Anonym skrev 2013-01-27 22:40:54 följande:
Har hon barnet fem dygn i streck eller sex dygn på en månad kan hon söka avdrag. Hon får papper från försäkringskassan som du sen ska skriva under. Hon får 1/40 del av den summan hon betalar. Betalar hon hela underhållet själv, 1273 kr utan hjälp av försäkringskassan blir det ca 33 kr/dygn tror jag. Du får då lite mindre underhåll månaden efteråt. Hon kan söka tre månader bakåt max.
tack för en mer utförlig beskrivning! nu har jag ännu mer koll :)
fjonkelina skrev 2013-01-27 22:41:35 följande:
Är du en sådan där snäll kille som inte kan säga ifrån? Självklart ska hon stå på egna ben och inte på dina. Du har väl fullt upp att klara dig själv med ett barn om du inte har det så fett.
Om hon vill ha skjuts så kan väl det vara okej....om hon betalar för sig. Det kostar att äga en bil och att köra den. Man får inget gratis i livet om man inte ger något tillbaka. Det kanske är bättre om ni har så lite kontakt som möjligt,bara sådant som rör barnet? Du kan inte hjälpa henne,hon måste hjälpa sig själv.
Låter mer som att hon strular till det för sig i livet och ngn måste hon ta konsekvenserna för det. Hur gammal är hon egentligen?
Jag är väll det. Fasst många ggr har ja sagt nej också.
Hon har inte bara mig i hela sin "krets" som har bil. men alltid mig hon ringer till
flickvännen blir väll mer irriterad på att hon ringer så ofta om skjuts och ibland för att hon tkr det är kallt för att gå eller är lat (hon har nära till allt och har busskort) har sagt åt henne och det blev bra en vecka sen började det igen.
dock betalar hon bensin ibland.
ja jag ringer henne sällan utan det är hon som ringer varje kväll och säger godnatt till barnet..men sen ringer hon om skjuts eller saker som har med barnet att göra.
Hon är 24 men har alltid varit bortskämd och gjorde knappt nått när vi va tsm och sen när det tog slut blev hon antagligen deprimerad men hade barnet varannan vecka i 1 år tills jag upptäckte att hon tog droger.
så soc hoppade in och på den vägen har det gått.