• scrapparlotta

skalkläder?

Börjar fundera på inköp av vårens kläder....och jag har aldrig köpt skalkläder, hur funkar dom? Vilka är bäst? Funkar skalkäder när det regnar mycket också och dom går i skogen och så? Var köper ni dom? Helst inte dom dyraste, men ska såklart vara bra med...

• Svar på tråden skalkläder?
  • Philippa

Dom på ICA funkar jättebra

• scrapparlotta

Men är dom fodrade....eller måste dom ha fleesjacka/byxor på sig under om det är kallare dagar? Hur varma är dom om man inte har nåt under?

• Philippa
    scrapparlotta skrev 2013-01-27 17:20:18 följande:
    Men är dom fodrade....eller måste dom ha fleesjacka/byxor på sig under om det är kallare dagar? Hur varma är dom om man inte har nåt under?
    Är det kallare under ska du ha fleece under... skalkläder är just bara ett skal som står emot väta och vind....
  • scrapparlotta

Ok, det blir inte klumpigt och så då med fleece under? Vilka fleeckläder är bäst då..som är smidigast?

• Philippa
    scrapparlotta skrev 2013-01-27 17:25:45 följande:
    Ok, det blir inte klumpigt och så då med fleece under? Vilka fleeckläder är bäst då..som är smidigast?

Klumpigt?? Nä... det är ju bara tunna skalkläder..lika tunn som ex galonisar.....

Vilka fleecekläder som helst funkar. 
  • C R

Kaxs skalkläder är kanon! Har haft både skaloverall o tvådelat från dom.

• scrapparlotta

Och skalkläder håller barnen torra om det regnar, även om det regnar ganska mycket eller?? För köper jag dyra såna kläder, då vill jag slippa köpa galonkläder.....

• Harmagedon

Bra skalkläder håller tom bättre mot regn än galonisar. Vi brukar köra på Pop men det finns säkert billigare som är lika bra. Svägerskan var väldigt nöjd med Everest förra året.

• Gurkan

Jag använder bara skalkläder och inga galonkläder alls. Har provat lindex, kappahl och polarna o pyret och mest nöjd med polarna. Sonen går på en förskola med uteprofil och skalkläderna håller honom torr. En fleecejacka och byxa under så är det lätt att reglera värmen.

Svar på tråden skalkläder?