Anonym (***) skrev 2013-01-31 10:56:17 följande:
Hej TS, Underbart härligt att höra att det finns föräldrar som sätter barnets väl i första rummet! Men trots det, det är ok att du faktiskt tänker lite å dig själv också!!! :) Jag tycker att du tydligt ska göra klart för henne att dom enda samtal eller sms du vill ha från henne är rörande dottern. Klargör att det finns inget annat mellan er. Vill hon något annan när hon hör av sig säg bara... Tack för att du ringde men jag ställer inte upp mer. Hej då. Och lägg på!!! Tycker också det är underbart att höra att soc i vissa kommuner verkligen hjälper till. Man får bara höra skräckhistorier annars! Jag tycker att du kan ta upp hennes krav med soc också. Kanske kan dom hjälpa henne med mat rekvisitation när hon ska ha dottern. Fast för mig låter det som så ynkligt små summor din dotter skulle kosta mamman. Resten uppfattar jag det som att du står för. Ta även upp hennes krav på dig om tex skjuts och annans hjälp. Be dom hjälpa till att förklara att det inte är din skyldighet att ställa upp när hon behöver hjälp. Jag har förståelse för att din flickvän tycker det är jobbigt så för er gemensamma framtids skull så tycker jag att du ska sätta ner foten hårt!!! Kram och lycka till!
vad kul att du tkr det :)
Ja jag får nog börja stampa ner foten på den situationen. Dock har ja ingen bil för tillfället så det har blivit mycket lugnare nu haha..men kommer nog börja igen sen.
Ja jag tkr soc har vart otroligt hjälpsamma! även fast det är lite drygt att dom måste komma hit och att ja måste gå på möten ibland..inte jag som gjort fel ;) men dom tänker ju först och främst på barnet också.
Men det blev kaos ett tag också när barnets mammas släktingar började anmäla mig för att jag ville ha ensam vårdnad ett tag så ja slapp ha mammans godkännade innan. (det var när det var som värst med barnets mamma)
Så dom började anmäla mig för hemska saker! men som tur är var soc på min sida (dom hälsar ju på mig regelbundet) så det las ner.
Tror det dock kan bli svårt att få soc att betala mer..för vad ja hört så vill dom inte ge henne mer.
men ja får väll be henne prata med dom igen..hon kanske inte bara vill fråga om mer pengar.
Jo min flickvän har varit underbar när allt blev som det blev..skulle nog aldrig orkat eller klarat av detta om ja inte hade haft henne, så nu ska ja stampa ner foten! :)