Hej
Hejsan!
Jag heter Amela och är 25 år. Bor i Borås och är beräknad till den 30/4, så jag är redan i v. 26! Tiden går fort :).
Jag mår jättebra för tillfället, känner ej av så mycket krämpor :)
Hur går graviditeten för dig?
Amela
Hejsan!
Jag heter Amela och är 25 år. Bor i Borås och är beräknad till den 30/4, så jag är redan i v. 26! Tiden går fort :).
Jag mår jättebra för tillfället, känner ej av så mycket krämpor :)
Hur går graviditeten för dig?
Amela
Hej!
Jag väntar mitt första barn med bf 10 april. Jag har mått illa nästan hela graviditeten och börjar det senaste få alltmer smärta och har då och då svårt att gå. Känner att jag är tung nu - och tyngre ska jag ju bli! Jag är jätteglad över att jag väntar barn - har längtat länge!
Hur går det för er andra?
Hej! Då ska vi ha barn nästan samtidigt då? ;) Tråkigt att du mått dåligt. Inte långt kvar nu.. :) Vad brukar du sysselsätta dig med då? Vad tycker du om att göra på fritiden?
Välkomna hit förresten tjejer!
Har ni barn sedan tidigare eller väntar ni ert första barn? Hur tänker ni inför förlossningen? Hur förbereder ni er?
Hej! Vi är beräknade den 6 april (men går säkert över några dagar då det är vårt första barn). Mår faktiskt bra, känner av lite foglossning och börjar känna mig tung men kämpar på. Om jag inte blir sämre så tänkte jag jobba till 1 april.
De förberedande kurser vi gått är föräldragruppen genom BVC, infomöte på mölndals förlossning och östra sjukhuset. Och snart börjar vi profylaxkursen. Sedan pratar vi väldigt mycket hemmavid om hur vi tänker och känner inför olika saker. Själv? Vad tänkte du gå?
Hoppas du inte blir sämre de sista veckorna.
På fritiden så gillar jag att träna (SATS), gå långa promenader, fika med kompisar, umgås med vänner, pyssla med vårt fritidshus, älskar filmer/bio mm.
Hej!
Vi går föräldrautbildning på BVC (än så länge 2 av 3 tillfällen) och så har vi varit på info på Östra och planerar att gå på ett infotillfälle även på Mölndal. Förra veckan började jag på mammavattengympa. Vilken profylaxkurs ska ni gå?
Just nu är jag kanonförkyld så det är inget vidare, har varit förkyld nästan konstant sedan nyår med kortare uppehåll... trist.
Hoppas att ni andra mår bra!
Hej! (Du fick meddelandet jag skickade dig igår va ang fb-grupp?).
Vi hade jättesvårt att hitta en profylaxkurs då alla i stort sett var bokade och många bvc erbjuder ju inte ens den "tjänsten".Men trägeln vinner så vi är inbokade på vår första profylax den 25 feb!
Vad härligt det låter med mammavattengympa! Vart går du nånstans?
Hej!
Nej, jag har inte sett något meddelande angående fb-grupp!?? Var ska jag ha fått det??
Vi har också haft lite krux med profylaxkurs men nu bokat in en som börjar 11 mars! Det ska bli spännande!
Mammavattengympa är verkligen skönt! Har bara gått första gången än men ser fram emot följande gånger. Jag går på Magplasket. Det var en kompis som gick där när hon var gravid och som tipsade om att det var så skönt!
Ha en fortsatt bra kväll!
Amela, hur mår du nu? Hur går det med allt?