komma i det varma vattnet med en tung och ond kropp.
Hoppas att ni har en trevlig helg!
Gu vad ql att det närmar sig med stormsteg för din del
När e du beräknad?
Har själv inte haft gallsten men vet att det kan göra förbaskat ont. Det onda mildras väl lite om man håller igång o rör på sig. Dock kan ju det vara lite svårt när man e i slutet på graviditeten.
Har själv inte gått på ngn vattengympa men det kan ja tänka mig e gott o få komma i vattnet, få känna sig någorlunda lätt o smidig :)
Om 4 veckor är det beräknat att pyret ska titta ut! Vi får se!
Hej Maja9 och Magnolia78! Tack för era positiva inlägg! (okej, inte roligt att höra om din gallsten Maja9) men väldigt inspirerande att höra att du kämpar på och kör vattengympa!
Idag är det 26 dagar kvar till BF för min del. Vi pratade väldigt mycket igår (jag och min sambo) om diverse saker; farhågor, känslor, funderingar över hur vår tvåsamhet kommer bli när vi blir en tresamhet osv....
Jag har (och är väl fortfarande) lite nervös och skraj inför förlossningen men nu börjar jag känna mig mer och mer laddad/redo att få möta det lilla livet!
Det låter bra det att du börjar känna dig mera redo
. Förstår att dig mkt väl att du känner som du gör inför förlossningen. Det e ju ngt okänt förrän första gången som man inte har kollen på.
När man väl bli 3 så kretsar alla dygnets timmar runt bebisen o även när bebisen blir ett barn. Vi kommer i sista hand. Men när man väl har lite egen tid m varandra , gör man ngt ql tillsammans eller bara e hemma så uppskattar man det på ett helt annat sätt än när man har tillgång till den tiden väldigt ofta. Man lär sig o ta tillvara på det som uppskattas på helt annat sätt än vad man gjorde innan bebis.
Det är ju verkligen helt nytt och okänt första gången man ska vara med om en förlossning! Känner mig också lite orolig och spänd med samtidigt ser jag fram emot den... Just nu mår jag så dåligt av gallstenarna och en urinvägsinfektion och har inga krafter alls så jag hoppas att bebisen väntar lite därinne!
BF är om 26 dagar....
Låter inget kul det där med gallsten och urinvägsinfektion Maja! , krya på dig . Man får kämpa på nu sista veckorna innan våra små guldklimpar vill titta ut. Själv har jag fått lite problem med höft och ryggsmärtor nu sista veckorna, inte lätt och sova och vända sig. Stor kram och lycka till till er alla.
Tack! Ja, det är väl bara att försöka göra det bästa som går de här sista veckorna och försöka samla lite kraft! Vi har ju guldklimparna att se fram emot som du skriver - det gör mödan värd! Stor kram och lycka till!
Hej igen alla!
Är det någon som känner till detta besvär jag nu haft i några veckor: lock för örat!?!? Hör väldigt dåligt och det känns konstant som ett tryck över örat. Susar i huvudet. Inte fruktansvärt men riktigt obekvämt och besvärligt! Tänkte att slemhinnor svullnar ju så om det kunde ha att göra med det. Hoppas att det släpper någon gång. Vore intressant att höra om någon har samma besvär eller har hört talas om det??
Hej Maja9 och ni andra!
Inte långt kvar nu, jösses så fort tiden går - den verkligen springer iväg!
Hoppas vi alla får må bra nu sista tiden innan det nya livet kommer. 
Tyvärr har jag inte hört talas om att få lock för örat pga graviditet men det kan ju
mycket väl stämma. Det kan ju hända så mycket knepiga saker när man är gravid så det låter ju inte helt orimligt.
en kompis till mig fick ont i pannbenet (öm under huden) under sina båda graviditeter, varken BM eller någon i hennes närhet kunde relatera till det men det hängde ihop med graviditeten. Direkt efter förlossningen så försvann det onda i pannbenet. (Vet att det inte är samma som att få lock för örat, tänkte mest på att det verkar som vad som helst kan inträffa och att allt är normalt för just sin graviditet.)
Lycka till nu alla!
Hej tjejer !
Jag har inte hört talas om det heller men som sassielu säger det händer mkt knepigt m våra kroppar nu.
Undrar om det e ngn härinne som har fått metallsmak i munnen o vad har ni isf gjort för o försöka "glömma" det för stunden? Har ju läst om att den brukar komma i början på en graviditet men när man e höggravid har ja inte hört om än.
Tack för era svar! Det är väl bara att hoppas att locket ska släppa när underverket kommer ut! Vissa stunder blir jag lite galen av det ständiga trycket och suset i huvudet som aldrig lättar, men om det bara är några veckor till så ska jag nog stå ut... bara det inte fortsätter sedan!!!
Jag har tyvärr inget bra tips mot metallsmak... Verkligen många konstiga saker som kan hända våra kroppar nu....
Hoppas ni alla får må så bra som möjligt och lycka till!
Hej!
Hur går det för er? En vecka till BF här...!!!
Maja9: Du nämnde ngt om lock i öronen. Jag kan känna lite lock i öronen när ja äter men sen när jag rättar ut mig i stående ställning så försvinner det. Men det e ju inte så konstigt nu när man e tjock o rund om magen , det trycker på lite här o där på div organ.
Har du fortfarande kvar ditt? Har du börjat känna av något än? Hoppas att allt går bra när det väl e dags för dig
I övrigt mår ja fint. Sover förvisso som en kratta om natten o det kom för ngn vecka sedan, det e jag gla för att det kom så sent.
Hej!
Mitt lock för örat har minskat men inte försvunnit helt, dock väldigt skönt att inte känna lika mycket tryck för örat hela tiden o det gör inte så ont längre heller!
Jag sover också riktigt dåligt...har i många veckor (månader?) varit uppe och kissat varje timma varje natt och nu de senaste veckorna har jag många nätter hållits vaken av kraftig "mensvärk". Slemproppen gick igår, så nu är det spännande....
Är det någon annan som har kraftig "mensvärk"?
Lycka till!